קמפיין שילוט החוצות במאוחדת בגשר מלחה. היכן הרופאות? (צילום: פרטי)
קמפיין שילוט החוצות במאוחדת בגשר מלחה. היכן הרופאות? (צילום: פרטי)

קמפיין החוצות הענק של מאוחדת בירושלים: לאן נעלמו הרופאות?

הדרת נשים? בכביש בגין, בכניסה לעיר ובגשר גולומב – קמפיין פרסום של קופת חולים מאוחדת בירושלים מציג רופאים בלבד, זאת בזמן שברחבי הארץ מככבות לא מעט רופאות

פורסם בתאריך: 6.1.20 15:55

לאן נעלמו הרופאות בקמפיין חוצות הענק של קופת חולים מאוחדת בירושלים? בימים האחרונים הוצבו ברחבי הארץ שלטי פרסום שבהם מככבים ומככבות רופאים ורופאות של קופת החולים מאוחדת, אולם בשלטי הפרסום שנתלו במוקדים מרכזיים בירושלים – בגשר גולומב-רמת שרת, בכביש בגין ובכניסה לעיר – ניתן לראות רק רופאים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בגשר גולומב-רמת שרת היעדר הנשים בולט במיוחד – תשעה רופאים מככבים בשני שלטים הניצבים זה לצד זה, ואף לא רופאה אחת. רופאות, אחיות, תזונאיות ונשות רפואה רבות שמהוות חלק נכבד מהכוח הרפואי של הקופה נעדרות מהתמונות במוקדים אלה בירושלים.



"כל העיר" פנה לקופת חולים מאוחדת בכדי לברר מדוע לא פורסמו דמויותיהן של רופאות בקמפיין בירושלים. בתגובה לפנייה, נשלחו למערכת "כל העיר" שתי תמונות שבהן כן מופיעות רופאות, אך התמונות הללו לא צולמו בירושלים – מה שרק מחזק את הטענה להדרה בקמפיין בעיר. "כל העיר" חזר וביקש ממאוחדת תמונות של רופאות שהוצבו במסגרת הקמפיין הפרסומי בירושלים – עד כה לא נשלחו תמונות שכאלה.

במשרד יחסי הציבור של קופת חולים מאוחדת ציינו בפני "כל העיר" בין השאר: "למה צריך להגיב על שלט במיקום מסוים דווקא? 80 אחוז מ'הפרזנטוריות' שלנו הן רופאות, אחיות ודיאטניות. אנו מכבדים מאוד כל אג'נדה חשובה, אבל כשההכפשות מתעלמות ביודעין מהעובדות שתלויות בראש חוצות – אין לנו כל כוונה לשחק את המשחק".

בשיחה שנערכה בין "כל העיר" לבין משרד יחסי הציבור של מאוחדת ביקש "כל העיר" תמונות אשר ממחישות כי אין הדרת רופאות מהקמפיין בירושלים, אך שום הכחשה או הוכחה מצולמת לא ניתנה בתגובה.


קמפיין שילוט החוצות במאוחדת בכניסה לעיר. היכן הרופאות? (צילום: פרטי)

קמפיין שילוט החוצות של מאוחדת בכניסה לירושלים. היכן הרופאות? (צילום: פרטי)


כידוע, כפי שפורסם לא אחת בעבר ב"כל העיר", אין זו הפעם הראשונה שבה גוף מסחרי בוחר להחריג את ירושלים, משאר הערים ברחבי הארץ, בכל הקשור לפרסום. זה קרה בפרסומי חוצות של חברות אופנה גדולות ואף בשילוט על גבי האוטובוסים בעיר במהלך הבחירות למועצת העירייה ולראשות העיר. בעקבות הדרת הנשים משלטי החוצות ברחבי ירושלים, החל מאבק שלם שקם על ידי פעילות ירושלמיות. בין השאר הוקמה הקבוצה "לא מצונזרות – נלחמים ונלחמות נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי", שפעלה נגד הדרת נשים משלטי חוצות בירושלים, במיוחד בקמפיינים שבהם כן הופיעו נשים במקומות אחרים בארץ. בעקבות המאבק, חברות אופנה רבות וגופים מסחריים שינו את המגמה ובשנים האחרונות קמפיין פרסומי שעולה בירושלים אינו שונה מהקמפיינים הארציים של החברות.


קמפיין שילוט חוצות של מאוחדת - לא בירושלים (צילום: נמסר מממשרד יחסי הציבור של מאוחדת)

קמפיין שילוט חוצות של מאוחדת – לא בירושלים (צילום: נמסר מממשרד יחסי הציבור של מאוחדת)


קמפיין שילוט חוצות של מאוחדת - לא בירושלים (צילום: נמסר מממשרד יחסי הציבור של מאוחדת)

קמפיין שילוט חוצות של מאוחדת – לא בירושלים (צילום: נמסר מממשרד יחסי הציבור של מאוחדת)


 



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חני

    אפשר להסתכל על זה או כהדרת נשים או לכבד את האחר זה כמו שלא יפרסמו אלכוהול אצל מוסלמים וכמ6 שאין תמונות של חרדים בבתי ספר חילונים ולא קוראים לזה הדרת חרדים רוב האנשים שאכפת להם מהדרת נשים לא אכפת להם מהדרת חרדים ומהדרת אתיופים אלא הם רוצים שכולם יחשבו כמוהם ומי שלא חושב כמוהם הם ילחמו בו בכל צורה מילולית הדרת נשים פירושו שאם במקום חילוני ימעיטו בנשים כגון בית המשפט ובכנסת שהיצוג של נשים נמוך לעומת הגברים שהרי לשיטתם נשים כמו גברים ואם כן זה נחשב הדרה אבל בציבור כאן זה החרדי הנשים לא רוצות להיות בחוץ בשלטי חוצות כמעט אין אישה חרדית שתרצה להיות בשלטי חוצות ולכן מתוך התחשבות הן של הנשים החרדיות שלא רוצות שהבעל שלהן יסתכל בתמונות של נשים ונראה לי זה לא רק החרדיות אלא גם רוב רובן של החילוניות יעדיפו שהבעל שלהם לא יסתכל על נשים אחרות וכאן גם הגברים לא רוצים להסתכל על תמונות של נשים כיון שיש להם אישה בבית ועכשיו רוצים לכפות כן לכפות על אנשים אחרים את הדעה שלך זה נחשב לא רק בדרך חרדים אלא אי התחשבות באחר זילזול באחר תשאלו כל חרדי או חרדית שגר לידכם או שאתם מכירים איך הוא מרגיש כלפי הנאמר בכתבה שזה הדרת נשים וכולם ללא יוצא מן הכלל יגידו לכם שלהפך הם מתחשבים בנו שאין תמונות של רופאות וזה לא הדרת נשים אלא אנחנו מכבדים את הנשים תראו את באחוזי גירושין בציבור הכללי שנוטה ל50 אחוז ולעומת זו את החרדים על 4 אחוז זה אומר דרשני כל חרדי לפני החתונה לומד קורס שלם על איך להתייחס לאישה ואיך לכבד את האישה וכל מהלך אחר כך לומד ספרים על שלום בית וכיבוד האשה ולסיום כמו שאמר ר אלימלך אדרבה תן בליבנו שנראה כל אחד את מעלת חברנו ולא את חסרונך

  2. דודו אמיתי

    הציבור החרדי גם לא רוצה שרופאות או אחיות יטפלו בו שעת הצורך או שפיקוח נפש דוחה את "כיבוד האחר" במקרה זה? בושה וחרפה ל"מאוחדת", לכל מי שמצדיק/ה את הדרת הנשים הזו ומנסה לכסות עליה בפלפולי סרק על כיבוד נשים לכאורה. עושה מעשה כזמרי ודורש טיפול כפנחס!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון חני זה מאוד מכבד לא לשים תמונות של נשים כי זה נשים זה כמו אלכוהול למוסלמים או חזיר ליהודים או יהודים לעם הגרמני ועוד… זה הכל מתוך כבוד, בפעם הבאה שאת הולכת לקופת החולים תכבדי את עצמך ואל תסכימי להבדק על ידי רופאה או אחות כי נשים זה יצור מאוד מעליב לרגשות היהודים הקדושים

  4. אורנה

    כל הכבוד לכם על הכתבה. עכשיו תוציאו כתבה גם נגד כחול לבן ששמים רק 4 גברים בשלטי החוצות…..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר