טלי נתנאל (צילום: אלבום פרטי)
טלי נתנאל (צילום: אלבום פרטי)

"אני מתראיינת כדי להגיד לכל אישה, בוודאי לנשים מעל גיל 40, ללכת ולהיבדק – זה מציל חיים"

טלי נתנאל מהר חומה גילתה לפני כשלושה חודשים שהיא מתמודד על סרטן השד. חודש שלם היא שמרה את דבר המחלה בסוד משני ילדיה – שגויסו למילואים. אחרי שחשפה את בפניהם את דבר המחלה והכריחה אותם שלא לוותר על המילואים, היא משתפת: "הכי חשוב זה לשמור על אופטימיות"

פורסם בתאריך: 10.2.24 17:57

לטלי נתנאל לא היו חסרות דאגות בחיים. שני בניה חן וגיא גוייסו בצו 8 מיד עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר – גיא, לוחם בגולני, נלחם במחבלי החמאס ברצועת עזה וחן, לוחם בצנחנים, תופס קו בגזרת הר דב בצפון.

אם הדאגות לבניה הלוחמים לא הספיקו, אובחנה טלי ממש באחרונה, מספר שבועות לאחר פרוץ המלחמה, כחולה בסרטן השד. כדי לא להוסיף ללחצים של בניה הלוחמים ובעיקר כדי לא להדאיג אותם עד לסיום שירות המילואים שלהם – היא שמרה את דבר המחלה בסוד.

"לא רציתי להדאיג את הבנים, ובאופן כללי אני לא רוצה להדאיג יותר מדי את הקרובים אליי", מסבירה טלי בשיחה עם "כל העיר", ומוסיפה: "רק שהבנים יצאו לחופשה קצרה, אחרי יותר מחודש שהם בחזית, הזמנתי אותם אליי לארוחת שישי בצהריים, ואז סיפרתי להם שאני מתמודדת עם המחלה".

איך היתה התגובה שלהם?
"הם לקחו את זה מאוד קשה, רצו להפסיק את השירות הצבאי. אבל הרגעתי אותם, אמרתי להם שאני יכולה להתמודד עם זה המחלה והבטחתי שאם יהיה צורך אקרא להם. בינתיים הם חזרו להילחם ועד היום הם בשירות מילואים".

איך גילית שיש לך סרטן השד?
"די במקרה. יש לי היסטוריה אומנם במשפחה של סרטן השד, אמא שלי ובת דודה שלי נפטרו מסרטן השד, אבל לבדיקה עצמה הלכתי די במקרה. הילדים גוייסו ויום אחד לא רציתי ללכת לעבודה. נזכרתי שיש לי בדיקת ממוגרפיה, ומאז התחלתי את התהליך. עברי הרבה בדיקות עד שקיבלתי את האבחנה על המחלה. פרופ' תניר אלוייס מבית החולים הדסה עין כרם היא הרופאה שלי והיא מדהימה, ובכלל הצוות בבית החולים תומך, עוזר ומקצועי".

***

טלי, בת 51, מתגוררת ביחד עם בעלה, רוני, בשכונת הר חומה. חן (31) וגיא (27) הם ילדיהם היחידים של בני הזוג. שניהם נשואים ושניהם השאירו מאחור את נשותיהם והתינוקות בבית, ויצאו למלחמה. לא מזמן, כאמור, הם גילו שאימם מנהלת קרב משלה ומנהלת אותו בגבורה.

"זה לא קל להתמודד בשתי חזיתות", משתפת טלי ומספרת איך היא מתמודדת: "החלטתי שכמו גיבורה אני לוקחת הכל בפרופורציה ולא עושה לעצמי שום הנחות. אני עושה בדיוק את אותם הדברים שעשיתי קודם. אני עובדת ברשות העתיקות והולכת רגיל לעבודה, ממשיכה לעשות הליכות ובמקביל אני לומדת תואר שני במשפטים. אני לא נותנת למחלה לנהל אותי, אלא אני מנהלת אותה כפי שאני רוצה. אני מעודדת את חברותיי, שלפעמים נשברות ובוכות ואני זו שמעודדת אותן. אני לא רוצה שלאנשים סביבי יהיה קשה, למרות שבפנים גם לי יש חששות".

 

 


טלי נתנאל צילום אלבום פרטי

טלי נתנאל (צילום: אלבום פרטי)


מה הסטטוס של המחלה בימים אלה?
"לשמחתי, פרופ' אלוייס אמרה שתפסנו את זה בזמן לפני ההתפשטות. יש לי סרטן שד בשם 'טריפל נגאטיב', שהוא מהזן האלים ביותר, אבל הבדיקה הצילה אותי ממצב חמור יותר. עכשיו אני מתחילה לעבור טיפולים כימותרפיים והמטרה היא לנצח את המחלה".

***

הילדים, כאמור, נלחמים כל אחד בגזרתו – אבל טלי ממש לא לבד במלחמה. היא מקבלת תמיכה מלאה מרוני, ומקבלת סיוע מעמותת "גמאני", שמלווה ומעניקה לה תמיכה נפשית וגם בעיבוד המידה.

"עמותת 'גמאני' עזרה לי המון", מציינת טלי, היו לי הרבה שאלות והם נותנים מענה ולמיכה מדהימה. הם היו סבלניים ונתנו לי את העזרה הדרושה. הם לא עשו לי הנחות ונתנו את כל המידע שהייתי צריכה".

למה הסכמת להיחשף ככה – זה לא דבר מובן מאליו?
"בגלל סיבה אחת – אם לא הייתי עושה את הבדיקה המקרית, לא הייתי במצב שבו אני יכולה לצאת מהמחלה בשלום. תמיד אמרתי שלי זה לא יקרה, אבל זה קרה. אז אני מתראיינת כדי להגיד לכל אישה, בוודאי לנשים מעל גיל 40, ללכת ולהיבדק – זה מציל חיים. זו לא רק סיסמא – גילוי בשלב מוקדם של המחלה מציל חיים. אני מרגישה שקיבלתי את החיים שלי במתנה עם הגילוי המוקדם. ועוד מסר קטן לסיום – הכי חשוב לשמור על אופטימיות. זה עוזר המון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר