הצעיר לאחר ניתוח הגב הנדיר שעבר בהדסה -עומד על הרגליים
הצעיר לאחר ניתוח הגב הנדיר שעבר בהדסה -עומד על הרגליים

הדסה: ניתוח נדיר לאיחוי עמוד שדרה של צעיר בן 19

לאחר הניתוח, שנערך לראשונה בארץ, חזר צעיר כבן 19 שהיה מרותק למיטה לעמוד על רגליו

פורסם בתאריך: 10.1.18 17:24

ניתוח ייחודי אשר ביצעו מומחי האורתופדיה בהדסה, אפשר לצעיר בן 19 אשר סבל מבעיה קשה בגב, שהשאירה אותו שוכב על מיטתו – לשוב ולעמוד על רגליו, לראשונה מזה חודשים ארוכים.

המטופל, תושב ג'נין, נולד עם שיתוק מוחין (CP). אחת המגבלות שהתפתחו עקב מחלתו היתה גב כפוף באופן חריף בשל צמיחת עצם לא סדירה. מצבו הלך והחמיר, הכאבים היו עזים, והמטופל נאלץ להישאר במיטה ללא יכולת לקום למשך חודשים ארוכים.

הצעיר לאחר ניתוח הגב הנדיר שעבר בהדסה -עומד על הרגליים

הצעיר לאחר ניתוח הגב

אביו של המטופל מספר: "המצב היה קשה ביותר. לקחנו אותו לטיפולים בכל מקום אפשרי. פנינו לכל העולם בתקווה למצוא טיפול ופתרון למצבו, הגענו אפילו למדינות באירופה וגם הגענו לבוסטון בארצות הברית שם הוא עבר ניתוח לפני כשנתיים. קיבלנו אהדה, אבל לא נמצא פתרון אצל שום מומחה בארץ או בעולם. ואז הגענו לד"ר שרודר בהדסה".

ד"ר ג'וש שרודר (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר ג'וש שרודר (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר ג'וש שרודר, מנתח בכיר ומומחה לאורתופדיית הגב במערך האורתופדי של הדסה, מספר כי "המטופל הגיע להדסה לפני כחודש. ביצענו כאן ניתוח שיקום למוטות השבורים שהושמו בגבו. על מנת לעשות זאת באופן יעיל אשר יאחה את הגב – נזקקנו לציוד שאין בארץ כי הטכניקה והציוד לביצועו נמצאים בשימוש כמעט רק בארצות הברית. מסיבות אלו בארץ לא מתבצע הניתוח הזה, עד עתה. הציוד הובא להדסה במיוחד מארה"ב".

 

ארבע שעות שכב יוסף על מיטת הניתוחים וימים ספורים לאחר מכן הצליח לעמוד על רגליו לראשונה מזה חצי שנה. מהלך הניתוח, כפי שמתאר אותו ד"ר שרודר, היה מורכב: "החתך נעשה על הצלקת הקיימת מהניתוח הקודם שנערך בבוסטון, עמוד השדרה נחשף ועמו השתלים השבורים. בעזרת הציוד המיוחד שהובא מארצות הברית, הוצאו השתלים השבורים, תוקן העיוות בעמוד השדרה שנוצר עם הזמן, והושתלו שתלים חדשים שעוגנו לחוליות עמוד השדרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר