צוות המחלקה הסיעודית נווה גל (צילום: פרטי)
צוות המחלקה הסיעודית נווה גל (צילום: פרטי)

המחלקה הסיעודית נווה גל בירושלים: תשומת לב אישית ואיכותית 

"אני מחפש עבור הדיירים שלנו את העובדים שיש להם לב טוב ואכפתיות, אלו תכונות שאי אפשר ללמוד", אומר תומר הבר, מנהל "נווה גל", מחלקה סיעודית איכותית בירושלים ברמה גבוהה מאוד, באישור ובפיקוח משרד הבריאות בו כל תשומת הלב מוקדשת לדיירים ולרווחתם. "היתרון הגדול שלנו הוא שאנחנו מחלקה עצמאית ויחידה ומסוגלים להעניק יחס אישי לכל דייר ודיירת, וזה סוד הייחודיות שלנו"

פורסם בתאריך: 12.5.21 14:42

כדרכו של עולם ואחרי שתרמו רבות לחברה ולמשפחתם, מגיעים בני הגיל השלישי לשלב בו הם רוצים לנהל את חייהם בשלווה, בבטחה ותחת השגחה רפואית, לצד בני גילם בבית אבות במסגרת סיעודית לה הם זקוקים.

"נווה גל" היא מחלקה סיעודית איכותית ברמה גבוהה מאוד, באישור ובפיקוח משרד הבריאות והיא מספקת את כל הנדרש עבור בני הגיל השלישי. המחלקה ממוקמת בשכונת גילה שבירושלים בסמוך לדיור המוגן "נופי גילה".

"מדובר במחלקה קטנה ואיכותית מאוד, בית אבות בוטיק, בו כל תשומת הלב מוקדשת לדיירים ולרווחתם", מספר תומר הבר מנהל המוסד, ומוסיף כי "מרבית המוסדות הם מוסדות גדולים עם מספר רב של מחלקות ודיירים רבים ולכן קשה להם יותר לתת תשומת לב אישית כמו שקיימת אצלנו במחלקה. היתרון הגדול שלנו הוא שאנחנו מחלקה עצמאית ויחידה".

איך היית מתאר את האווירה ב"נווה גל"?

"נווה גל זה בית. יש כאן אווירה משפחתית, חמה ורגועה המתאימה לאופי הביתי של המקום. אנו מאמינים בסטנדרטים גבוהים וברמת שירות גבוהה, הרבה מעבר לתקן הנדרש על ידי משרד הבריאות. אני יכול לומר שלכל אחת מהמשפחות יש את הטלפון האישי שלי והם יודעים שאני זמין עבורם. אני יודע כמה בני המשפחה דואגים ליקירים שלהם ולכן חשוב לנו לשים לב לכל בקשה שלהם, הדלת שלנו תמיד פתוחה. זה גם חלק מהיתרון של בית אבות  קטן שהוא זמין ונגיש עבור בני המשפחה".

צוות המחלקה הסיעודית של "נווה גל" מסור ומיומן ויש בו את כל הדרוש עבור הדייר שמקבל את מעטפת הטיפול השלמה מאנשי צוות: זה כולל רופאים, אחיות, עובד סוציאלי, פיזיוטרפיסט, מרפאה בעיסוק, תזונאית, מפעילה תעסוקתית, רוקח, קלינאית תקשורת, פדיקוריסטית וכמובן המטפלים העושים ימים ולילות למען הדייר.

המנהלת הרפואית של המחלקה היא ד"ר סבטלנה ברזובסקי, מומחית בגריאטריה, האחות הראשית היא הגב' תמרה מוסה, אחות מוסמכת עם הסמכה על-בסיסית בגריאטריה – כך שאפשר להבין שהצוות הסיעודי במקום הוא מקצועי, מנוסה ומתמחה בעבודה עם הגיל השלישי.

מעבר לטיפול הרפואי-סיעודי האיכותי והמסור, הנהלת המקום שמה דגש על התחושות והרצונות של הדיירים. כך למשל, מאורגנים חוגי בית מגוונים במקום וכן יש דגש על חשיבות הצורך לצאת מדי פעם בפעם מהמחלקה, לראות ולחוות חוויות שנמצאות בחוץ.

"אני מאמין שיש חשיבות גבוהה לצאת מדי פעם מחוץ למחלקה", מספר הבר על הפעילות במקום ומוסיף עוד: "לדעתי יש צורך לשנות אווירה ולכן פעמיים-שלוש בשנה ישנו טיול יומי לאתר מורשת או לאתר תיירות, והדיירים מצטרפים (לעיתים גם בליווי המשפחות) וכך נהנים מפעילות חוץ מחלקתית מעשירה. לפני הקורונה טיילנו במתחם התחנה הראשונה, באקווריום שבן החיות התנכ"י ואפילו נסענו לחוף הים. עכשיו, כאשר הקורונה בארץ נרגעה קצת, אנו מתכננים לחדש את מסורת הטיולים שלנו".

המחלקה הסיעודית נווה גל (צילום: פרטי)

המחלקה הסיעודית נווה גל (צילום: פרטי)

אילו פעילויות נוספות יש במקום?

"במחלקה הסיעודית ישנן פעילויות בוקר וצהריים רבות. פעילויות הבוקר מועברות בדרך כלל על ידי הגב' דבורה קלעצי שהיא מדריכת התעסוקה וכוללות פעילות בוקר משותפת, קבוצות יצירה, איפור, התעמלות, מוזיקה ועוד. אחר הצהריים מתקיימים חוגי בישול ואפיה, מוזיקה- אורגן, מנדולינה, סדנת צחוק וקבוצת פיזיותרפיה. בנוסף יש הרבה פעילות התנדבותית במקום. יש לנו פה הרבה גופי התנדבות שאוהבים לבוא לשוחח ולשמוח עם הדיירים שלנו – בין אם זה בני נוער ממכינות קדם צבאיות, חיילים, או תלמידי תיכון ואפילו בית ספר יסודי. אנשים פשוט אוהבים לבוא לפה. וזה אומר הרבה".

 

אחד הנושאים שעליהם שמים ב"נווה גל" דגש רב הוא האיכפתיות וטוב הלב של הצוות: "אני מאמין כי הבסיס לטיפול איכותי בקשישים סיעודיים נמצא בלב העובד. ברגע שיש לעובד את האופי והגישה שנדרשת על מנת לעבוד עם הדיירים הקשישים, כל השאר הוא כבר פועל יוצא מכך. לכן, חשוב לי מאד כי העובדים של המקום יהיו אנשים טובים שמסוגלים לתקשר עם הדיירים בצורה מיטבית ושיש להם את הגישה הנכונה על מנת להביא בריאות ושמחה לדיירים שלנו. אני תמיד אומר כי אני מעדיף מטפל ללא ניסיון אך עם לב טוב, עיניים טובות וגישה נכונה, על פני מטפל בעל ותק רב אך בלי כישורים חברתיים או תקשורת טובה עם הדיירים. לב טוב ואכפתיות זה משהו שיש לך או שאין לך, אי אפשר ללמד את זה. אני מחפש עבור הדיירים שלנו את העובדים האלו שיש להם את התכונות האלו בתוכם"

 

פרטי קשר:

כתובת: רח' אונטרמן 5, גילה

טלפון "נווה גל": 02-6775444

אתר "נווה גל"

דף פייסבוק

מייל

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר