צדקה רזאן (צילום: דוברות הדסה)
צדקה רזאן (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: ניתוח נדיר השיב ליולדת משותקת את יכולת ההליכה

מומחים מתחום ניתוחי גב ונוירוכירורגיה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, השיבו ליולדת את יכולת ההליכה, לאחר שבמהלך ההיריון התגלה גידול גדול בעמוד השדרה שלה

פורסם בתאריך: 17.4.18 18:19

צדקה רזאן, בת 24 מרמאללה, היתה בחודש השביעי להריונה, כאשר תקפו אותה כאבי רגליים שהלכו והחמירו. עם הימים הכאב התפשט לגב – עד אשר צדקה נפלה בביתה כי רגליה וגבה לא החזיקו יותר את משקל גופה. "הגעתי לרופאים שאמרו לנו שזה קורה לנשים בהריון ומדובר בתופעה שתסתדר", היא משחזרת השבוע ומוסיפה: "קיבלתי משחה להקלה על הכאבים".



אלא שבפועל מצבה של רזאן המשיך והחריף עד שכבר לא יכלה הצעירה לעמוד כלל ולא הרגישה את רגליה. בבדיקות מקיפות שנערכו לה בבית החולים ברמאללה נדהמו הרופאים לגלות גידול בחוליה הרביעית של עמוד השדרה שלה, כשהרופאים היו אובדי עצות בנוגע להמשך הטיפול בשל העובדה שהיא היתה בשלב מתקדם של הריון.

רזאן הופנתה להדסה עין כרם, שם היא טופלה על ידי צוות רב תחומי בראשות פרופ' לאון קפלן – מנהל היחידה לניתוחי גב בהדסה, ופרופ' חוסה כהן, נוירוכירורג בכיר ומנהל יחידת צנתורי מוח במרכז הרפואי.

"שעות ספורות לאחר הגעתה הוכנסה המטופלת לניתוח קיסרי דחוף ומיד אחר כך ביצענו צנתור של עורקי עמוד השדרה, על מנת לחסום את אספקת הדם לגידול", מתאר מתאר פרופ' כהן.

לאחר הניתוחים שהכינו את הצעירה לניתוח להסרת הגידול, החל פרופ' ליאון קפלן וצוותו בהליך המורכב. "בניתוח כרתנו את החוליה מגבה של האמא הצעירה, עליה התיישב הגידול", מתאר פרופ' קפלן.

"בהדסה החזירו אותי לחיים", מספרת ראזה, "אני כמו חדשה כעת ואני על הרגליים, ממש הולכת עם הבת שלי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר