בעיות בלב (צילום אילוסטרציה א.ס.א)
בעיות בלב (צילום אילוסטרציה א.ס.א)

הטיפ השבועי של שערי צדק: כיצד מזהים אי ספיקת לב ואיך מתמודדים עם התופעה?

ד"ר טל חסין, מנהל יחידת אי-ספיקת לב במרכז הרפואי שערי צדק, מסביר על אי ספיקת לב וההתמודדות עם סימני התופעה

פורסם בתאריך: 2.10.18 13:57

אי-ספיקת לב היא תסמונת שכיחה בקרב רבים בארץ ובעולם והיא נגרמת כאשר הלב אינו מתפקד בהתאם לצרכי הגוף. מחלות לב כגון התקף לב או דלקת של שריר הלב עלולות לפגוע בתפקוד הלב ולגרום לאי ספיקת לב, אך לעיתים המחלה מופיעה ללא סיבה ברורה. אי ספיקת לב מתבטאת לרוב בקשיים במאמץ, קוצר נשימה, בצקות וחולשה.



מספר החולים באי- ספיקת לב הולך ועולה ומוערך כי 2 עד 10 מכל 100 איש מעל גיל 65 סובלים מהמחלה. מדובר על תסמונת כרונית עם מהלך מתמשך של החמרה והפוגות, והיא עלולה לגרום לסבל קשה ואף למוות. יחד עם זאת, בידי הרפואה המודרנית יש הכלים לטפל במחלה. טיפול נכון יכול למנוע אשפוזים חוזרים בבתי חולים, למנוע סיבוכים ולשפר את איכות החיים עד כדי אורח חיים נורמלי. הטיפול באי ספיקת לב ממושך ודורש שיתוף פעולה מלא של החולה ובני משפחתו/ה. ידע והבנה של גורמי המחלה ודרכי הטיפול בה יכולים להקטין חששות ולשפר את הצלחת הטיפול.

ד"ר טל חסין, מנהל יחידת אי-ספיקת לב במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

מהם התסמינים?
לא משנה מהי הסיבה לאי־ספיקת הלב – התסמינים תמיד דומים. התחושה היא של מנוע ש"לא סוחב": ירידה ביכולת לעשות מאמצים וכן תחושת עייפות וחולשה גם לאחר פעולות קלות. נוסף על כך מצטברים נוזלים ברקמות הגוף – בעיקר בריאות – מה שגורם לקוצר נשימה. בתחילה חשים קוצר נשימה בעת מאמץ ולאחר מכן – גם במנוחה (בשכיבה). צבירת הנוזלים בבטן ובאגן עלולה לגרום לתחושת כובד, לחוסר תיאבון, לבחילות ולהקאות. צבירת הנוזלים בגפיים באה לידי ביטוי בבצקות.

כאשר מתעוררים סימפטומים שיכולים להעיד על אי ספיקת לב הרופא יקשיב להיסטוריה הרפואית של המטופל, ישאל שאלות בירור לצורך איסוף נתונים נדרשים, יבצע בדיקה גופנית ובמידת הצורך יפנה לבדיקות מקיפות.

הטיפול באי ספיקת לב נועד להפחית את סממני המחלה, לשפר את איכות החיים ולמנוע החמרה של המחלה ואשפוזים נוספים כמו גם להאריך את חיי המטופלים. לכל חולה תיבנה תכנית טיפול ומעקב המתאימה למצב הרפואי. עם התקדמות חומרת המחלה מוצעות למטופל/ת אפשרויות נוספות לטיפול.

המרכז הרפואי שערי צדק

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

הטיפול כולל (בהתאם לחומרת המחלה):
• שמירה על אורח חיים בריא.
• טיפול תרופתי מסודר ועקבי בהתאם להנחיות הרופא.
• בדיקות מעקב תקופתיות לפי הנחיות הצוות.
• טיפול בקוצבים ובפעולות צנתוריות.
• טיפול בניתוחים.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. עמי

    יכול להיות שאם ינצח מועמד החילוני הוא יהיה מסוגל לאחד את ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר