מימין - המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' דן טרנר, אלי רנוב, פרופ' עופר מרין, ד"ר רננה אופן (צילומים אפרת פרג'ון, שערי צדק)
מימין - המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' דן טרנר, אלי רנוב, פרופ' עופר מרין, ד"ר רננה אופן (צילומים אפרת פרג'ון, שערי צדק)

בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים: המרכז להצמחת סטארטאפים בריאותיים בשערי צדק

המרכז החדש - שער - פרי שיתוף פעולה בין המרכז הרפואי שערי צדק וחברת ההשקעות אריאלי קפיטל, יתמקד בהצמחה מסחרית בינלואמית של טכנולוגיות חדשניות בתחומי הבריאות ובחיזוק תעשיית ההייטק הירושלמית

פורסם בתאריך: 25.12.23 11:33

תכירו את 'שער' – SHAAR – מרכז החדשנות בתחום הבריאות שהושק היום, שני (25.12) במרכז הרפואי שערי צדק. מדובר על מרכז חדשני להצמחת סטראטאפים בתחומי הבריאותיים, פרי שיתוף פעולה בין שערי צדק באמצעות חברת הבת 'מדעית', זרוע המחקר והחדשנות של המרכז הרפואי, לבין חברת ההשקעות 'אריאלי קפיטל'.

מרכז 'שער' יהווה פלטפורמה ואבן פינה לחדשנות עולמית בתחום הבריאות, שיהנה מגישה הן למשאבי בית החולים שערי צדק והן להשקעות וליווי עסקי מצד 'אריאלי קפיטל'. המרכז, יש לציין, נבנה בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים. 'שער' (SHAAR), שיפעל בבית החולים, מציע תוכנית ייחודית לסטארטאפים, והוא יפעל בשיתוף קהילה מגוונת של מומחים וחוקרים מהארץ והעולם.

החברות שיכנסו לתוכנית הדגל של המרכז יזכו בגישה לליווי עסקי ומקצועי הכולל גישה לדאטה רפואי, למעבדות חדשניות, הדרכה בתהליכי ניסויים קליניים, ואפשרות לעבוד במתחם העבודה המשותף בבית החולים. "שיתוף הפעולה הייחודי בין מדעית ושערי צדק לצד הניסיון של אריאלי קפיטל בהשקעות והצמחת חברות טכנולוגיות, הופך את 'שער' לפלטפורמה ייחודית עבור סטרטאפים בתחומי הבריאות", מציינים בשערי צדק.

תוכנית הדגל הראשונה תושק ברבעון הראשון של 2024 ותפנה לסטארטאפים ישראליים ובינלאומיים הנמצאים בשלבי הגיוס, המתמקדים בפיתוח מכשור רפואי, שילוב בינה מלאכותית (AI) ורפואה מותאמת אישית. לאתר המרכז והגשת מועמדות לתוכנית הדגל הקרובה.

***

'מדעית', כאמור, היא חברת הבת של המרכז הרפואי שערי צדק למחקר וחדשנות. החברה מקדמת בשם שערי צדק מגוון רחב של שיתופי פעולה והתקשרויות מול חברות דרך מרכז החדשנות, המרכז לרפואה דיגיטלית, יחידת המסחור, והיחידה למחקרים קליניים. כמו כן, 'מדעית' מובילה שיתופי פעולה וחותמת על מאות הסכמים עם חברות ביוטכנולוגיה, רפואה ודאטה כולל מסחור ידע, מידע וטכנולוגיות, מחקרים קליניים, והסכמי שירות שונים. שיתוף הפעולה עם מדעית מאפשר לחברות מסחריות גישה למידע רפואי מסוגים שונים, דגימות קליניות, גיוס מטופלים, וליווי צוות רפואי מקצועי. יו"ר החברה הוא פרופ' דן טרנר, והמנכ"לית היא ד"ר רננה אופן.

 

 

'אריאלי קפיטל' נוסדה על ידי אריק בנטוב ואלי רנוב והינה חברת השקעות אמריקאית אשר לה משרדים בניו יורק, לונדון וישראל. החברה פועלת ליצירת אימפקט וקיימות גלובלית ומספקת לשותפיה ולמשקיעיה קשת רחבה של שירותים הכוללת השקעות הון והשקעות בסטרטאפים במגוון תחומים, לצד פיתוח מרכזי חדשנות, תוכניות האצה גלובליות לסטרטאפים ותהליכי מסחור.


מימין - פרופ' דן טרנר, אלי רנוב, פרופ' עופר מרין, ד"ר רננה אופן (צילומים אפרת פרג'ון, שערי צדק)

מימין – פרופ' דן טרנר, אלי רנוב, פרופ' עופר מרין, ד"ר רננה אופן (צילומים אפרת פרג'ון, שערי צדק)


***

"השקתו של 'שער' מגשימה הלכה למעשה את חזון החדשנות של בית החולים", אומר בגאווה מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין. "המטרה שלנו היא לצייד יזמים בגישה ישירה למשאבים הרלוונטיים שמצויים כאן בבית החולים. פלטפורמה כזו היא חיונית לחברות צעירות, עבור הזנקה והצמחה של פתרונות רפואיים חדשניים. אין לי ספק שהשותפות עם אריאלי קפיטל, המובלת על ידי 'מדעית' ובראשה פרופ' דן טרנר וד"ר רננה אופן, תתרום משמעותית לקידום ומינוף יוזמות עתידיות לטובת המטופלים ומשפחותיהם".

אריק בנטוב ואלי רנוב, מייסדים ומנכ"לים משותפים ב'אריאלי קפיטל' מוסיפים: "אנו גאים לחבור למרכז הרפואי המוביל שערי צדק בפתיחת מרכז 'שער'. מערכות הבריאות בעולם מתמודדות עם אתגרים חדשים וצרכים מגוונים להם נוכל לתת מענה על ידי קידום פתרונות חדשנות מהמובילים בעולם. השותפות האמיצה ופורצת הדרך תספק פתרון לבעיות מהותיות איתן מתמודדות חברות סטארטאפ בתעשיית מדעי החיים והבריאות. עצם הגישה לתשתיות בית החולים תייעל את העבודה מול החברות והיזמים שיגיעו ל'שער'. בנוסף, הגישה לניסויים קליניים בבית החולים וגישה לתהליכי תיקוף תסייע לצמיחתם של המיזמים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר