בשיקום וברצועה - רב סמל במיל' סער (צילומים: דוברות הדסה, אלבום פרטי)
בשיקום וברצועה - רב סמל במיל' סער (צילומים: דוברות הדסה, אלבום פרטי)

גם אחרי 5 חוסמי עורקים – סער "רוצה לחזור להילחם". אבל קודם – שיקום בהר הצופים

רב סמל במיל' סער עלה על מדים בצהרי ה-7/10, עוד לפני שקראו לו בכלל למילואים. הוא נפצע באורח קשה ברצועה - חבריו נאלצו להניח עליו לא פחות מ-5 חוסמי עורקים תחת אש. כעת, הוא נמצא במלחמה מסוג אחר - על השיקום שלו ועל האפשרות לחזור לשטח

פורסם בתאריך: 27.12.23 09:11

סער, רב סמל במיל', עלה על מדים כבר בצהרי השבת השחורה של ה-7/10. הוא התייצב באחד מבסיסי הדרום עוד לפני הקריאה הרשמית מהיחידה שלו בחטיבה 12. כשהחל התמרון הקרקעי ברצועת עזה, הוא היה שם, ולאחר מספר שבועות של לחימה עם הצוות שלו – הוא נפצע באורח קשה. כמה קשה? עד כדי כך שחבריו נאלצו להניח עליו לא פחות מחמישה חוסמי עורקים.

סער פונה במסוק להדסה עין כרם, שם נותח בארבע הגפיים. וכעת הוא נמצא ב"מלחמה האישית שלי על עצמי", כפי שהוא מגדיר את הליך השיקום שהוא עובר בבית החולים הדסה הר הצופים.

"כשהחלה הכניסה הקרקעית אני והצוות שלי מחטיבה 12 נכנסו לצפון הרצועה", מספר סער, "נלחמנו כשמסבבינו טנקים ומסוקי קרב. אווירה של מלחמה על המשתמע מכך, הייתי מאוד דרוך לאורך כל המשימה".

באחת המשימות הרבות שקיבלו, הגיע הצוות של סער למבנה מסוים שהיה בשליטת חמאס. "הבנו שזה מקום ששהו בו מחבלי חמאס", הוא אומר. "פתאום נורה עלינו טיל, ממש לכיוון שלי. קפצתי לצד כדי להינצל".


רב סמל במיל' סער (צילום: אלבום פרטי)

רב סמל במיל' סער (צילום: אלבום פרטי)


סער נפצע בתקרית הזו באורח קשה, עם רסיסים שספג בארבע הגפיים ואיבוד של דם רב. "אני נפצעתי בשתי הידיים ושתי הרגליים. שמו עליי חמישה חוסמי עורקים כדי לעצור את הדימומים ופינו אותי במסוק להדסה עין כרם".

סער הגיע אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. אחרי שהצוות ייצב אותו, החלו הטיפולים בפגיעות בידיו וברגליו, כשהוא עבר שני ניתוחים אורתופדיים.

"סער הגיע אלינו במצב קשה עם פגיעות משמעותיות של רסיסים בידיים וברגליים", מספר ד"ר מאדי אל-חאג', שביצע את הניתוחים. "הפציעות כללו פצעים פתוחים, שברים פתוחים בשורש כף היד וקרעים של הגידים. חלק מהרסיסים היו מאוד קרובים לעצבים ובניתוח הוצאנו לו אותם בהצלחה, ללא פגיעה עצבית".

 

 

לאחר האשפוז במחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם, עבר סער למחלקת השיקום בהדסה הר הצופים, בו עוברים רבים מפצועי המלחמה את התהליך הארוך והמאתגר – של חזרה לחיים כפי שהכירו אותם לפני הפציעה, עם צוות מקצועי רב תחומי. סער מספר שתהליך השיקום לא פשוט כפי שחשב. "חשבתי שאחרי הפציעה אני אתן לעצמי כמה ימים להחלים ואז אחזור להילחם עם החברים שלי", הוא מתאר. "אני רוצה לחזור להילחם בשטח, אבל עכשיו אני מבין שזו קודם המלחמה האישית שלי על עצמי, לחזור לתפקוד מלא".


סער עם הפיזיותרפיסטית חגית גל (צילום: דוברות הדסה)

סער עם הפיזיותרפיסטית חגית גל (צילום: דוברות הדסה)


חגית גל, מרפאה בעיסוק במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים, שמטפלת בסער מתארת: "סער הגיע עם פציעות קשות בארבע הגפיים ובגלל ההגבלות של הפציעה עבדנו על פי פרוטוקול מסודר כדי לא לייצר נזק נוסף לשרירים או לגידים".

בתחילת תהליך השיקום, סער היה מוגבל בתנועה אך עם האימונים וההתמדה הוא כבר מצליח לעשות דברים שלא יכל לעשות לפני כן: "עכשיו אני כבר מצליח לנהוג, שזה חלום. אני מרגיש ממש שיפור בכל מה שקשור לתנועה של הידיים והרגליים וזה נותן תחושה של הקלה, שיש אור בקצה המנהרה", הוא מספר.

סער עובר טיפולי ריפוי ועיסוק לחיזוק תפקוד הידיים וטיפולי פיזיותרפיה עקב הפציעות ברגליים. חגית מספרת על ההתמודדות של סער ומטופלים נוספים עם ההגבלות הפיזיות והציפייה להחלמה מהירה: "ההתמודדות האמיתית פה היא הפער בין הציפייה של המטופל שתהליך יהיה קצר ומהיר לבין התהליך האמיתי, שהוא איטי והרבה פעמים גם מגביל כדי לא לייצר נזק נוסף. ההגבלות הגופניות שהפציעה משאירה איתה גורמות לתלות של המטופל באחרים, וזה מאוד לא פשוט להתמודדות, לאדם בוגר שהיה עצמאי ובריא".

בצד האתגרים, סער חווה שיפור ניכר בתפקוד והוא מצפה כבר לחזור להילחם. "מתחילת תהליך השיקום ועד עכשיו יש ממש שיפור בתפקוד שלי. אני רוצה להמשיך ולהשתפר כדי לחזור ולהילחם עם החברים שלי ולנצח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר