מרפאת כללית ברמת אשכול (צילום: כללית מחוז ירושלים)
מרפאת כללית ברמת אשכול (צילום: כללית מחוז ירושלים)

כללית ירושלים: דמיון מודרך מפחית כאבים

כך עולה ממחקר שנערך במכון לפיזיותרפיה של שרותי בריאות כללית ירושלים בשיתוף אוניברסיטת בר אילן

פורסם בתאריך: 22.1.18 11:16

מחקר חדש, שנערך במכון לפיזיותרפיה של שרותי בריאות כללית במחוז ירושלים בשיתוף אוניברסיטת בר אילן, בדק את השפעת האימון בדמיון מודרך קצר (בשיטת קולט) על כאב כרוני של מטופלות הסובלות מפיברומיאלגיה. החוקרים מצאו שתרגול של כשתי דקות ביום בדמיון מודרך מפחית כאבים כרוניים ומשפיע על מדדי איכות חיים שונים.



כאב כרוני, פיברומיאלגיה, הוא תופעה נפוצה המשפיעה על הבריאות הנפשית, הבריאות הפיזית, התפקוד בחיי היומיום ואיכות החיים. מטופלים הסובלים מכאב כרוני חווים קושי בעבודה, ביצרנות, בהכנסה ובנוסף קיימת השפעה שלילית על מצב הרווחה הגופני והנפשי שלהם.

 

 

החוקרים ענת קפלון, פרופ' טובה רוזנבלום מאוניברסיטת בר אילן וד"ר פבלו רויטמן מכללית בדקו האם מטופלות הסובלות מפיברומיאלגיה ידווחו על שיפור ברמת הכאב ובאיכות החיים בעקבות אימון בדמיון מודרך קצר של שתי דקות ותרגול יומיומי. קבוצת הנשים שלקחה חלק במחקר הקליני למדה והתאמנה בטכניקה של דמיון מודרך קצר במסגרת טיפול בקבוצה, במכון לפיזיותרפיה של הכללית ברמת אשכול, בנוסף הן התבקשו לבצע את תרגילי הדמיון המודרך שלוש פעמים ביום במשך שישה שבועות ולנהל יומן רישום ודיווח יומי.

החוקרים מצאו שבעזרת אימון מוחי בדמיון מודרך קצר, של כשתי דקות, חלה ירידה מובהקת בעוצמת הכאב בקרב המטופלות. כמו כן, המטופלות דיווחו על שיפור מובהק גם במדדי איכות חיים שונים כגון מצב הרוח, כושר ההליכה, עבודה שגרתית, מערכת יחסים עם אחרים, שינה, הנאה מהחיים ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר