רננית ברמן - אחות נאמנות ביות במחלקת יולדות ד' ( צילום: דוברות שערי צדק)
רננית ברמן - אחות נאמנות ביות במחלקת יולדות ד' ( צילום: דוברות שערי צדק)

אפס הפרדה – גישה חדשה ביחסי אם – תינוק

מחקרים מצביעים על החשיבות הרבה להימצאות התינוק ליד אמו ברגעים ובימים הראשונים לאחר הלידה. כבר לפני חמש שנים נפתחו במרכז הרפואי שערי צדק 8 חדרי "'ביות מלא". לאור הביקוש ההולך והגובר הוכפל מאז מספרם ל-16. חסידי הגישה גורסים שהאם והתינוק חד הם גם לאחר הלידה ואין להפריד ביניהם מרגע הלידה, אפס הפרדה בין השניים.

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:34

"מקור הגישה הוא ברצון של יולדות להיות צמודות לתינוקן ולא להשאירו בתינוקייה. בתי החולים שלנו נענו לאתגר". מספרת רננית ברמן, נאמנת ביות, מחלקת יולדות ד', במרכז הרפואי שערי צדק "זאת לאור העובדה שששת השבועות לאחר הלידה הם קריטיים לאם וכמובן לתינוק".

מבחינה רפואית התינוק בתקופה זו עדיין לא השלים תהליכי התפתחות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיות צמוד לאמא". כך מסבירה. גישה זו נתמכת על ידי מחקרים שהראו כי כאשר תינוק נמצא במגע עור לעור עם אמו, המדדים של לחץ הדם, הסוכר וריוון החמצן שלו משתפרים. אנו בשערי צדק מסייעים ליולדת ומאפשרים לה להחליט על משך ואופי השהייה לצד תינוקה".

לדברי רננית, מדובר בתהליך הדרגתי שבסופו מהפך של ממש. "כשהתחלנו ביות מלא התבצעה קבלת התינוק בתינוקייה. רק לאחר מכן הוא פגש את הוריו. כיום אנו משתדלים לבצע את תהליך הקבלה של התינוק בחדר ייעודי הצמוד לחדרי הביות או בחדר של היולדת. האם מוזמנת להחזיק את התינוק בזמן מתן החיסונים ומצאנו שכך התינוק רגוע יותר. חדרי הביות שלנו מצוידים בכל האביזרים הנדרשים לטיפול בתינוק, לרבות שידת החתלה, טיטולים, מגבונים, בגדים לתינוק, פדים, מגבות וחלוקים, כורסא נוחה למלווה במידה שהיולדת מעוניינת בכך".

מילון בייבי שושן:

  • ביות מלא. התינוק נמצא עם האם 24/7, וישן בעריסה שקופה לצדה בלילה. האחיות נמצאות במחלקה על מנת לתת מענה ליולדת במקרה הצורך, אך היא המטפלת העיקרית בתינוק. ביות מלא יכול להתאים לכל היולדות, בלידה ראשונה ובלידה חוזרת. במצבים בהם יש חשש לקושי מצד האמא, ניתן לבקש מלווה בחדר שתשהה לצד היולדת בלילה.
  • אפס הפרדה הוא שלב אחד נוסף לביות, כאשר התינוק אינו נפרד מאמו כלל בכל מהלך שהותם בבית החולים. הבדיקות והטיפולים מתבצעים בחדרה של היולדת ואם זה לא מתאפשר אז בתינוקייה בנוכחותה. בדיקת רופא נעשית בדרך כלל בתינוקייה עם או בלי נוכחות ההורה לפי בחירתו. שאר הבדיקות תתבצענה בנוכחות ההורים בחדר הביות.
  • ביות גמיש (שהיית לילה). התינוק נמצא לצד האם כל עוד רצונה בכך, ומטופל בתינוקייה המקצועית בהתאם לבקשתה כולל בשעות הלילה.

גמישות מלאה
"יולדות רבות מעוניינות בביות מלא, אך מסיבות שונות מתקשות למלא אחר ביות מסוג זה באופן מוחלט. הקושי מובן לנו, כי לידה היא תהליך הדורש תעצומות גוף ונפש גדולות. לכן אנו מאפשרים גמישות רבה. אם הזקוקה למנוחה, לסיוע או אפילו לפסק זמן לצורך סידורים והתארגנות, תזכה למלוא הסיוע למרות שבחרה בביות מלא.

לצד הגישה שמעודדת אפס הפרדה, במחלקות היולדות בשערי צדק בריאות היולדת והתינוק קודמת לכל; במקרים בהם התינוק במצב רפואי הדורש טיפול בפגיה או שהיולדת אינה במצב רפואי שמאפשר לה לטפל בכוחות עצמה בתינוק, ייתכן כי התינוק ישהה פרק זמן מסוים מחוץ לחדר הביות". מסבירה רננית. "תינוק לאחר לידת וואקום יישאר להשגחה בתינוקייה גם אם הוא נראה במצב טוב ובריא; ישנם סיבוכים אפשריים שמתפתחים לאו דווקא בסמיכות ללידה. במקרה זה לאחר כמה שעות ובדיקת רופא יוכל התינוק לעבור לחדר ביות. אנו משתדלים לאפשר מקסימום גמישות גם ליולדות לאחר קיסרי".

"במבט לעתיד, אנו מאמינים כי יותר יולדות יבקשו אפס הפרדה. תינוקיות תעבורנה שינוי במהות התפקיד". חוזה רננית. "הן תשמשנה בעיקר תינוקות הזקוקים להשגחה צמודה. לא רחוק היום בו תינוקות ואמהות יהיו מאושפזים יחד והתינוקות והאמהות יטופלו על ידי אותן אחיות". מסכמת רננית.

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר