סניף טרם החדש (צילום: הדיירים)
סניף טרם החדש (צילום: הדיירים)

ניצחון זמני לדיירים: הכניסה לסניף טרם תמוקם מפינת הרחובות שרי ישראל-יפו

לפי החלטת בית משפט השלום בירושלים - הכניסה לסניף טרם החדש תמוקם דרך הכניסה של פינת הרחובות שרי ישראל-יפו, ולא דרך הכניסה הראשית למתחם המגורים של הדיירים

פורסם בתאריך: 2.8.18 12:13

ניצחון זמני לדיירים: לפי החלטת בית משפט השלום בירושלים – הכניסה לסניף טרם החדש שבמתחם שרי ישראל תמוקם דרך הכניסה של פינת הרחובות שרי ישראל-יפו, ולא דרך הכניסה הראשית למתחם המגורים של הדיירים.



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני חודש עבר סניף טרם המיתולוגי מהבניין ברוממה, אחרי 30 שנה, למתחם הדיור והעסקים "סיטי קורט" ברחוב שרי ישראל 15. הדיירים, שמתגוררים בבניין בשרי ישראל מתנגדים לכך שהכניסה לסניף החדש של טרם, עוברת דרך המעבר שלהם למתחם המגורים. הדיירים נקטו בצעדי מחאה חריפים ובין השאר הציבו מתקן מתנפחים – ג'ימבורי לטובת ילדי הבניין. לאחר מכן חברת האחזקה של הבניין וטרם הגישו תביעה נגד נציגות הדיירים ועיריית ירושלים בנושא.

מתקן הג'ימבורי שהציבו הדיירים בכניסה לטרם

מתקן הג'ימבורי שהציבו הדיירים בכניסה לטרם

לפי החלטתה של שופטת בית המשפט השלום בירושלים מיכל שרביט, שהתקבלה ביום שלישי, 31.7.18: "מעל הכניסה שבפינת הרחובות שרי ישראל-יפו יתלה שלט לפיו הכניסה לטרם נעשית דרכה. כמו כן, השלטים יכוונו אל הכניסה מפינת הרחובות שרי ישראל-יפו ככניסה אל מרפאת טרם. בפרט גם בכניסה מרחוב שרי ישראל יתלה שלט מהפנה אל טרם דרך הכניסה מפינת הרחובות שרי ישראל-יפו".

בהחלטה מדגישה השופטת כי היא קיבלה את ההחלטה לאחר שביקרה במקום ולאחר ששקלה פרמטרים של נגישות לציבור של באי המרפאה – הן של באיה באמצעות התחבורה הציבורית (רכבת קלה ואוטובוס) והן באמצעות רכב פרטי, לרבות גישה לאנשים עם מוגבלויות ובכל הנוגע להובלת מטופלים באמצעות אמבולנסים.

עוד נכתב בהחלטה כי "אין לאסור פיזית כניסת ציבור אל המרכז המסחרי, ובכלל זה אל מרפאת טרם, דרך הכניסה שמרחוב שרי ישראל, וכן יציאה דרכה. בכלל זה מוטל על הדיירים איסור להציב מכשולים המונעים גישה דרך הכניסה מרחוב שרי ישראל אל המרכז המסחרי, וכן יש להסיר את הקודן שהותקן על גבי דלת הכניסה מרחוב שרי ישראל שהדלת תהא פתוחה לכניסה וליציאה של כלל הציבור לא כל מגבלה שהיא".

כמו כן, נכתב בהחלטה כי "כניסת מטופלים באמצעות אמבולנסים תיעשה דרך הכניסה הצדדית שמרחוב רש"י הצמודה לכניסה לחניון. מומלץ לוודא כי הכבש המצוי במסדרון כניסה זו הוא תקין ומתאים למעבר מיטות/כיסאות אמבולנסים".

מדובר בהחלטה שהתקבלה עד להכרעה סופית בתביעה העיקרית שהגישו טרם וחברת האחזקה במבנה נגד הדייירים.

 

הפעיל החברתי רונן בן יאיר, שניסה לסייע לדיירים, מסר: "אני שמח על ההחלטה שהיא לטובת הדיירים, היות והיתה פגיעה בפרטיות שלהם. יישר כוח למערכת המשפט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר