השטח שבו מתוכנן להיבנות בית הקברות במבשרת ציון
השטח שבו מתוכנן להיבנות בית הקברות במבשרת ציון

התוכנית החדשה במבשרת: הקמת בית קברות אזורי

המועצה המקומית מבשרת ציון מקדמת תוכנית להקמת בית עלמין חדש, שיכלול קבורה בקומות, בשטח כולל של כ-25 דונמים. יורם שמעון ל"כל העיר": "זה לא יהיה צמוד לבתי התושבים ודרכי הגישה לא יהיו מתוך שכונות המגורים"

פורסם בתאריך: 19.9.19 08:12

תוכנית חדשה להקמת בית קברות אזורי מקודמת במבשרת ציון. כיום תושבי מבשרת נקברים בהר המנוחות בגבעת שאול – המועצה מקדמת בניית בית עלמין שיפעל בצמוד למועצה, בשטח של מטה בנימין. בית העלמין ייבנה בשטח של כ-25 דונמים, צפונית למגדל המים במועצה, ויכלול קבורת שדה וקבורה בקומות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מליאת המועצה התכנסה ביום רביעי השבוע ודנה בהצעה לקדם את תוכנית בית העלמין. "המועצה תקדם תכנון לטובת הקמת בית עלמין צפונית למגדל המים בשטח המוניציפלי של המועצה האזורית מטה בנימים. במסגרת זו תיבחן הקמת דרך גישה לבית העלמין שלא דרך שכונות מגורים", נכתב בהצעה. "במידה ויוקם הכביש, תיחסם דרך הגישה לבית העלמין מרחוב הר כנען, וזו תתאפשר רק דרך הכביש המוביל".

בהצעת ההחלטה עוד מצוין כי "המועצה תבחן הקמת בית עלמין בשטחים חלופיים – בשטחי השיפוט של המועצה האזורית של מטה יהודה – כעדיפות עליונה. המועצה תקים צוות שירכז ויוביל את התכנון והביצוע של הקמת בית העלמין וכן יבדוק חלופות נוספות שיוצעו בשטחים של מטה יהודה וכן הצעות חלופיות אחרות אם יהיו כאלה".



מבשרת ציון (צילום: דן קינן)

מבשרת ציון (צילום: דן קינן)


יורם שמעון, ראש מועצת מבשרת ציון, מספר השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי "במשך חמש שנים פעלתי למצוא שטח להקמת בית עלמין לטובת תושבי מבשרת. בדקנו חלופות רבות עם יועצים ואדריכלים, ביחד עם ראש מועצת מטה יהודה. ניסינו לקדם בניית בית עלמין אזורי בצמוד לבית הקברות בגבעת יערים, ובמקומות אחרים, אבל ולא הצלחנו, בשל התנגדות של ארגוני הסביבה. כעת נוצרה לנו הזדמנות לבנות את בית העלמין בשטח של מטה בנימין שסמוך למבשרת", מסביר שמעון. "בעקבות שיחה שניהלתי עם ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ, שיש לו בתי עלמין בכל היישובים במועצה שלו, ויש לו שטח כלוא שצמוד למבשרת – ביקשתי ממנו לקבל אפשרות להקים שם בית עלמין".

לדברי שמעון, "מדובר בשטח שממוקם כ-500 מטרים אחרי מגדל המים. דרכי הגישה אליו יהיו מתוך כביש שייסלל משדרות הראל, ליד כיכר אבני חן. כביש שתוכנן בעבר במסגרת העבודות של פיתוח שכונת רכס חלילים ולא הוקם. דיברתי עם משרד הדתות והובטח לי סיוע במימון הקמת הכביש לבית עלמין – בנוסף יש שני תורמים, שהסכימו לקחת על עצמם את בניית בית העלמין מתוך מצווה".
"זה לא יפגע בתושבים ואין לנו שום כוונה לפגוע בהם", מבהיר שמעון, "זה לא יהיה צמוד לבתי התושבים ודרכי הגישה לא יהיו מתוך שכונות המגורים של התושבים".

ממועצת מטה בנימין נמסר: "בישיבות העבודה המקצועיות שקיימו ראשי הרשויות סוכם כי מלאכת התכנון והביצוע של בית העלמין תהיה באחריות המועצה המקומית מבשרת ציון. לרבות ביצוע דרכי גישה נאותים שיצמצמו ככל שניתן את הפגיעה בתושבים ובמרקם היישובי. כמו כן, המועצה המקומית מבשרת ציון הבהירה כי שכרה את שירותיו של מהנדס תנועה מומחה, אשר מקדם בימים אלו חלופות של דרכי גישה למתחם האמור. חשוב לציין כי ישנו שיתוף פעולה פורה בין מחלקות ההנדסה של המועצה המקומית מבשרת ציון ומטה בנימין, אשר פועלים יחד עם אנשי רשות מקרקעי ישראל והגורמים הרלוונטיים בצה"ל במטרה להגיע להבנות והסכמות להקמת בית עלמין, אשר צפוי לשרת בעיקר את תושבי מבשרת ציון. המועצה האזורית מטה בנימין פועלת לסייע למועצה המקומית מבשרת ציון מתוך שכנות טובה וכמחווה של רצון טוב".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. איתי

    רעיון מטופש, חבל על כספי הציבור. גבעת שאול במרחק 10 דקות נסיעה – בשביל מה צריך בית עלמין על הגדר עם אבטחה צמודה של צה"ל בכל הלוויה???

  2. אני ראש כורדי

    אין קאנטרי אין בריכה אין פארק שעשועים ראוי..רק בית קברות והאזרחים אדישים

  3. חחחי

    גבעת שאול מעבר לכביש עשר דקות נבץסיעה בשביל מה צריך עוד בית קברות

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בית העלמין ישמש את מטה בנימין שגם תנהל אותו!! אז מה החרטוטים האלו כאילו זה לתושבי מבשרת???

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא למדו שלא מקימים בתי קברות בתוך יישוב אלא מחוץ לישוב, ורצוי על דרך בין עירונית?

  6. כרמל גלבוע הראל חרמון

    ראש המועצה הוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר מסתבר
    הרכבת לא תעבוד דרך מבשרת אבל היי יש אחלה בית קברות !

  7. י-מי

    איזה בזבוז שטח. תושבי מבשרת גרים קרוב יותר להר המנוחות מרוב תושבי ירושלים

  8. מיכל

    כל הכבוד לכל העיר שהפך לאחד ממלביני הכיבוש ומצניע את העובדה שמדובר השטח פלסטיני, מעבר לקו הירוק

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החלטה הזויה של מועצת הפחדנים מבשרת ציון. מילים יפות לא יועילו מול ראש מועצה ביריון, ברומא נוהגים כרומאי..

  10. לירון

    קודם כל חבל מאוד שכותב הכתבה לא ביקש את תגובת נציגות תושבי מבשרת המתנגדים באופן נחרץ לקידום הנושא בסמוך לשכונות מגורים. כמו כן עולה ממסמכים צבאיים כי המדובר בשטח מסוכן המחייב היערכות בטחונית אשר תעלה למועצה מיליונים, כמו כן, כל לוויה תחויב באבטחה אזרחית חמושה אותה יממנו תושבי מבשרת ציון על כל העלויות הביטחוניות הכרוכות בכך.
    תושבי מבשרת יצטרכו גם לממן על חשבונם תושבים ממטה בינימין אשר יבקשו להיקבר בבית העלמין באזור זה. אני לא מכירה מחווה של רצון טוב ובכל משפט כזה צריך לבדוק לעומק מה האינטרס של מטה בינימין. אנחנו הבנו חלק מכך ונשמח לתת את תגובת התושבים לנושא.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התמונה ששמתם בכתבה למטה (של דן קינן) היא תמונה של רמות! רמות 6 (ליאת) ולא של מבשרת ציון!

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש המועצה מבקש לעשות סטרט אפ על חשבון התושבים. חשב וחשב איך עושים הון מהישוב, והגיע למסקנה, בית קברות, סוחרי שיש, סוחרי מצבות, אנשי אבטחה, הסעוד ועוד ועוד. יש לאנשי שלומנו מה לחכות. בחרנו חי קיבלנו מת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר