הלוחמים מהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)
הלוחמים מהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)

מגויסים: הצוות הרפואי מהדסה – במערך הרפואי הבכיר של חטיב הנח"ל הצפונית

היום, חמישי, יום הרופא 2024: תכירו את צוות הלוחם של הדסה הר הצופים - ד"ר יהונתן ברבי, ד"ר שמואל אלחנן זשוראוועל והפרמדיק מרדכי בן הרוש, שהוקפצו מאז תחילת המלחמה לגבול הצפון. "העובדה שאנחנו מכירים מהעבודה בהדסה", הם אומרים, "משפרת את היכולת שלנו לתפקד גם בתנאי שטח"

פורסם בתאריך: 11.1.24 09:37

בצל המלחמה בדרום והמתיחות הביטחונית בגבול הצפון – היום, חמישי, 11.1.2024, מציינים את יום הרופא. באישור דובר צה"ל, ובמיוחד ליום הרופא, חושפים בהדסה את הפעילות של חלק מהצוותים הרפואים של בית החולים הדסה הר הצופים במילואים.

שני רופאים ופרמדיק מבית החולים הוקפצו מיד לאחר השבת השחורה של ה-7/10 לגבול הצפון, שם הם משרתים ביחד במערך הרפואי הבכיר בגדוד המילואים בחטיבת אלון של חטיבת הנח"ל הצפונית. השלושה, כך מספרים בהדסה, מטפלים בחיילים, מאמנים את החובשים ובעיקר מחזקים אחד את השני.

הצוות הרפואי מהדסה מהווה את רוב הצוות הרפואי הבכיר של גדוד המילואים עם שלושה מתוך ארבעת אנשי הצוות הרפואי הבכיר: ד"ר יהונתן ברבי, רדיולוג אבחנתי, ד"ר שמואל אלחנן זשוראוועל, מומחה ברפואה פנימית ומתמחה בגריאטריה ומרדכי בן הרוש, פרמדיק ממחלקת הרנטגן.
השלושה, שהיו רגילים להיפגש מדי יום במסדרונות בית החולים, נפגשים כעת כל הזמן בשטח. "ההיכרות שלנו היא מהעבודה המשותפת בבית החולים לאורך הרבה מאוד שנים וכשהגענו לגדוד כמשרתי מילואים לפני שמונה שנים, שמחנו מאוד לראות פנים מוכרות וחברים לעבודה היומיומית מבית החולים", מספר ד"ר ברבי.

ד"ר שמואל אלחנן מספר על רגע ההקפצה, כמה שעות לאחר תחילת המתקפה הקטלנית של החמאס בשבת השחורה: "ישר התקשרתי ליהונתן ומרדכי, היה ברור שזה חבילה אחת. בהתחלה לא הבנו את גודל האירוע, אבל ישר התארגנו והתחלנו לנסוע כשתוך כדי נסיעה ארוכה ברכב אנחנו שומעים עדכונים ברדיו, התמונה הקשה הולכת ומתבהרת ואנחנו מבינים את גודל האסון".

הפרמדיק מרדכי מוסיף: "אנחנו משרתים כצוות המערך הרפואי הבכיר בגדוד וכחלק מתפקידנו, אנחנו משמרים ומשפרים את המוכנות הרפואית של הגדוד בשגרה וכמובן עכשיו בזמן המלחמה".

 

 

המערך הרפואי של הגדוד משמר את כשירותם של החובשים ומטפל באירועים חריגים המלווים בפציעות לאורך השבועות האחרונים. ד"ר שמואל אלחנן מספר על אחד מהם: "עברנו אירוע משמעותי כשחייל פה נפצע באורח קשה מרסיס בגרון. הגשנו לו טיפול מיידי ביחד והוא יצא מכלל סכנה והמשיך טיפול בבית החולים. כל אחד מאיתנו ידע את תפקידו, עבדנו כצוות בשיתוף פעולה מלא ואין ספק שההיכרות העמוקה בנינו תורמת לכך".
ד"ר ברבי מציין כי "שגרת המלחמה" הארוכה והשהייה הממושכת בשטח מובילה לטיפולים רפואיים נוספים: "בגלל שהמלחמה מתארכת ואנחנו לא נמצאים בגדוד רק יום או יומיים, מעבר לטיפולים רפואיים באירועים חריגים אנחנו גם נותנים מענה רפואי לחיילים ברפואת שגרה, וזה באמת כולל מגוון רחב של מקרים והגשת עזרה, ששומרת על כולם כשירים ומוכנים לכל מצב ולכל תרחיש".

השלושה נמצאים בגבול הצפון כבר שלושה חודשים עם הפוגות קצרות, תומכים אחד בשני ופועלים ביחד. לדבריהם, הרקע המשותף מאותו "בית גידול" הוא חלק מהיכולת לפעול לאורך זמן ממושך למען הגדוד כולו. "העובדה שאנחנו מכירים מהעבודה בהדסה משפרת את היכולת שלנו לתפקד גם בתנאי שטח", הם אומרים. "אנחנו מתייעצים אחד עם השני, מאמנים אחד את השני ועושים הכל כדי שהמענה הרפואי של הגדוד יהיה הטוב ביותר. זה רווח לכולם בעצם, ובעיקר לחיילים שזקוקים למענה שלנו".

השלושה מתגאים לספר כי כאשר נזקקו לציוד נוסף עבור המשימות הרפואיות בשטח, הנהלת הדסה נרתמה לבקשתם ותרמה ציוד רפואי ותרופות למען הלוחמים. "פנינו אל הנהלת בית החולים עם רשימת ציוד שהיה חסר לנו בשטח. קיבלנו מענה מידי לכל מה שאנחנו צריכים וזה עשה לנו טוב לדעת שבית החולים עומד מאחורינו ונותן לנו גיבוי מלא גם בזמן המלחמה. כולם פה למען כולם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר