מטוס אל על ירושלים של זהב (צילום: Jim Anderson D.J Company)
מטוס אל על ירושלים של זהב (צילום: Jim Anderson D.J Company)

תכירו – מטוס הדרימליינר בואינג החדש של אל על: ירושלים של זהב

חברת התעופה הישראלית תשיק בשבוע הבא את מטוס הבואינג החדש, שלו ניתן השם 'ירושלים של זהב' - על שם העיר וכהוקרה לשירה האלמותי של נעמי שמר. סמנכ"ל המסחר באל על מיקי שטרסבורגר ל"כל העיר": "מדובר על המשך של מסורת; החיבור טבעי מבחינתנו"

פורסם בתאריך: 11.9.19 18:27

ביום חמישי הבא, 19.9, תשיק חברת אל על את מטוס הדרימליינר בואינג החדש שלה, שלו ניתן השם 'ירושלים של זהב'. ההשקה תתקיים בהאנגר 2 בנמל התעופה בן גוריון, במעמד ראש העיר משה ליאון, שיישא דברים בטקס. עוד קודם לנחיתת המטוס בנתב"ג, המטוס צפוי לקיים מטס חגיגי בגובה נמוך בשמי ירושלים ביום חמישי בסביבות השעה 8:30 – כך שמומלץ להרים את הראש ולחפש אותו באוויר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במהלך השבוע שעבר חשפה אל על את העיצוב של הדרימליינר בואינג 787-9 החדש (ה-12 של החברה) – צבעי כחול וזהב משולבים על המטוס לכל אורכו, כשעליו נישאים גם דגל ישראל וכמובן שהכיתוב 'ירושלים של זהב' באותיות זהובות. המטוס, שסימונו 4X-EDM, נקרא כאמור 'ירושלים של זהב' – על שם העיר וכאות הוקרה ליצירה האלמותית שחיברה והלחינה המשוררת נעמי שמר ז"ל.


מיקי שטרסבורגר (צילום: תומר אפלבאום)

מיקי שטרסבורגר (צילום: תומר אפלבאום)


מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר באל על, והאיש שהגה את הרעיון לקרוא למטוס 'ירושלים של זהב' מסביר בשיחה עם "כל העיר" כי "מדובר מבחינתנו על המשך של מסורת. לפני 20 שנה קיבלה אל על מטוס בואינג חדש – שלו הוענק השם 'ירושלים'. זה היה המטוס הראשון אי פעם שקיבל שם. במוצ"ש הקרוב המטוס הזה צפוי לקיים את הנסיעה האחרונה שלו, ואנחנו נערכנו והתכוננו לרגע הזה. רצינו לשמר את המסורת, את העובדה שיש לחברה מטוס עם השם ירושלים, שהרי זו לא סתם עיר בישראל ובעולם בכלל".

עוד מוסיף שטרסבורגר: "לאחר מחשבה רבה הגענו לשם 'ירושלים של זהב', שכמעט מיותר לציין עד כמה שהוא מרגש ומדובר ואהוב. זה היה חיבור טבעי מבחינתנו. לשמחתנו הגדולה, גם בני משפחתה של נעמי שמר ז"ל, שלהם יש את הזכויות על היצירות שלה, ראו את הדברים כמונו והסכימו למתן השם. כל שנותר כעת הוא להמתין להגעתו – ואנחנו בהחלט מצפים לרגע הזה".


מטוס החדש של אל-על - "ירושלים של זהב" (צילום: Jim Anderson D. J. & Company)

(צילום: Jim Anderson D. J. & Company)


כאמור, לפני נחיתת מטוס 'ירושלים של זהב' בנתב"ג – הוא יערוך סוג של מטס ראווה בגובה נמוך בשמי ירושלים. המטוס יחלוף החל מהשעה 8:30 מעל הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים ובמעלה אדומים. משם הוא ימשיך לנחיתה בנתב"ג, שמתוכננת לשעה 9:00.

בחברת אל על מציינים כי "עם הגעת המטוס, ימנה צי מטוסי הדימליינר 787 של אל על כ-12 מטוסים מדגם 787-9 המופעלים בנתיבי החברה הישירים לניו יורק וניוארק, לוס אנג'לס, מיאמי, לאס וגאס, סן פרנסיסקו, טורונטו, לונדון, פאריס והונג קונג". עוד מציינים באל על כי "בהמשך השנה ועם הצטיידות החברה בצי מטוסי 787-8, תחל הפעלתם גם בנתיבים הישירים לבייג'ינג, בומביי, טוקיו ושיקגו".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מייק

    מה חשוב השם .יותר חשוב שיהיה כיף לטוס באל על בעיקר לארה"ב דבר שהוא לא !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר