גישת 'אפס הפרדה' לאחר הלידה (צילום: דוברות שערי צדק)
גישת 'אפס הפרדה' לאחר הלידה (צילום: דוברות שערי צדק)

הטיפ השבועי של שערי צדק: יתרונות גישת ה'אפס הפרדה' לאחר לידה

רננית ברמן, אחות נאמנת ביות במחלקת היולדות במרכז הרפואי שערי צדק, מפרטת את היתרונות של הגישה ומסבירה מה קורה במצבים רפואיים שונים

פורסם בתאריך: 24.6.19 16:17

מחקרים מצביעים על החשיבות הרבה להימצאות התינוק ליד אמו ברגעים ובימים הראשונים לאחר הלידה. המרכז הרפואי שערי צדק עומד בראש טבלת בתי החולים בארץ בדירוג אזור דרום וירושלים שמאפשרים תנאים מיטביים לביצוע אפס הפרדה בין האם לתינוק. כבר לפני חמש שנים נפתחו במרכז הרפואי שערי צדק 8 חדרי "'ביות מלא" ; לאור הביקוש ההולך והגובר הוכפל מאז מספרם ל-16. חסידי הגישה גורסים שהאם והתינוק חד הם גם לאחר הלידה ואין להפריד ביניהם.



מקור הגישה הוא ברצון של יולדות להיות צמודות לתינוקן ולא להשאירו בתינוקייה. בתי החולים שלנו נענו לאתגר. בידיעה שששת השבועות לאחר הלידה הם קריטיים לאם וכמובן לתינוק.

מבחינה רפואית התינוק בתקופה זו עדיין לא השלים תהליכי התפתחות . הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיות צמוד לאם. גישה זו נתמכת על ידי מחקרים, שהראו כי כאשר תינוק נמצא במגע עור לעור עם אמו, המדדים של לחץ הדם, הסוכר ורוויון החמצן שלו משתפרים.

מילון בייבי שושן

ביות מלא: התינוק נמצא עם האם 24/7, וישן לצדה בלילה. האחיות נמצאות במחלקה על מנת לתת מענה אם היא צריכה, אך היא המטפלת העיקרית בתינוק. ביות מלא מתאים לכל הנשים, בלידה ראשונה ובלידה חוזרת. במצבים בהם יש חשש לקושי ניתן לבקש מלווה אחת בחדר, שתשהה לצד היולדת בלילה.

אפס הפרדה: שלב אחד קדימה מביות, כאשר התינוק אינו נפרד מאמו כלל בכל מהלך שהותם בבית החולים. הבדיקות והטיפולים מתבצעים בחדרה של היולדת ואם זה לא מתאפשר אז בתינוקייה בנוכחותה. בדיקת רופא נעשית בדר"כ בתינוקייה עם או בלי ההורה לפי בחירתו. שאר הבדיקות יתבצעו בנוכחות ההורים בחדר הביות.


רננית ברמן, אוחת נאמנת ביות במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

רננית ברמן, אוחת נאמנת ביות במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


ביות גמיש (שהיית לילה): התינוק נמצא לצד האם כל עוד רצונה בכך, ומטופל בתינוקייה המקצועית בהתאם לרצונה, כולל בשעות הלילה.

גמישות מלאה

יולדות רבות מעוניינות בביות מלא, אך מסיבות שונות מתקשות למלא אחר ביות מסוג זה באופן מלא. הקושי מובן לנו, כי לידה היא תהליך הדורש תעצומות גוף ונפש גדולות. לכן בבתי חולים מסוימים בארץ מתאפשרת גמישות רבה. אם הזקוקה למנוחה, לסיוע או אפילו לפסק זמן לצורך סידורים והתארגנות, תזכה למלוא הסיוע למרות שבחרה בביות מלא.


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


לצד הגישה שמעודדת אפס הפרדה, במחלקות היולדות בשערי צדק בריאות היולדת והתינוק קודמת לכל; במקרים בהם התינוק במצב רפואי הדורש טיפול בפגיה או שהיולדת אינה במצב רפואי שמאפשר טיפול בלעדי בתינוק, ייתכן כי התינוק ישהה פרק זמן מסוים מחוץ לחדר הביות. תינוק לאחר לידת ואקום יישאר להשגחה בתינוקייה גם אם הוא נראה במצב טוב ובריא; ישנם סיבוכים אפשריים שמתפתחים לאו דווקא בסמיכות ללידה. במקרה זה לאחר כמה שעות ובדיקת רופא יוכל התינוק לעבור לחדר ביות. אנו משתדלים לאפשר מקסימום גמישות גם ליולדות לאחר קיסרי.

 


תוכן שיווקי


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר