רוכבי אופניים חשמליים ללא קסדה (צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

הטיפ השבוע של שערי צדק: סכנת האופניים החשמליים ואיך ניתן להוריד את מספר הנפגעים?

ד"ר גוסטבו רייז, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, מזהיר את הרוכבים שמתעלמים מחוקי התנועה ופונה גם להולכי הרגל בבקשה לתשומת לב גדולה יותר

פורסם בתאריך: 30.12.18 10:16

האופניים החשמליים, ששוטפים את הכבישים בשנים האחרונות, הפכו כבר מזמן למכת מדינה. היתרון אמנם ברור; כלי רכב ממונע, אינו מצריך רישיון נהיגה, זול וידידותי לסביבה. אז כיצד הפך כלי רכב עם יתרונות כה רבים לנטל?
אכיפה מצומצמת ונהיגה רשלנית תוך התעלמות מחוקי התנועה, הובילה לריבוי מקרים של פציעות ואף מספר מקרה מוות עקב נהיגה לא זהירה באופניים ובקורקינטים ממונעים. מוות, דימום תוך גולגלתי, שברים וחבלות יבשות נמנים בין שלל הסכנות הטמונות בכלי הרכב הללו. גם לרוכבים עצמם וגם להולכי הרגל.



רקר בשנה האחרונה התקבלו ביחידה לנוירוכירורגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק עשרות נפגעים כתוצאה מרכיבה רשלנית. זה לא מאוד מפתיע – בהתחשב בהרגלי הרכיבה: בלי קסדה, עם טלפון ביד, תוך התעלמות מתמרורים. הפציעות המאפיינות את הנפגעים הן בדרך כלל פציעות ראש וגפיים, שאף יכולות לסכן חיים.

ד"ר גוסטבו רייז, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

אנו ממליצים לכל ההורים להגביל את השימוש באופניים החשמליים (או בקורקינט הממונע). גם אם נדמה לפעמים שהילדים הם ספורטיביים להפליא, אופניים חשמליים מתאימים לנסיעה רק מגיל 16 ומעלה ורק לאחר חבישת קסדה. התנהלות זהירה והקפדה על כללי הבטיחות יכולות למנוע נזקים לטווח הארוך ולהציל חיים.

מתחקירים שאנו עורכים עם המטופלים לאחר שהגיעו למיון אנו למדים שפגיעות רבות מתרחשות בשל אי ציות לחוקי התנועה והתעסקות מיותרת בטלפון הנייד במהלך הנסיעה.

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

מעבר לכך, נפגעים רבים מגיעים לבית החולים דווקא מקרב הולכי הרגל, שנפגעים בהיתקלות עם רוכבי אופניים חשמליים. בדרך כלל התאונה נגרמת בשל חוסר זהירות של הרוכבים אך גם להולכי הרגל יש אחריות. שוחחו עם ילדיכם על הסכנות שיש גם במדרכה והזהירו אותם מפני רוכבי האופניים החשמליים. עודדו אותם להרים את העיניים מהטלפון הנייד והישמרו בעצמכם מפני רוכבים לא זהירים.

 


תוכן מקודם


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר