מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין באירוע חנוכת חדרי הלידה החדשים בהר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)
מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין באירוע חנוכת חדרי הלידה החדשים בהר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין: "פרויקט חדרי הלידה מסמל את תחילת השינוי והשדרוג של הר הצופים"

ביום שני האחרון נחנכו, בהפקת "כל העיר", חדרי הלידה החדשים בהדסה הר הצופים. מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' רוטשטיין נרגש: "ביום שלישי כבר ראינו חיוך עצום על פני היולדות המאושרות"

פורסם בתאריך: 6.12.18 12:24

יום שלישי השבוע, 8:00 בבוקר, הדסה הר הצופים: במחלקת היולדות מתרגשים מהלידה הראשונה שהתרחשה במערך חדרי הלידה החדש של המרכז הרפואי, שנחנך יממה קודם לכן.



"ביום שני חגגנו חגיגה כפולה ואולי אף מכופלה – חגגנו את נר שני של חנוכה ובנוסף חגגנו את פתיחת חדרי הלידה החדשים בהר הצופים", אומר בהתרגשות פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בשיחה עם "כל העיר". "כמה סמלי שפתיחת חדרי הלידה החדשים נעשתה באמצע חג חנוכה, שמסמל ניסים, התחדשות ועוד. מערך חדרי הלידה החדש הוא הפרויקט הראשון שגואל את קמפוס הר הצופים משנים ארוכות של חוסר השקעה בתשתיות והוא זה שמסמל את תחילת השינוי והשדרוג של קמפוס הר הצופים".

חדרי הלידה החדשים בהדסה הר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)

רוטשטיין מוסיף ומתייחס גם ללידות הראשונות שהתרחשו בחדרי הלידה החדשים בהר הצופים ואומר: "ביום שלישי כבר ראינו חיוך עצום על פני היולדות המאושרות, שזכו גם לסביבה טובה וגם ללידה מוצלחת. אנו מקווים שעם הצוות הנפלא שלנו נפתחת תקופה חדשה לנשות ירושלים ואפשרות של לידה מסוג אחר. חדרי הלידה מתאימים לטיפול מתקדם, רפואי מעולה, נותנים פרטיות מלאה ליולדת ותנאים שמזכירים תנאי בית עם כל מה שקשור מסביב. חלק מהחדרים מצוידים גם באמבטיות ג'קוזי, שאפשר ללדת בתוך מים כמו שחלק מהנשים רוצות. חלק מחדרי הלידה מכילים בצורה פרטית לחלוטין ומבלי להפריע ללידות אחרות את תומכי הלידה או הבעל, ובצורה שהצוות שנמצא במרכז זמין לכל שינוי במצב היולדת ויכול להבטיח בטיחות שלמה בהליך הלידה".

כאמור, החניכה הרשמית של מערך חדרי הלידה החדשים בהדסה הר הצופים התקיימה ביום שני האחרון באירוע רב משתתפים, בהפקת "כל העיר". באירוע השתתפו מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין, מנהלת הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בהר הצופים פרופ' דרורית הוכנר, מנהל אגף נשים ויולדות של הדסה פרופ' שמחה יגל, צוותי מחלקות הנשים וחדרי הלידה, וקהילה רפואית נרחבת מירושלים ומחוצה לה.

אירוע חנוכת חדרי הלידה החדשים בהדסה הר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)

"אחת מהסיבות שבגללן יצאנו לפרויקט של חדרי הלידה החדשים היא עלייה מתמדת במספר היולדות שיש לנו בהר הצופים", מוסיף פרופ' רוטשטיין, "מה שהוביל לצורך בהגדלת מספר חדרי הלידה, וביצירה של תנאים טובים ליולדות. הגענו למספרים יפים של לידות. הר הצופים, מסתבר, מאוד פופולארי בקרב נשים מהמגזר החרדי, שאוהבות ללדת בו. אני משער לעצמי שהסיבה לכך, שהיתה עוד לפני חניכת חדרי הלידה החדשים, היא רוח הצוות המופלאה שיש לנו שם".

הפתיחה של חדרי הלידה בהר הצופים היא רק חלק מהליך ההתחדשות שחווה בית החולים. "קמפוס הר הצופים הולך ומשתדרג גם בנושא טכנולוגיות מתקדמות", מציין פרופ' רוטשטיין, "לבית החולים הוכנס מכשיר MRI לראשונה בכל שנות קיומו. בינואר נחנוך מכשיר צנתורי לב ואנדיו חדיש, שיאפשר לנו לטפל בכל המקרים הדחופים של התקפי לב. בנוסף, חנכנו מרכז בריאות אישה שעושה בדיקות סקר לנשים כדי לגלות מוקדם מחלות ממאירות בנשים. היד עוד נטויה בנושא הפיתוח של הר הצופים".

ביום רביעי שעבר פרץ משבר נוסף במערכת הבריאות הארצית, זאת בעקבות הקיצוץ הרוחבי שהשית משרד האוצר על משרדי הממשלה. בעקבות הקיצוץ החליט משרד הבריאות לעכב את החתימה על הסכם התמיכות עם קופת חולים כללית, שהודיעה בתגובה על עצירת העברת התשלומים לבתי החולים.

עוד באותו היום שיגר פרופ' רוטשטיין מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שבו הוא מפציר בהם לסיים את המשבר במהירות.

"עצירת התשלומים הזו היא הרת אסון מבחינת היכולת שלנו לשלם שכר, לרכוש תרופות, לשלם לספקים ולענות על צורכי המטופלים", מסביר רוטשטיין ומדגיש בצער: "בסוף, כפי שכולם יודעים, החולים הם אלה שמשמשים כקורבן הגדול לכל תחלואי המערכת, ובאמצע גם בתי החולים ניזוקים".

אירוע חנוכת חדרי הלידה החדשים בהדסה הר הצופים (צילום: ארנון בוסאני)

"הדסה עברה תהליך קשה מאוד בשלוש השנים האחרונות להשתפר, לקצץ, לשפר את השירותים והטכנולוגיה והייתי מעז להגיד שהדסה החדשה שונה מקודמתה", מוסיף פרופ' רוטשטיין. "בתוך התהליך הכואב הזה, שכל צוות הדסה הנפלא השקיע בו אין סוף של נתינה, משבר כמו זה שקרה בשבוע שעבר הוא הרסני בהליך ההבראה. חייבים, פשוט חייבים, למנוע את הזעזועים המיותרים הללו, ולתת לנו להמשיך להצעיד את הדסה למקום שבו הציבור רוצה איתנו – בעמדה מובילה במערכת הבריאות בישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר