(צילום: באדיבות מכבי שירותי בריאות)
(צילום: באדיבות מכבי שירותי בריאות)

מכבי בירושלים עושה מהפיכה והתושבים מצביעים ברגליים

הדו"ח השנתי של הביטוח הלאומי התפרסם השבוע וקבע: "תושבי ירושלים ממשיכים לבחור בשנה השלישית ברציפות במכבי שירותי בריאות כקופה המובילה בעיר עם 25,000 מצטרפים חדשים"

פורסם בתאריך: 3.2.19 11:44

מדי שנה מפרסם הביטוח הלאומי דוח שבוחן את מעבר החברים בין קופות החולים, ומציג זו השנה השלישית ברציפות כי מכבי שירותי בריאות היא השיאנית במצטרפים חדשים בכל הארץ בכלל ובירושלים בפרט. במקביל מספר החברים שעברו ממכבי לקופות המתחרות הוא הנמוך ביותר מבין הקופות, מה שמעיד על שביעות רצון ואמון גבוהים במיוחד בקרב חברי מכבי. ניתן ללמוד מהדוח כי בעוד שמכבי בעיר ממשיכה לשבור שיאים עם 13,242 מבוטחים חדשים נטו בשלוש השנים האחרונות (מצטרפים בקיזוז העוזבים), הקופות מאוחדת ולאומית סיימו במאזן שלילי ואיבדו מבוטחים רבים בעיר, ובכללית נרשמה עלייה קלה בלבד.

המהפכה שחוללה מכבי בתחום שירותי הבריאות בירושלים, מורגשת בכל פינה. לאור נתוני המעבר בין הקופות שפורסמו בשבוע האחרון, ישבנו לשיחה עם ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, מר גידי לשץ, אדריכל מהפכת הבריאות העירונית, כדי להבין מהו סוד ההצלחה של מכבי, מה הוביל 25,000 ירושלמים לעבור למכבי ואיך השינוי שהוא מוביל ישפיע על כל אחד מאתנו.

גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות (צילום: שי אדם)

גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות (צילום: שי אדם)

לשץ, הוא ראש המחוז הגדול ביותר ב"מכבי שירותי בריאות" עם כ-600 אלף חברים, מעל 3,500 עובדים ותקציב שנתי של מעל 3.5 מיליארד שקלים. לפני ארבע שנים קיבל את ההחלטה להביא את העוצמה של מכבי שירותי בריאות אל ירושלים והסביבה. מאז, בתוך 3 שנים הוא פתח בקצב מסחרר 20 מרפאות חדשות בעיר המאובזרות במיטב הטכנולוגיה ומאוישות במספר המומחים הגדול ביותר.

ספר על המהפכה שמכבי עשתה בירושלים?

"לפני שמכבי הביאה את עוצמתה לירושלים, שירותי הבריאות בעיר סבלו מסטטוס קוו. במשך שנים לא היה כאן פיתוח משמעותי בתחום ולא ניכר מאמץ מצד הקופות לשיפור השירות לטובת התושבים. אחרי שנים של קיפאון, נכנסה מכבי לתמונת הבריאות של העיר ירושלים והביאה איתה תחרות בריאה. תוך שלוש שנים בלבד, פתחנו 20 מרכזים רפואיים חדשים וחדישים ברחבי העיר, גייסנו מאות רופאים ומטפלים מהמובילים בתחומם, ציידנו את המרכזים במכשור ובטכנולוגיה המתקדמים ביותר הקיימים בתחום ויישמנו מודלים רפואיים מתקדמים תוך התאמה מיוחדת לאוכלוסייה ההטרוגנית המאפיינת את ירושלים, כשהמטרה היא שכל אחד ירגיש במכבי בבית. טבענו את המונח "מרחק העגלה" והבטחנו שבתוך 4 שנים בכל שכונה יהיה מרכז רפואי של מכבי, דבר שאנחנו קרובים מאוד למימושו המלא. הבאנו את העוצמה של מכבי לעיר על כל ההיבטים – במומחיות, במובילות ומעל הכל באנושיות".

מה לדעתך הופך ארגון רפואי למוביל בתחומו?

"חד משמעית האנשים! בעולם של טכנולוגיה וחדשנות, אנו מגלים כמעט בכל יום יכולות חדשות שמקפיצות את עולם הרפואה קדימה – אך מה שמבדל אותנו במכבי זה שימת הלב לאיכות האנשים בארגון. בעולם הבריאות אין תחליף למגע האנושי, לחמלה, להשתדלות האנושית ולרצון לעזור. כמי שעובד עם הצוות שלנו כתף אל כתף, אני מרגיש שזה מה שמייחד אותנו. אנו משמרים ומטפחים את רוח מכבי ואנשיה שהנחילו המייסדים, על מנת להמשיך להשקיע במורשת, בערכים, בנורמות, בתרבות ובהווי. בסופו של יום יש כאן משהו מאוד מיוחד בחדוות העשייה עם אנשים שאכפת להם ושרוצים לתרום לטובת האחר. אנו במכבי חותרים למען מטרה משותפת ומובילים למקצועיות, למובילות טכנולוגית פורצת דרך, לאספקת שירות במודלים ייחודיים, כי הדגש שמכבי מעניקה לפן האנושי הוא כבד משקל.

לצד הדגש על האנושיות, במכבי מקפידים שאחוז הרופאים המומחים יהיה הגבוה ביותר, שצוותי הרפואה יתעדכנו בחזית הטכנולוגיה ויעבדו עם הפיתוחים המתקדמים ביותר, כך שאין זה פלא שסקר ברוקדייל שעורך משרד הבריאות קובע באופן עקבי מזה 8 שנים שחברי מכבי בעלי שביעות הרצון הגבוהה ביותר מכל קופות החולים האחרות. אנחנו מרגישים את אמון הציבור שבוחר מכבי פעם אחר פעם וחשוב לנו להיות ראויים לאמון הזה".

לאן פניה של מערכת הבריאות בעתיד?

"מערכת הבריאות משתנה. אם בעבר בית חולים היה מרכז המערכת, כיום המרכז עובר לקהילה ואף לבית המטופל. המגמה הזאת היא תוצאה של שלושה גורמים עיקריים: טכנולוגיה, מיומנות, מקצועיות הצוותים בקהילה ורצון המטופלים. במכבי המטופל תמיד נמצא במרכז סט השיקולים, זו הסיבה שבמכבי מובילים את המגמה הזו – אנו רואים ערך ומשמעות בלהעניק למטופל את האפשרות להיות כמה שיותר קרוב לסביבה הטבעית שלו, להעניק לו את הטיפול במידת האפשר בביתו או במרפאה בקהילה הקרובה למקום מגוריו, לדוגמה: אם בעבר אדם שעבר ניתוח להחלפת ברך היה מאושפז מספר ימים, לאחר מכן עובר לשיקום בבית חולים ואז לשיקום בקהילה, הרי שהיום לאחר ימים ספורים הוא כבר בבית, במקום שבו הוא מרגיש הכי נוח. עם השנים נוצרה ההבנה שרצוי שהמטופל יהיה כמה שפחות בבית החולים, על מנת לצמצם חשיפה לזיהומים ולאפשר סביבת החלמה מרגיעה וביתית. כיום, הצוותים בקהילה יודעים לתת מענה רפואי בבית תוך השגחה רפואית מלאה, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לניטור רפואי".

מה הבשורה הכי מרגשת שהבאתם השנה לירושלמים?

"הקמת סניף הדגל שלנו בגבעת מרדכי. מדובר במרפאה ייחודית שנמצאת על ציר בגין המרכזי, שבה ניתנים מגוון שירותים שמיועדים להקל על החברים. שירות רופא תורן מומחה מדי יום עד 21:00, בשישי בבוקר ובמוצ"ש, שירות מומחים לרפואת משפחה, ילדים ונשים, רופאים מקצועיים נוספים, בית מרקחת צמוד שפועל כל יום עד 21:00, וכמובן המיקום המרכזי והמצוין של המרפאה המאפשר נוחות ונגישות, ולצדו שפע של חניה".

מה השאיפות שלך לשנה הקרובה?

"לצד הכנסת תהליכי רפואה מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות השאיפה שלי היא לפשט עבור המטופל את החוויה במערכת הבריאות. שהתהליכים יהיו מונגשים יותר, מובנים יותר, מדברים בגובה העיניים. הקדמה והמקצוענות רק הולכים ומתחדדים כל הזמן. החלום להפוך את המערכת המורכבת הזאת לפשוטה עבור המטופל ומשפחתו, הוא האתגר הגדול ביותר שלנו. הלוואי שנמשיך לפעול בכיוון הזה ונצליח".

 


בנוסף לתפקידו כראש מחוז ירושלים והשפלה, משמש לשץ כראש יחידת החדשנות לשירות ותפעול בארגון. ניצלנו את ההזדמנות לדבר אתו גם מעט על מה צופן לנו העתיד בתחום הטכנולוגיה, שירות מותאם אישית, הנגשת המערכת ועוד: "אנו מתחילים להכניס טכנולוגיה מתקדמת שכיום משמשת לפריצת דרך רפואית גם לתיאום השירות והתפעול במערכת הבריאות, שתפקידה להנגיש למטופלים את המערכת בצורה פשוטה, ידידותית, שקופה ומהירה יותר. טכנולוגיות שמבוססות על אוטומציה, אינטליגנציה מלאכותית ועל ביג דאטה לטובת שירות יעיל ונוח. לדוגמה: קבלת טופס 17 תוך 20 דקות במקום בממוצע שלושה ימים, קבלת מידע ומענה לפניות באופן נוח וידידותי, ביטול הצורך בשימוש בכרטיס מגנטי על ידי חוויה מותאמת סלולר, מה שיקל על החבר ויהיה ידידותי יותר לסביבה. יש פיתוחים רבים נוספים מאחורי הקלעים, אך קצרה היריעה מלהכיל. אבל כשמדובר במכבי, כרגיל, יש לכם למה לצפות! "

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מכבי מצויינים. באגריפס למשל. היחס לחבר. עובדים נעימים שמוכנים תמיד לעזור. פשוט נפלא. כל הכבוד לכם ולהנהלה. תודה לכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר