ד"ר תמר שלם ומרגלית ארנטל (צילום: דוברות שערי צדק)
ד"ר תמר שלם ומרגלית ארנטל (צילום: דוברות שערי צדק)

חדר לידה 24/7 – יומנן של רופאה ומיילדת בחדר הלידה של שערי צדק

רגע הלידה הוא אירוע מרגש לא רק לבני הזוג, אלא גם עבור הצוות בחדרי הלידה בשערי צדק שעובד סביב השעון. איך נראה יום עבודה בחדר לידה בעיניו של הצוות שעושה מעל ומעבר כדי לכל יולדת תחושה כי היא היחידה בחדר הלידה?

פורסם בתאריך: 31.5.20 23:53

ד"ר תמר שלם, היא רופאת נשים בכירה במרכז הרפואי שערי צדק. היא עובדת בתחום המיילדות כבר 18 שנה ומזה ארבע שנים משמשת ממלאת מקום של מנהל המחלקה למיילדות בשלוחת ביקור חולים.

7:00 יוצאת לפגוש את כל היולדות שנמצאות החדר המיון ובחדר לידה. יש קבלה חדשה: ג' בשבוע 40 להריונה עם היפרדות שליה משמעותית ובתחילת לידה. באופן דחוף מוכנסת ג' לחדר לידה ובשעות הבוקר נולד לה בן בשעה טובה. הערכה של מצב האם והתינוק היה משביע רצון והתגובה המהירה של הצוות סייעה בקבלת הסוף המשמח.

8:00 במיון המיילדותי אני פוגשת את א' בשבוע ה—40 להריונה. האתגר העיקרי – ריבוי משמעותי של מי שפיר. עוד לא התפתחה הלידה וקיים צורך לקדם את הלידה על ידי זירוז. בשיחה עם א' הביעה את רצונה העז בלידה נרתיקית למרות הקושי. ההתקדמות היפה בפתיחה והניטור העוברי היה תקין לגמרי ואפשרו זאת. אני מסבירה לה שכעת הראש ירד ונוכל לפקוע מים ולהמשיך לקדם את הלידה שלה כפי שחלמה.

10:00 לאחר כשעתיים יש התקדמות בפתיחה והראש יורד. כעת ניתן לפקוע מים בבטחה. התקדמות הלידה טובה ומהירה מאוד משלב זה ובתוך כ-3 שעות נולד תינוק בריא וחיוני.

12:00 ברגעים אלו, חשוב לנו לראות שהתינוק מגיב ובוכה ושהוא מרגיש טוב. זה רגע מופלא בו יוצא התינוק ומתחיל לבכות.

13:00 בגישה טבעית. עם צאת התינוק, אנו לא ממהרים לקחת את התינוק ולחתוך את חבל הטבור, אלא מעודדים הנקה ומגע עור לעור. כך, מרגע הלידה ההתרחשות הופכת מאוד אינטימית ופרטית ומאפשרת ליולדת ולתינוק לחוות את הרגע בצורה הכי פרטית וביתית שיש, עם האמצעים הקיימים להתערבות רפואית מיידית במקרה הצורך חלילה. אף פעם לא אפסיק להתרגש מלידות. זה הדבר המרגש ביותר וזו זכות גדולה לקחת חלק ברגע הזה יחד עם הזוג.

15:00  ש' מגיעה לחדר לידה בשבוע 38 בהריון עם תאומים, לאחר מספר שנים של טיפולי פוריות לא פשוטים. בדיקת אולטרסאונד מראה כי אחד העוברים עלול להיות במצוקה. ש' חלמה על לידה רגילה, אך בשל הסיבוך במצבו הבריאותי של אחד העוברים, לא ידענו אם נצליח לאפשר לה לעבור את הלידה באופן טבעי. אנו עושים כל שביכולתנו, כולל פעולות לקדם את הלידה ולנטר את שני העוברים.

16:00 הצלחנו. הלידה עוברת באופן טבעי ובהצלחה. ההתרגשות מאוד גדולה – הצלחנו להגיע לסוף הטוב של זוג מאושר ושני תינוקות למרות כל הקשיים. זה היה נפלא לראות איך אנחנו מצליחים להגשים חלום לאם ולבני הזוג.

17:00 שגרת יום העבודה שלי מספקת מאד. העבודה שלנו מערבת הרבה שמחה. מה שהופך את יום העבודה למספק במיוחד הוא מצב בו האישה זקוקה להתערבות מידית ומצילת חיים ואנו פועלים נכון, לא צריך לחכות חודשים כדי לראות את התוצאה אלא אנו זוכים לראות זאת במקום וזו חוויה שקשה להסביר כמה היא עוצמתית.

יש לנו מקרים רבים שאנו זוכרים הרבה מאוד זמן כיצד ממצב מאוד בעייתי הופך להיות סוף טוב עם תינוק בריא ואמא מאושרת.


מרגלית ארנטל, מיילדת בחדרי הלידה של שערי צדק במשך 17 שנה.

7:00 בוקר טוב גברת מ'.

מקבלת את היולדת הראשונה שלי, מ' במיון המיילדותי והיא לקראת לידה. זוהי הלידה השנייה שלה לאחר שחוויית הלידה הראשונה שלה הייתה טראומטית.

8:00 מ' נכנסת לחדר לידה ואני מציגה את עצמי בשמי ובתפקידי עם חיוך גדול (למרות שבימים אלו החיוך מתחבא מאחורי המסכה). בשיחה עמה אני מבחינה כי היא שרויה בלחץ וחרדה גדולה ומאוד מפוחדת. אני מרגיעה אותה ומסבירה לה שהחוויה בלידה שניה שונה בדרך כלל, קצרה משמעותית ויותר רגועה. המידע על תהליך הלידה והביטחון שהשרתי עליה כבר גרם לה לחייך, ובסיום ההסברים נרגעת ומבינה שהיא בידיים טובות שיעזרו לה לעבור את הלידה בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

10:00 הלידה של מ' מתקדמת ללידה פעילה, ומאחר שהיא כאובה מאוד, מבקשת לקבל אפידורל. אני מחייגת לרופא המרדים בניסיון להביא אותו כמה שיותר מהר כדי להקל על כאבה. עד להגעתו, מ' מסתייעת בהרפיה, מקלחות ודיקור סיני שמקלים מאוד ומסייעים לה בהתמודדות עם הכאב. לאחר קבלת האפידורל מ' רגועה לחלוטין ומוכנה ללידה.

12:00 רגע הלידה המרגש מתרחש ובסיומו נולד בן מתוק ובריא. מ' גאה בעצמה שהצליחה לעבור את התהליך בצורה טובה למרות כל החששות, הפחדים והמשקעים מהלידה הראשונה. מיד לאחר הלידה אני מניחה התינוק על אמו, הבכי הראשון של התינוק מתערבב יחד עם רגשות השמחה וההקלה של היולדת ובעלה. רגעים אלו של תחילת החיים של התינוק שיצא הרגע לאוויר העולם, לא מפסיקים לרגש גם אותנו המיילדות שעוסקות בשליחות הזו לילות כימים לאורך שנים רבות.

13:00 שעת הזהב.

חלק מתהליך בניית הקשר מהרגע הראשון בין האם לתינוק הוא ההנקה. כאן אנו המיילדות זוכות לקחת חלק בעידוד להנקה שמחזק את החיבור בין האם לתינוק. רגע לפני שמ' עוברת למחלקה, היא משתפת אותי כי הלידה השנייה שלה הייתה חוויה מתקנת עוצמתית וטובה – המשימה הושלמה.

15:00 גב' ל. לידה תשיעית בימים של קורונה. ל' מגיעה לחדר הלידה לבדה מכיוון שבבית ישנם שמונה ילדים קטנים כשהגדולה בת 11, ובעלה נאלץ להישאר בבית ולשמור על הילדים.

בשיחת ההיכרות ל' מספרת לי שהיא חשה מאוד בודדה וחוששת מאוד לעבור את תהליך הלידה ללא מלווה. אני מודיעה לה כי הצוות ואני נמלא את החסר ונהיה לצדה לאורך כל תהליך הלידה ולא נעזוב אותה לרגע. בין רגע הפך הקשר עמה לאישי מאוד. בין הבירורים וההסברים על התהליך הלידה  נוצר קשר אישי ומ' מכירה לי את ילדיה ומשפחתה דרך סיפורים ותמונות. מפלס המתח והחששות יורד. לאורך כל הלידה אני ושאר חברות צוות חדר הלידה משתדלות למלא את תפקיד המשפחה ככל שביכולתנו ולשמש לה כאם ואחות.

16:00 הלידה עוברת בשלום ומרגשת מאוד. קוו הטלפון פתוח עם האב שעודד אותה והיה שותף מרחוק-קרוב. אנו מצלמות בהתרגשות את הרך הנולד ושולחות את התמונות מיד למשפחה – כאילו אנו ממש חלק ממנה. ל' אומרת לנו שלמרות שזו היא הלידה התשיעית שלה, חוויה כזו עוד לא הייתה לה. זכינו חברותיי ואני להיות שותפות בחוויה מעצימה שנותנת לנו המון כוח להמשך לעזור לכל היולדות שזקוקות לנו.

17:00 אני מרגישה שאני זוכה יום יום לעבוד במקצוע שהוא שליחות ועם הרבה סיפוק. ביכולתי להיות שם בשביל היולדת, להעצים את חווית הלידה שלה ולתמוך בה ובבני משפחתה ברגעים משמעותיים ומרגשים אלו בחייה. כל לידה אני נושאת תפילה שהלידה תעבור בשלום עם אמא ותינוק בריאים ושלמים.

אני חלק מצוות גדול, איכותי, מפרגן ותומך.

צוות שהוא כמו משפחה!


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר