חניה בכחול לבן בירושלים
חניה בכחול לבן בירושלים

מחמם את הלב: פטור מתשלום חניה לניצולי שואה תושבי ירושלים

עיריית ירושלים יוצאת ביוזמה ברוכה למען כ-11,500 ניצולי שואה שמתגוררים בעיר. ההפסד המוערך לקופת העירייה: כ-100 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 22.9.19 19:55

צעד קטן, אך מחמם את הלב ומבורך: עיריית ירושלים תעניק הטבה ייחודית לכ-11,500 ניצולי שואה שמתגוררים בעיר – פטור מתשלם על חניה ברחבי העיר.

ל"כל העיר" נודע כי ההטבה תובא לאישור של ועדת הכספים העירונית מחר, שני (23.9). ועדת הכספים, בראשות סגן ראש העיר צביקה כהן (ש"ס) צפויה לאשר את ההטבה. מפרטי ההצעה שתובא לאישור ועדת הכספים עולה כי בירושלים מתגוררים 11,682 ניצולי שואה – אשר כולם יזכו לפטור מתשלום חניה בכחול-לבן בכל רחבי העיר בשנה הקרובה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


י

בעיריית ירושלים מעריכים כי בעקבות מתן ההטבה תפסיד קופת העירייה סכום המוערך בכ-100,000 שקלים. יחד עם זאת, גורמים בעירייה מציינים בפני "כל העיר" כי ברגע שיואשר חוק העזר העירוני 'שעת חניה חינם לתושבי ירושלים' הפסד ההכנסה ממתן ההטבה לניצולי השואה יפחת בכ-50,000 שקלים.

בתוך כך, בעיריית ירושלים ממשיכים להמתין לאישור של משרד הפנים ומשרד האוצר בנושא הטבת שעת חניה חינם לכלל תושבי העיר. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש יולי האחרון, ביצוע תוכנית 'שעת חניה חינם' של ראש העיר משה ליאון מתעכב. התוכנית, שאושרה בחודש ינואר על ידי מועצת העירייה ואף תוקצבה, אמורה היתה כבר לצאת אל הדרך, אולם היא עדיין לא קיבלה אור ירוק ממשרד הפנים.



בעיריית ירושלים ממשיכים, כאמור, להמתין לאישור ההטבה ומסבירים כי "הבעיה, כפי שאנחנו מבינים אותה, היא בבחירות לכנסת שטרפו את כל הקלפים וגורמים לעיכובים. ההתנהלות במשרדי הממשלה בתקופת בחירות, בוודאי במשרד הפנים שאמון על כל נושא הבחירות, היא לא פשוטה. יחד עם זאת, יש לציין כי לאורך כל התקופה מתנהלת עבודה משותפת אינטנסיבית של העירייה מול משרד הפנים, שמגויס ומנסה לעזור ולסייע עד כמה שניתן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סנופי

    עזבו את הפופוליזם בהחלטה על שעה חניה חינם (שנקווה שהממשלה לא תאשר), מה שמדהים הוא שיש עדיין תושבים שאוכלים את הלוקשים האלו וחושבים שזה לטובתם. נו, שיהיה.

  2. אופיר

    את מי זה מעליב יותר?
    את ניצולי השואה שממזמן לא יכולים לנהוג?
    את אלה שמתו עניים ולבד?
    או את האינטיליגנציה?????

  3. אחת העם

    סבתא שלי ניצולת שואה בת 95 שנותרה בלי אף ילד. חנייה חינם לא ממש תעזור לה. היא לא נוהגת. תרד אל העם, להון-שלטון…תן הנחה שמתאימה לקשישים…
    למשל הנחה נוספת בארנונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר