השטח שבו מתוכנן להיבנות בית העלמין סמוך למבשרת ציון (צילום: פרטי)
השטח שבו מתוכנן להיבנות בית העלמין סמוך למבשרת ציון (צילום: פרטי)

ההתנגדות לתוכנית להקמת בית עלמין חדש במבשרת: הוקם מטה מאבק

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על התוכנית החדשה להקמת בית עלמין במבשרת - חלק מהתושבים מתנגדים בשל החשש מעומסים תחבורתיים, מקרבה לבתי מגורים וממיקום השטח מעבר לקו הירוק. חברת המועצה אורית שרף, ממובילות מטה המאבק: "נילחם בתוכנית בכל האמצעים העומדים לרשותנו"

פורסם בתאריך: 21.9.19 21:11

התוכנית החדשה להקמת בית עלמין במבשרת ציון מעוררת התנגדות בקרב תושבים. בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על התוכנית לבניית בית קברות, חלק מהתושבים שמתנגדים כבר הקימו מטה מאבק.

לטענת המתנגדים מדובר ב"אסון תעבורתי ותחבורתי – הגישה היחידה לבית העלמין היא דרך רחובותיה הצרים והפקוקים ממילא של מבשרת. דרכי הגישה הקיימות היום הן מרחובות חרמון, מירון הר כנען (דרכים צרות וצפופות ששתי מכוניות אינן יכולות לעבור במקביל) או דרך כיכר אבני חן ברכס. מספיקה לוויה אחת, שאליה יגיעו כמה עשרות רכבים, כדי לפקוק את צירי התנועה".

ממטה המאבק נמסר כי פעילות בית העלמין תפגע באיכות חיי התושבים. "התושבים אינם מעוניינים ששיירות לוויות יעברו ברחובות במבשרת, כאשר הפעילות וההגעה סביב בית עלמין לא מסתכמת רק בלוויות אלא כוללת אזכרות, גילויי מצבה ועוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, המתנגדים מדגישים כי השטח שבו מתוכנן לקום בית הקברות הינו מעבקר לקו הירוק, "זה מהווה סכנה לחיי אדם", כך נמסר ממטה המאבק, "האזור הוא רגיש ברמה הביטחונית. מדובר בשטח השייך ליהודה ושומרון, מעבר לקו הירוק, הנמצא באחריות הצבא. בית העלמין מתוכנן להיבנות סמוך לגדר ההפרדה".

בנוסף, המתנגדים מציינים כי בית העלמין ימוקם קרוב מדי לשכונות מגורים – "אף אדם לא מעוניין לישון ליד קבר. מדובר בפגיעה אנושה של עשרות אחוזים בשווי נכסיהם של בעלי הבתים באזור".

בשיחה עם "כל העיר" מתאר אודי דגון, תושב מבשרת, שמתגורר סמוך לשטח המיועד לבית הקברות את התנגדות התושבים: "הדרך היחידה לשטח בית הקברות היא מרחובות המועצה, שגם כך הם צפופים ומלאים בכלי רכב. זה יהפוך למטרד תחבורתי קשה, לא היינו רוצים שיעברו פה עוד עשרות מכוניות. זה מקו שיהיה פעיל 24 שעות".

דגון מוסיף ואומר כי בניית בית הקברות תוביל גם לפגיעה בטבע, "ההשלכות של חציבה בקרקע לשם בנייה של קבורה בקומות וחסימת של הנוף הטבעי שעוד נשאר פה".


אורית שרף (צילום :אביעד וויצמן)

אורית שרף (צילום :אביעד וויצמן)


חברת המועצה במבשרת אורית שרף ('צעירי מבשרת'), שמובילה את ההתנגדות לתוכנית, מוסרת כי "מטה המאבק הוקם לצורך הבעת התנגדות אקטיבית למהלך הקמת בית עלמין בשטח המדובר – אנחנו קוראים לראש המועצה לחזור בו מהחלטתו ומקווים כי ישקיע את מאמציו במציאת חלופות אחרות שיתנו מענה לבית עלמין יישובי מבלי שתיגרם פגיעה בחיי התושבים. כל עוד ראש המועצה לא חוזר בו נמשיך להילחם ולהיאבק בתוכנית בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" – במסגרת התוכנית המוצעת בית העלמין ייבנה בשטח של כ-25 דונמים, צפונית למגדל המים במועצה בשטח של מועצת מטה בנימין, ויכלול קבורת שדה וקבורה בקומות.

יורם שמעון, ראש מועצת מבשרת ציון, סיפר בין השאר ל"כל העיר" כי "מדובר בשטח שממוקם כ-500 מטרים אחרי מגדל המים. דרכי הגישה אליו יהיו מתוך כביש שייסלל משדרות הראל, ליד כיכר אבני חן. כביש שתוכנן בעבר במסגרת העבודות של פיתוח שכונת רכס חלילים ולא הוקם". שמעון הדגיש כי "זה לא יפגע בתושבים ואין לנו שום כוונה לפגוע בהם. זה לא יהיה צמוד לבתי התושבים ודרכי הגישה לא יהיו מתוך שכונות המגורים של התושבים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר