ד"ר עומר אור (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר עומר אור (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: ניתוח חדשני להסרת גידול ברגל

השבוע בוצע בהדסה ניתוח ייחודי בטכנולוגיה חדשנית להסרת גידול מרגלה של תושבת העיר, בת 40, אמא לשבעה ילדים

פורסם בתאריך: 6.1.19 11:45

בהדסה עין כרם מדווחים השבוע על ניתוח ייחודי להסרת גידול מרגל, שבוצע בטכנולוגיה חדשנית. הניתוח בוצע באישה בת 40, שמתגוררת בירושלים, אמא לשבעה ילדים.

"הניתוח היה חייב להתבצע, לא בשל היות המטופלת בסכנת חיים, אלא בגלל כאבים בלתי נסבלים שפגעו נוראית באיכות חייה ומנעו ממנה לתפקד", מסביר ד"ר עומר אור, ממרפאת אורתופדיה משולבת בהדסה. "המקרה הזה לא שכיח כלל וקשה לאבחון, אבל ברגע שתפסנו את זה, ביצענו ניתוח שאנו בהדסה מנוסים בו והוא נערך במרכזים רפואיים בודדים בלבד בארץ. בהנחיה מדויקת של מכשיר CT ביצענו צריבה של הגידול בעזרת גלי רדיו, וכל זאת דרך חתך קטן של 5 מ״מ. כל זאת בשיתוף פעולה הדוק עם מנהל יחידת דימות השלד והשריר בהדסה, ד"ר יוסף אזרק".



בהדסה מספרים כי הכאבים מהם סבלה המטופלות החלו לפני שנתיים, כאשר היתה בחודשי הריון ראשונים. הרופאים בקופת חולים ייחסו בתחילה את הכאבים ללחץ על עצב המקרין לרגל והרגיעו שלאחר הלידה הכל יעבור. "אך הכאבים הלכו והחמירו", מספרת המטופלת, "עד שהגעתי למצב שבו לא יכולתי לתפקד. אני אמא לשבעה ילדים ולא הצלחתי לתפקד, זה נוראי. עברתי מרופא לרופא תוך שאני נוטלת משככי כאבים על בסיס קבוע. התחלתי לבצע סדרה של בדיקות. בדקו אותי אורתופדים, מומחי כלי דם וגניקולוגים. לאחר שהופניצי ל-MRI זיהו שמדובר בגידול שפיר בעצם הירך שיש להסירו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר