טאלס סליימה וד"ר אריה שטבון (צילום: דוברות הדסה)
טאלס סליימה וד"ר אריה שטבון (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: ידו הקטועה של צעיר בן 20 הובאה בשקית קרח וחוברה מחדש

היד נקטעה לגמרי בעת עבודה עם מסור דיסק. בתום ניתוח של תשע שעות הצליח הצוות הרפואי לחבר בין שני חלקיה. מומחה הדסה ד"ר אריה שטבון: "הבחור זכה בידו חזרה; צפויה לו תקופת שיקום ממושכת, שגם בסופה לא מובטח כי ידו תהיה באותה רמת תפקוד כשהיתה"

פורסם בתאריך: 20.11.18 18:41

ניתוח ייחודי לחיבור ידו של צעיר בן 20 תושב העיר, בוצע בהצלחה בבית החולים הדסה עין כרם: בסוף השבוע שעבר הוזעק בדחיפות אל בית החולים ד"ר אריה שטבון, אורתופד מומחה כף יד במערך האורתופדי של הדסה, עקב מקרה חריג ביותר שבו נקטעה ידו של צעיר בן 20 תושב העיר, בעת שהשתמש במסור דיסק. היד נקטעה באזור האמה, בין כף היד למרפק.



"הצעיר הגיע אלינו עם כריתה מלאה של יד ימין, מתחת למרפק", מתאר את המקרה ד"ר שטבון. "החלק הקטוע הובא איתו על ידי מד"א בשקית סגורה, אשר הוכנסה לשקית נוספת עם קרח".

ניתוח איחוי היד ארך תשע שעות. ד"ר שטבון עמל על חיבור העצמות, כלי הדם, הגידים והעצבים ביד הכרותה. המאמץ עלה יפה והיד חוברה אל הזרוע בהצלחה – כלומר יש בה דופק.

"אין ספק שהבחור זכה בידו חזרה – ואנו שמחים על כך", אומר המנתח, "אך יש לזכור כי צפויה לו תקופת שיקום ממושכת, שגם בסופה לא מובטח כי ידו תהיה באותה רמת תפקוד כשהיתה. עם זאת, אני צופה שהיא תהיה שמישה.


טאלס סליימה וד"ר אריה שטבון (צילום: דוברות הדסה)

טאלס סליימה וד"ר אריה שטבון (צילום: דוברות הדסה)


היו לא מעט גורמים ששיחקו לטובת המטופל שלנו: הוא לא דימם יותר מדי, הרקע הרפואי שלו תקין לחלוטין, מה שמקטין את הסיכוי לסיבוכים, וגם הפצע עצמו, ברובו, היה נקי ללא יותר מדי ריטושי תלישה, מה שאִפשר לנו עבודה נקייה ומדויקת יותר בחדר הניתוח. כמו כן, המטופל הגיע לחדר הניתוח בתוך שעתיים מרגע קטיעת היד, ואת כלי הדם הצלחנו לחבר שם בתוך פחות משש שעות. כל זה התאפשר תודות לתגובה מצוינת של מד"א, אנשי חדר המיון, צוות ההרדמה ואנשי חדר הניתוח, שפעלו יחד בתיאום ובדיוק למען מטרה אחת – להציל את ידו של הבחור".

במחלקה האורתופדית מתאושש כעת הצעיר מן הניתוח, ולא מאמין שידו חזרה להיות שלמה. "את רגע התאונה אני לא ממש זוכר", מספר הצעיר טאלס סליימה. "אני זוכר שהגענו למיון, והתעוררתי אחרי הניתוח. אמרו שמנסים להחזיר לי את השימוש ביד – אתאמץ מאוד כדי להפעיל אותה ולהשתפר. מדובר בהרבה עבודה ובשיקום ארוך".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר