המרכז הרפואי שערי צדק הוא המוביל בירושלים בחוויית המטופל זו השנה השנייה ברציפות – כך קובע סקר משרד הבריאות לשנת 2024. מהנתונים עולה, כי 82 אחוז מהמאושפזים הביעו שביעות רצון גבוהה מהאשפוז, שיעור זהה לממוצע הארצי, המציב את שערי צדק במקום השני מבין בתי החולים הגדולים בישראל, אך במקום ה-16 הכללי (מתוך 27 בתי חולים בישראל).
יצוין כי בתי החולים של הדסה – בעין כרם ובהר הצופים קיבלו ציון נמוך מהממוצע הארצי – 80 (עין כרם) ו-75 (הר הצופים) – והם מדורגים במקום ה-20 וה-26 בהתאמה.
בחלוקה לפי מחלקות, המחלקות הכירורגיות של שערי צדק קיבלו את הציון הגבוה ביותר בירושלים – 82 אחוז. גם במדד היחס למטופלים קיבל בית החולים ציונים מרשימים: 90 אחוז מהמאושפזים הביעו שביעות רצון מהשמירה על פרטיותם, 88 אחוז ציינו כי ההתייחסות לכאבם הייתה טובה ו-85 אחוז הביעו שביעות רצון מהיחס האישי של הצוות. בנוסף, 87 אחוז מהמטופלים דיווחו על תחושת ביטחון גבוהה בצוותים הרפואיים.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, מסר: "הרוח עליה מושתת שערי צדק היא הקשר האנושי בין המטפל למטופל. בזכות הצוותים המסורים שלנו מכלל המגזרים אנו ממשיכים להוביל בשביעות רצון המטופלים ונפעל כל העת להעניק טיפול רפואי איכותי לצד יחס חם ואישי".
הילה שטרן, מנהלת מערך השירות וחוויית המטופל בשערי צדק, הוסיפה: "המטופל הוא קודם כל אדם, עם רגשות וצרכים, ולא רק מקרה רפואי. אנחנו משקיעים בטכנולוגיה מתקדמת שמחזקת את הקשר האנושי, לא מחליפה אותו. היחס האישי והליווי הצמוד הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה ומהחזון שלנו".
מבחינת הדסה – המרכז הרפואי זכה בניקוד גבוה במספר היבטים, שנבחנו ונסקרו מול מטופלים ובני המשפחות המלווים שלהם. כך, מתוך למעלה מ-500 משתתפים שדירגו בסקר את חוות דעתם על האשפוז במחלקות הדסה, אחוז שביעות הרצון הגבוה ביותר הדגיש את התחושה שהמטופל בידיים טובות, קיבל יחס אישי ומענה מלא לצרכיו.
מדדי היחס שזכה לו המטופל מאנשי הצוות זכו לציונים גבוהים, בכל הקשור לכיבוד פרטיות המטופל, היחס האישי, התייחסות לכאב, הצגת איש הצוות את שמו ותפקידו בפני המטופל, ואף צוינו התנאים למלווים, ההוראות לשחרור ותחושה מסכמת ש"המטופל בידיים טובות".





נ
לא בשערי צדק מחלקה פנימית.ניתקלתי בזמנו בזילזול הצוות הרפואי.רופאים לא היו בניצא.נאלצתי להשאר זמן רב שלא לצורך עקב חוסר התייחסות לבדיקות שגרם לי לסבל רב