סדרה מצילת חיים - האנטומיה של גריי (יח"צ)
סדרה מצילת חיים - האנטומיה של גריי (יח"צ)

תושבת העיר הצילה את בעלה – בזכות 'האנטומיה של גריי'

תושב ירושלים כבן 51 לקה בדום לב והתמוטט. אשתו ביצעה בו החייאה, כפי שראתה בסדרה, והצילה את חייו. הוא הובהל להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ לב בשערי צדק

פורסם בתאריך: 26.9.17 20:48

מתברר שצפייה אדוקה בסדרות בטלוויזיה יכולה להאריך את חייכם: תושב ירושלים בן 51 התמוטט לפי כמה ימים בביתו, לאחר שלקה בדום לב פתאומי. אשתו, שזכרה היטב את תרגילי ההחייאה שבוצעו בסדרת הטלוויזיה הפופולארית 'האנטומיה של גריי' שבה היא נוהגת לצפות, מיהרה ליישם אותם – והצילה את חיי בעלה.

הגבר סבל במשך שנים ממחלת לב כלילית שגרמה לחסימה בשלושת עורקי לבו. לאחר שלושה התקפי לב וארבעה צנתורים טיפוליים שעבר במהלך עשר השנים האחרונות, הוא החליט לאמץ אורח חיים בריא יותר ולהקפיד על תזונה נכונה. מצבו הבריאותי הלך והשתפר, אך באחת השבתות התמוטט, בעת שהמשפחה התכוננה לארוחת הבוקר המשותפת.


סדרה מצילת חיים - האנטומיה של גריי (יח"צ)

סדרה מצילת חיים – האנטומיה של גריי (יח"צ)


"הוא הרגיש מצוין באותו היום", מספרת אשתו, "וניגש אל המטבח. לפתע חש ברע, קרא בשמי וצנח אל הרצפה. ניסיתי להעיר אותו, אך מאחר שלא הגיב, ולאור ההיסטוריה הרפואית שלו, הייתה לי הרגשה שמדובר בדום לב".

הרעיה ביצעה בבעלה החייאה במשך כ־20 דקות. בינתיים, בנם בן ה-12 הזעיק עזרה, וצוות הפרמדיקים שהגיע למקום המשיך בביצוע פעולות החייאה שנמשכו גם בבית החולים שערי צדק. במהלך ההחייאה קיבל האיש 15 מכות חשמל.


שערי צדק (צילום:באדיבות המרכז הרפואי שערי צדק)

שערי צדק (צילום:באדיבות המרכז הרפואי שערי צדק)


המטופל הובהל אל היחידה לטיפול נמרץ לב, ומאוחר יותר עבר גם צנתור שלא הצביע על חסימה. לדברי ד"ר מרק קלוטשטיין, מנהל יחידת אשפוז קרדיולוגי בשערי צדק, המטפל באיש זה עשר שנים, הסיבה לדום הלב הייתה צלקת ישנה בשריר הלב, משנית להתקף לב שבו לקה לפני עשור.

לאחר אשפוז של כעשרה ימים הושתל בגופו של המטופל דה-פיברילטור תת-עורי, והוא שוחרר לביתו במצב יציב. הוא צפוי לעבור תהליך שיקום בביתו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר