מערכת 'Step-Hear' בכניסה למרפאת כללית (צילום: ליאור אוז)
מערכת 'Step-Hear' בכניסה למרפאת כללית (צילום: ליאור אוז)

בעלות של מאות אלפי שקלים: ההנגשה של סניפי קופת חולים כללית בירושלים

קבוצת 'תיגבור' וחברת 'מהלב' מנגישות כ-150 סניפים של 'כללית' ברחבי העיר. ההנגשה מבוצעת באמצעות 'Step-Hear' - טכנולוגיה ישראלית המסייעת לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה להתמצא במרחב הציבורי

פורסם בתאריך: 11.1.24 13:06

מערכת 'Step-Hear' מבית חברת "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות" הותקנה בכ-150 סניפים של קופת חולים כללית ברחבי ירושלים. העלות המוערכת של הפרויקט – 200 אלף שקלים.

'Step-Hear' הינה טכנולוגיה חדשנית להנגשה עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה במרחב הציבורי – להכוונה קולית לצורך התמצאות ומציאת דרך במרחב הציבורי בתוך מבנים ומחוצה להם.

המערכת מופעלת כאשר המשתמש עם האפליקציה החינמית של 'Step-Hear' נמצא בקרבת הנקודה ואז מופעל שלט-קולי שהינו "רמקול חכם". הקול הנשמע מהשלט-הקולי מהווה 'עוגן קולי' חיוני עבור אדם עם עיוורון למצוא מיקום מדויק של נקודות עניין, כמו דלת כניסה בחזית מבנה רחבה, מדרגות וכדומה.

"ההנגשה תאפשר לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה להגיע ולהתנייד בסניפי קופות החולים באופן עצמאי, בעזרת האפליקציה החינמית שמפעילה באופן אוטומטי הנחיות קוליות לאיתור הכניסה למבנה, מזכירות, שירותים ועוד", נמסר מחברת 'מהלב'. "המערכת נותנת מענה אף למי שמעדיפים לא להשתמש באפליקציה, כמו הציבור החרדי או אנשים מבוגרים, להם יש אפשרות להפעיל את השלט-הקולי באמצעות צמיד-שלט-אישי המסובסד ב-90 אחוז על ידי המדינה לבעלי תעודת עיוור או לקוי ראיה".

 

 

ההנגשה באמצעות מערכת 'Step-Hear' בסניפי 'כללית' מצטרפת להתקנה של המערכת בקמפוסים של בתי חולים, במוסדות אקדמיים ובמקומות נוספים הדורשים התמצאות והכוונה גם למי שאינם יכולים לקרוא שילוט הכוונה.

מערכת 'Step-Hear' הינה טכנולוגיה בפיתוח ישראלי, המאפשרת נגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ובעולם, עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים.

אורית בנבנישתי, מנכ"לית קבוצת תיגבור, שהיתה שותפה לפרויקט ההנגשה בסניפי 'כללית': "אני שמחה ונרגשת בכל פעם מחדש שאנחנו מסיימים התקנה של המערכת הטכנולוגית 'Step-Hear' במוסד ציבורי. הטכנולוגיה המתקדמת הופכת את חייהם של אנשים עם עיוורון או לקות ראיה לנוחה ובטוחה יותר במרחב הציבורי"

רוית קרדי, מנכ"לית חברת "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות": "בימים בהם מדינת ישראל נלחמת ולצערנו מדי יום מצטרפים אל הציבור הישראלי לא מעט אנשים עם מוגבלות, אחריותנו גבוהה יותר מתמיד לרגישות, הכלה ונגישות במרחב הציבורי. הנגשת מבני שירותי בריאות כללית באמצעות מערכת STEP HEAR מסיעת לאנשים שלנו להשתתף במרחב באופן פעיל, מכובד ובעצמאות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר