עו"ד הודיה פישמן (צילום, שיער ואיפור: ראם שרביט)
עו"ד הודיה פישמן (צילום, שיער ואיפור: ראם שרביט)

"אני משמיעה את הקול של האזרח הקטן, שלא תמיד רואים או שומעים אותו"

עו"ד ומגשרת הודיה פישמן הביאה למשרד עורכי הדין שבבעלותה, העוסק בתחום האזרחי ומקרקעין, ניסיון עשיר, אותו רכשה ברשות לרישום והסדר מקרקעין ובעבודתה כעוזרת משפטית של שופטת בבית המשפט השלום בירושלים

פורסם בתאריך: 8.3.23 19:07

"לפני שאתה עורך דין חשוב שתהיה בן אדם", כך בוחרת עו"ד הודיה פישמן לפתוח את השיחה איתה, והאהבה שלה למקצוע עריכת הדין וללקוחותיה ניכרת בכל שלב ושלב שלה.

עו"ד פישמן, נשואה לבן ואימא לשלושה ילדים, היא בעלת תואר ראשון ושני במשפטים ולקראת לימודי התואר השלישי. הניסיון העשיר שרכשה ברשות לרישום והסדר מקרקעין, תחת הממונה על מרשם המקרקעין, ועבודתה כעוזרת משפטית של שופטת בבית המשפט השלום בירושלים, הביאו אותה לפתוח משרד עצמאי, העוסק בתחום האזרחי והמקרקעין ומחלוקות בנושאי צוואות וירושות, שתחום המקרקעין הוא עיקרן.

"במשך שנים רבות הייתי בצד של המדינה, עד שהחלטתי שהגיע הזמן שאצא לדרך עצמאית ואביא את הידע שלי לידי ביטוי ללקוחותיי. הניסיון, שאותו אני מביאה איתי, הוא רב. במהלך השנים למדתי להכיר לא מעט עורכי דין ואת דרך עבודתם, נחשפתי לאסטרטגיות משפטיות, לאינספור כתבי טענות, כתבתי מאות טיוטות לפסקי דין עבור השופטת שעימה עבדתי, ויצאתי עם ארגז כלים שקשה לקבל במקומות אחרים".

הקשר של עו"ד פישמן עם הלקוחות מתחיל בפגישת הייעוץ הראשונה. "מאוד חשוב לי הקשר הראשוני עם הלקוח. אני נפגשת עם הלקוח ולומדת להכיר אותו ואת הסוגיה שבה אנחנו נדרשים לטפל. חשוב לי מאוד להעניק לכל לקוח יחס אישי, להיות קשובה וזמינה עבורו, חשוב לי לדעת שהלקוח בוטח ומאמין בי וחשוב לי לשקף ללקוח את תמונת המצב כמו שהיא".

 

 

עו"ד פישמן: "הלקוחות שלי יודעים שיש להם אוזן קשבת ושיש להם למי לפנות. אני יושבת עם הלקוחות, לומדת את התיק, בונה את האסטרטגיה המתאימה ותמיד חושפת בפני הלקוח הסיכונים והסיכויים של התיק, כלומר, מהם סיכויי ההצלחה או לחלופין, האם בכלל כדאי לו להיכנס להליך של תביעה או לא".

עו"ד פישמן מאמינה גדולה בדרך הגישור, לכן כל תיק שמתקבל אצלה, היא מנסה תחילה לפתור מחוץ לכותלי בית המשפט. "אני מאמינה שקודם כל צריך לנסות ולהלך בדרך של שלום, והגישור הוא דרך טובה להגיע אליו", היא מסבירה. "אני תמיד אומרת ללקוחות שלי שגם אם יש לנו את הטענה הכי טובה והדין והצדק איתנו, ברגע שאנחנו נכנסים בין כותלי בית המשפט, אנחנו לא יודעים איך נצא משם. לכן, בשלב הראשון חשוב לנסות ולפתור את הסוגיה מחוץ לכותלי בית המשפט ובדרך שתיטיב עם הלקוח שלי, שכן הדרך להגשת תביעה תמיד סלולה בפנינו".

לצד לקוחותיה הרבים, העשייה היומיומית וההצלחות, עו"ד פישמן מקדישה מזמנה בהתנדבות גם לאוכלוסיות המוחלשות שידן אינן משגת לשכור עורך דין ומייצגת אותם פרו בונו. "אני בנאדם מאמין מאוד. אני בטוחה שהשליחות שלנו בעולם הזה היא לעשות טוב לאחר. יש אוכלוסיות בינינו שקולן לא נשמע, וזה התפקיד שלנו בחברה, לדאוג גם להן, ללא תמורה ושכר, רק ממקום של חסד ושליחות אמיתית. כל השאר יגיע אלינו בדלת אחרת".

השבוע חל יום האישה. האם, לדעתך, יש הבדל בין עורכות דין נשים לעורכי דין גברים?

"מאז שהייתי צעירה, ידעתי שאני רוצה להיות עורכת דין, אבל גם ידעתי מהם הקשיים הכרוכים בכך כאישה. היום אני יכולה להגיד שנשים הן עם חזק, הן מצליחות וקרייריסטיות, ואין דבר שהן לא יכולות להצליח בו. גם החברה היום מבינה שאין הבדל בין אישה עורכת דין לגבר עורך דין. אני חושבת שנשים צריכות להעז ולצאת מאזור הנוחות שלהן. כיום, כאימא וכעורכת דין, אני מרגישה שאני במקום טוב, מרגישה סיפוק בעבודה שלי, בעשיית החסד והצדק, ובכך שאני משמיעה את הקול של האזרח הקטן, שלא תמיד רואים או שומעים אותו".


עו"ד הודיה פישמן, רחוב האומן 25, ירושלים (בניין בר עמי, קומה 1)

טל: 02-9999957 (שלוחה 2). 

אימייל: [email protected]

לאתר של עו"ד הודיה פישמן >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר