ראש העיר משה ליאון, ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים (צילום: מעיין סבאג)
ראש העיר משה ליאון, ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים (צילום: מעיין סבאג)

ראש העיר משה ליאון בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים: "השנה השקענו 190 מיליון שקלים בתקציב פתיחת שנת הלימודים"

ראש העיר משה ליאון סיפר הבוקר בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שמתקיימת בהפקת "כל העיר", על גישת החינוך בעיר: "אנחנו באים למנהלים ושואלים אותם, איך הם רוצים לעצב ולנהל את בית הספר"

פורסם בתאריך: 21.8.19 10:19

ראש העיר משה ליאון פתח הבוקר, רביעי, את ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שמתקיים בטרמינל במתחם התחנה: "אני כראש עיר אחראי על כלל החינוך בירושלים, גם במזרח העיר וגם במערבה, ציונות דתית, חרדים, ערבים וכו'. אני יכול לומר שאני גאה במערכת החינוך בירושלים. אני ממשיך אותה ומשקיע בה יום ולילה, אבל בהחלט יש על מה להיות גאים. אני מכבד את מקצוע ההוראה ואני חושב שאין מבוגר שלא זוכר את המורים שלו".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ליאון  פנה למנהלים ולמורים בקהל והדגיש בדבריו: "כשאתה מחנך, זה חייב להיות מוכוון, נער ונערה, ילד וילדה. כראש העיר ירושלים, אני סבור שתפקידה של העירייה הוא לא לחנך אלא לתת בידי המחנכים וההורים, מכל המגזרים, כדי שהם יצליחו לחנך, את ילדי ירושלים על פי דרכם. להצמיח אותם, ולגדל אותם. לא תמיד ראש עיר יכול להיות איש בשורה. אבל היום, בוועידת החינוך הזו, אני איש בשורה. אפילו אם רק נתעסק במספרים, ניתן לראות שהמהפכה החינוכית, שמתרחשת כיום בירושלים, היא חסרת תקדים. בירושלים יש למעלה מרבע מיליון תלמידים".


ראש העיר משה ליאון, ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים (צילום: מעיין סבאג)

ראש העיר משה ליאון, ועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים (צילום: מעיין סבאג)


"השנה השקענו 190 מיליון שקלים, בתקציב פתיחת שנת הלימודים. שיפצנו למעלה משבע מאות בתי ספר, כמה מהם שיפוצי עומק, ו-150 גני ילדים. אנחנו פותחים תיכון ממלכתי חדש בהר חומה, שעם פתיחתו נרשמו אליו כבר 65 תלמידים – שתי כיתות. נפתח בית ספר ממ"ד חדש בגבעה הצרפתית, מתוך מטרה לתת מענה לקהילה הצעירה שם. אנחנו פותחים שני בתי ספר חדשים במזרח ירושלים, בית הספר 'אלוואדי' למצוינות – שנפתח בהשקעה של 25 מיליון שקלים. לבנים ולבנות, מכיתות א' עד ח'. ובית ספר 'אליבן', בית ספר יסודי חדש לבנים ובנות באום ליסון".

ליאון הדגיש כי "שני בתי הספר ילמדו את התכנית הישראלית. בתי הספר החדשים האלה מצביעים על רמת אמון גבוהה, של ההורים במנח"י ובצוותי ההקמה".

לגבי המגזר החרדי, אמר ליאון כי "אנחנו מוסרים חמישה מבנים חדשים, וחונכים 131 כיתות חדשות, בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון שקלים".


 

כתבת "כל העיר" דשה אברמנקו מראיינת את ראש העיר משה ליאון 


"גם תחום החינוך המיוחד לא שוקט על שמריו – בית הספר 'הדביר' יעבור ל'סליסברג', אחרי שהמבנה עבר שיפוץ יסודי. בית הספר 'אלסלאם', עובר למבנה חדש, בשראפת, מבנה ששופץ בעלות של 19 מיליון שקלים. ושלשה גני שפה עוברים למבנה חדש".

"החדשנות הירושלמית, לא באה לידי ביטוי רק במבני בתי הספר, אלא במעטפת שלמה תומכת חדשנות, שירושלים נותנת לתלמידים שלה. פתחנו מרכז חדשנות חינוכי וחברתי בקטמון – מרכז מדעי טכנולוגי לילדים ונוער, ותוכנית 'מחדש' של העירייה מתרחבת. אם עד היום לקחו בה חלק 39 בתי ספר מעכשיו יהיו בה למעלה ממאה בתי ספר".

"אנחנו באים למנהלים ושואלים אותם, איך הם רוצים לעצב ולנהל את בית הספר", אמר ליאון, "ואנחנו מתקדמים יחד איתם, ויחד עם ההצעות היצירתיות שלהם. לשם כך הכפלנו את תקציב התוכנית, לעשרה מיליון שקלים".

לסיכום אמר ליאון, "אנחנו נמשיך לעשות מאמצים להגדיל את משאבי מנהל החינוך, זו ההזדמנות להודות לסגני ראש העיר חגית משה ואברהם בצלאל על עבודתם המסורה. תודה מיוחד לאביב קינן, שבדרכו הייחודית מעורר שינוי בחינוך בירושלים ומעורר אותנו לחשוב כל הזמן מחוץ לקופסא. תודה לכלל המנהלים המורות והמורים, ואיחוליי לשנת לימודים מצוינת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר