ילדים קופצים לבריכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הטיפ השבועי של שערי צדק: איך מקטינים את החשיפה והסכנה מזיהומים בקיץ?

הנאות הקיץ כרוכות בחשיפה לזיהומים שונים. ד"ר משכית בר-מאיר, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, מסבירה איך ניתן להימנע מהם

פורסם בתאריך: 4.6.19 17:07

אמנם באופן רשמי הקיץ יחל רק בעוד כשבועיים – ב-21.6 – אולם הימים החמים ובילויי הקיץ (ים ובריכה למשל) כבר החלו, וביחד איתם עולה גם החשיפה לזיהומים שונים. אם נדע להיזהר נוכל לנצל היטב את החופשה בלי מחלות חום, שלשולים וכאבי בטן או עקיצות מטרידות.

זיהומי ים ובריכה

בבריכה שמתוחזקת בצורה תקינה אמור להיות כלור בריכוז מתאים, שמונע העברת מחלות על ידי מי הרחצה. ובכל זאת, חשוב לוודא את ניקיון הבריכה והתחזוקה שלה, על מנת למנוע מחלות מעיים וזיהומי עור שיכולים לעבור מאדם לאדם במקומות צפופים.

הפיתרון: לבלות בבריכות ובחופים מוסדרים ומפוקחים על מנת להקטין את החשיפה לסכנות זיהומיות.



מחנות קיץ

בתנאי הצפיפות, החום ולעיתים בשילוב עם שירותי שדה שהתנאים הסניטריים בהם אינם מהמשופרים, יכולות להתפרץ מחלות מעיים כדוגמת דיזנטריה (חיידקי הסלמונלה, השיגלה והקמפילובקטר). מחלות אלה מתאפיינות בשלשול דמי או רירי וחום גבוה. בנוסף, חום הסביבה הגבוה עלול גם להגביר את הסכנה להתייבשות.

הפתרון: ניקוי הידיים לאחר שימוש בשירותים ולפני אכילה ושתיה.

מומלץ גם לצייד את הילדים בתכשיר לחיטוי ידיים שזמין בכל חנות פארם (בדרך כלל על בסיס אלכוהול), ומאפשר חיטוי ידיים תכוף גם ללא מים זורמים וסבון. אם הילד חלה יש להקפיד על שתיה מרובה.

הדרך הטובה ביותר לוודא שילד מקיא ומשלשל אינו מיובש היא לעקוב אחר מתן השתן. אם הילד נותן שתן בכמות רגילה וצבעו בהיר, סביר שאינו מיובש.

אם יש ירידה במתן שתן או שתן בצבע כהה, ייתכן שהילד מיובש ויש לפנות לרופא ללא היסוס. אם הילד מקיא, ניתן להשקות בכמויות קטנות בכל פעם אך בתדירות גבוהה (למשל – 10 מ״ל כל עשר דקות). פעמים רבות הילד לא יקיא כמויות קטנות, ואז ניתן בהדרגה להעלות את נפח השתייה. מיץ תפוחים טבעי בחצי ריכוז (מדולל במים – חצי נפח מיץ וחצי נפח מים) הוכח כיעיל כמעט כמו עירוי דרך הוריד להחזרת נוזלים, אם הילד אינו מקיא.


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


אוכל ושתיה

המזון שלנו אינו סטרילי. אם המזון נשמר בתנאי קירור נאותים, זו כמעט אף פעם אינה בעיה, אולם בחום הקיץ, מזון ומשקאות, שנשמרים ללא קירור, יכולים להוות מצע לגידול חיידקים שעלולים לגרום למחלות מעיים כגון, שלשולים, כאבי בטן והקאות.

הפיתרון: הקפדה על צריכת מזון שנשמר בתנאי קירור נאותים וממקור ידוע ומפוקח.

 


תוכן שיווקי


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר