ד"ר פידהורץ, ד"ר ווגמן והילד (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר פידהורץ, ד"ר ווגמן והילד (צילום: דוברות הדסה)

רמת שרת: מוט ברזל נפל על בן שנתיים ואצבעו נקטעה, רופאי הדסה הצליחו להצילה

בהדסה מספרים כי הילד התקרב לגדר של אתר בנייה בשכונה - מוט הברזל נפל עליו וקטע את אגודלו. אימו עטפה את האגודל בתחבושת בד ובהדסה הצליחו מומחי הרפואה, ד"ר קרול פידהורץ וד"ר יונתן ווגמן, לחברו מחדש בניתוח שנמשך ארבע שעות

פורסם בתאריך: 4.4.19 10:45

ביקור שהחל בפארק משחקים ברמת שרת הסתיים בהדסה. ילד כבן שנתיים, ששיחק בפארק, והתקרב בשלב כלשהו לגדר של אתר בנייה, נפגע ממוט ברזל שנפל עליו. המוט קטע את אגודלו. אמו, שישבה על ספסל סמוך, מיהרה לעבר בנה, ועטפה את האגודל בתחבושת בד, כך מספרים בהדסה. הילד הובהל להדסה עין כרם – שם מומחי הרפואה, בניתוח שנמשך כארבע שעות, הצליחו לחבר את האצבע בשלמותה.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"כאשר יצא בן השנתיים לטיול עם אמו, בקרבת ביתם שבשכונת רמת שרת, נכנסו השניים לגן משחקים חדש שזה עתה נבנה עבור ילדים באזור", מספרים בהדסה, "כאשר בקרבתו ממוקם אתר בנייה. במהלך המשחק, הסתובב הילד במתחם גן המשחקים בסמוך לאמו שישבה לידו על ספסל והתקרב לגדר. לפתע, נפל על ידו מוט ברזל כבד וגדול באורך של מספר מטרים – שלא היה מקובע לגדר או לחומת הגן. אמו של הפעוט מיד הבחינה כי בנה הבוכה במצוקה: חלק נכבד מהאגודל נתלש ונשאר מחובר באופן חלקי, ולמרות הבהלה שאחזה בה לא איבדה עשתונותיה. היא מיהרה להרים את בנה, עטפה את החלק שנקטע בתחבושת בד והזעיקה את כוחות ההצלה אשר פינו אותה להדסה. כבר במהלך הנסיעה נתלש החלק העליון של האגודל לגמרי, והוחזק עד להגעה להדסה בתחבושת הבד".



בבית החולים נבחנה ידו של הפעוט והוזעק צוות מומחים בכירורגיה פלסטית על מנת לנתחה ולנסות להציל את האגודל – "למרות הסיכוי הנמוך הקיים במקרים כגון אלו", מציינים בהדסה. ד"ר קרול פידהורץ, מומחית כף היד וכירורגיה פלסטית ואסתטית של כף היד, יחד עם ד"ר יונתן ווגמן, מתמחה בכירורגיה פלסטית, ניתחו את הפעוט במשך שעות ארוכות, שכן בשל ידו הזעירה הצריך הניתוח שימוש במיקרוסקופ ייחודי ופעולה איטית ומחושבת.

"המטרה שלנו היתה להציל את האצבע שנקטעה בחלקה, וניזוקה במפרק, בכלי הדם ובגידים", מסביר ד"ר ווגמן. "במשך ארבע שעות הניתוח חיברנו בזהירות ובעדינות את החלק, תוך שאנו משתמשים במיקרוסקופ בשל היותם של כל כלי הדם והעצבים מאוד קטנים ועדינים. הילד אושפז לשבוע במחלקת כירורגית ילדים, שם עקב הצוות שלנו אחר מצבו ולאחר ששכב מספיק זמן כאשר ידו ללא תנועה, עם טיפול תרופתי ייחודי שמקל על זרימת הדם בכלי הדם הקטנים ומונע קרישת דם – לשם איחוי מוצלח, הוא שוחרר לביתו. נראה כי החלק שנקטע משתלב בהצלחה במקומו הטבעי וכי ההשקות של העורק והווריד הצליחו".

עוד הוסיף ד"ר ווגמן כי "מכיוון שמדובר באגודל, ישנה חשיבות גדולה מאוד להחזרה של האצבע, על אף הסיכוי הנמוך שתיקלט. האגודל חשובה מאוד לתפקוד פונקציונלי של היד ומעורבת במרבית הפעולות שאנו מבצעים, כך שברור שמטרת הצלת האצבע אינה רק אסתטית".

מה עושים במקרה של קטיעת איבר? "חשוב שהציבור יידע שבמקרים בהם מעורבת קטיעה של איבר", מדגיש ד"ר ווגמן, "יש להביאו אל בית החולים כשהוא סגור בשקית או כלי אטום, והשקית או הכלי יושבים בתוך שקית או כלי נוסף ובו קרח. "חשוב להימנע ממגע בין האיבר שנקטע לבין הקרח עצמו או לבין מים מהברז".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר