המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

מנחת, מרחבים מוגנים ו-18 קומות: בתוך מספר שנים – מגדל אשפוז חדש בשערי צדק

בשורה משמעותית לתושבי ירושלים: בפגישה שהתקיימה אצל שר הבינוי הוחלט על זירוז הקמת מגדל האשפוז, שייתן מענה להתפתחות הדמוגרפית של העיר. המגדל יכלול מנחת מסוקים ומרחבים מוגנים לתפעול בית החולים במצב מלחמה

פורסם בתאריך: 19.11.23 09:37

לא רק בהדסה: בתוך מספר שנים יוקם במרכז הרפואי שערי צדק מגדל אשפוז בגובה 18 קומות, אשר ייתן מענה להתפתחות הדמוגרפית של ירושלים – כך סוכם באחרונה בין שר הבינוי יצחק גולדקנופף, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל יענקי קוינט, ראש העיר משה ליאון ומנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין.

מגדל האשפוז החדש יכלול מנחת מסוקים (זאת לאחר שבמהלך המלחמה האחרונה נוחתנים מסוקים במגרש האימונים של בית"ר ירושלים בבית וגן) כמו גם מרחבים מוגנים שיאפשרו את תפעול בית החולים במצבי לחימה וחירום.

הפגישה המרובעת, יש לציין, התקיימה בשבוע שעבר בלשכתו של שר הבינוי, ובה הוחלט על הקמת צוות משותף לקידום מהיר של תכנון מגדל אשפוז חדש במרכז הרפואי שערי צדק. עוד סוכם כי צוות קידום הפרויקט, שיכלול גורמים בכירים מטעם כל הגופים המעורבים, יוקם בתוך חודש במטרה לבצע הליך תכנון מהיר של מגדל האשפוז החדש בצמוד לקמפוס הקיים של המרכז הרפואי שערי צדק, בשטח שהיה מגרש האימונים של קבוצת בית"ר ירושלים.


מימין - יענקי קוינט, פרופ' עופר מרין, הרב יצחק גולדקנופף, משה ליאון (צילום: שערי צדק)

מימין – יענקי קוינט, פרופ' עופר מרין, הרב יצחק גולדקנופף, משה ליאון (צילום: שערי צדק)


כאמור, גובה מגדל האשפוז יהיה 18 קומות, ויוקמו בו מחלקות אשפוז מוגנות לשעת חרום ומנחת מסוקים, במטרה לתת מענה רפואי להתפתחות הדמוגרפית הגדולה שעברה ועוברת ירושלים וסביבותיה בעשרות השנים האחרונות – ירושלים, בית שמש, גבעת זאב, ביתר עילית, גוש עציון, בנימין, חבל מודיעין ועוד.

שר הבינוי גולדקנופף: "כמות התושבים בירושלים בירת ישראל גדלה באופן משמעותי ועלינו לתת מענה גם בהיבטי התשתית של צרכי בריאות התושבים. המלחמה לימדה אותנו על החשיבות של מבני רפואה ממוגנים והצורך של מנחת מסוקים שיוכל לאפשר הטסה של פצועים באופן מהיר שיציל חיים. אני מודה לראש העיר, מנכ"ל רמ"י ולמנהל המרכז הרפואי שערי צדק על ההירתמות ושיתוף הפעולה. נמשיך לפעול לטובת אזרחי ישראל ותושבי ירושלים".

 

 

ראש העיר ליאון מוסיף: "ירושלים נמצאת בגל אדיר של התרחבות ושגשוג ובימים אלו אנו מציינים יותר ממיליון התושבים שמתגוררים בעיר. פנינו לעתיד בהכשרת מקומות תעסוקה, הרחבת התשתיות, וכמובן ייצור המענים הרפואיים העתידיים לרבבות תושבי העיר. בית חולים שערי צדק הוא מוסד ירושלמי וותיק והוא ניצב בחזית הרפואית של העיר ומעמדו נחשב גם ברמה עולמית. אנחנו מתכוונים להמשיך ולפתח את כלל התשתיות למענם של כלל תושבי ירושלים, ולהמשיך ולפתח את העיר ולהצעידה קדימה".


הדמיית תוכנית ההתרחבות של שערי צדק ללא מגדל האשפוז (צילום הדמיה: שערי צדק)

הדמיית תוכנית ההתרחבות של שערי צדק ללא מגדל האשפוז (צילום הדמיה: שערי צדק)


מנכ"ל שערי צדק פרופ' מרין אומר: "שערי צדק, המרכז הרפואי המתפתח ביותר בעשור האחרון בישראל, הפך לאחד מבתי החולים הגדולים והמבוקשים בארץ עם מרכזי מצויינות מובילים בכל התחומים הרפואיים ומהווה מרכז-על מוביל לטראומה. הקמת מגדל האשפוז היא קריטית כדי שנוכל לתת מענה לתושבי כל מרחב ירושלים רבתי בשנים הקרובות ולהמשיך ולפתח את המצויינות הרפואית והטיפול האנושי והמסור שמאפיינים את שערי צדק כבר 122 שנים. אני מודה לשר השיכון, לראש העיר ירושלים למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ולכל הגורמים שנרתמו יחד איתנו לפיתוח והרחבת שערי צדק ושירותי הבריאות בירושלים".

"רשות מקרקעי ישראל מקדמת את פיתוח והרחבת בתי החולים בירושלים", אומר מנכ"ל רמ"י קוינט. "הרשות תוביל תכנון משולב בעמק ציון למגורים, תעסוקה והרחבת בית החולים שערי צדק".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. שי ירושלמי

    למי שבוחן את תמונת האזור, הבניין החדש יוקם על שטח חניון של הבית חולים (החניון שהיה בו בולען?) ולא נוגע ב3 מגרשי בית וגן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר