חדר ניתוח בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
חדר ניתוח בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: שנת שיא של השתלות

במרכז הרפואי מציינים כי מספר השתלות הכבד והכליה כמעט והכפיל את עצמו בשנת 2017

פורסם בתאריך: 25.2.18 12:47

במרכז הרפואי הדסה מסכמים את השנה החולפת ומתגאים בהיקפי פעילות גבוהים מאוד של יחידת ההשתלות, שמהווים שיא של כל הזמנים של השתלות שבוצעו במרכז הרפואי.

לדברי ד"ר הדר מרחב, מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, "בשנת 2017 ביצע צוות יחידת ההשתלות 22 השתלות כבד, המהוות עלייה של 100 אחוז ממספר השתלות הכבד שהתבצעו בשנת 2016. כמו כן, בשנת 2017 בוצעו 44 השתלות כליה – עלייה של 95 אחוז לעומת השנה הקודמת".

ד"ר מרחב מוסיף ומציין כי "לא רק המספרים הגבוהים, המהווים שיא בפני עצמו, הם שהציבו את יחידת ההשתלות בקדמת העשייה של הדסה – גם אחוזי ההצלחה הינם מן הגבוהים שידענו ומהווים תוצאות מעולות בכל קנה מידה, גם בינלאומי".

 

עוד מוסיף ד"ר מרחב כי במהלך 2017 בוצעו בהדסה הליכים מורכבים בתחום ההשתלות. "לראשונה בוצעה בהדסה השתלה בהצלבה במשותף עם בית חולים אחר, ומשמעות הדבר היא כי למושתלת שטופלה אצלנו לא נמצא בן משפחה שיוכל לתרום לה כליה, ולכן היא קיבלה את הכליה מקרוב משפחה של מטופל מבילינסון, כאשר הוא קיבל את הכליה מבעלה. למצוא התאמה בין החולים לבין בני המשפחה שלהם זה דבר כמעט שבשגרה, אבל מציאת התאמה בהצלבה שכזו, עם אדם זר, היא מיוחדת במינה ומרגשת כמובן. כל השתלה מעניקה חיים חדשים למטופל, ואף מאפשרת "חיים חדשים" הן לתורמים חיים והן למשפחות אשר החליטו לתרום איברים של יקיריהם שנפטרו. המעשה הוא הרואי ואני מוצא לנכון לעודד כל אדם לחתום על כרטיס אד"י לתרומת איברים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר