עמוס סער ז"ל, הדמיית בית הכנסת שיוקם על שמו של עמוס סער ז"ל - צילומים דוברות בתי המשפט, באדיבות קהילת פנים מאירות
עמוס סער ז"ל, הדמיית בית הכנסת שיוקם על שמו של עמוס סער ז"ל (צילומים: דוברות בתי המשפט, באדיבות קהילת פנים מאירות)

זוכרים את עמוס סער ז"ל: בית הכנסת החדש בהר חומה ייקרא 'תפילת עמוס'

מרגש: בהר חומה לא שוכחים את עמוס סער ז"ל, שנרצח במדרגות ביתו על ידי אחד משכניו. בקהילה מסבירים: "אהבנו וכיבדנו אותו"

פורסם בתאריך: 8.2.20 20:08

'תפילת עמוס', כך ייקרא בית הכנסת החדש שיוקם בהר חומה על שמו ולזכרו של עמוס סער ז"ל, קב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט שנרצח במדרגות ביתו על ידי אחד השכנים לפני כחודש וחצי.

סער ז"ל, כפי שפורסם ב"כל העיר", היה גבאי בית הכנסת של קהילת 'פנים מאירות' בהר חומה. בחודשים האחרונים החלה הקהילה בגיוס כספים לטובת הקמת בית כנסת חדש, וכעת הוחלט בקהילה, שמונה כ-100 חברים, כי בית הכנסת ייקרא על שמו – תפילת עמוס.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ההחלטה על השם היתה קלה", מספר שרון נורני, אחד מחברי הקהילה שמתגורר אף הוא בהר חומה. "חיפשנו תכונה חזקה של עמוס, והוא היה איש תפילה ומסור לעבודת השם. את ההחלטה קיבלנו בשיתוף משפחתו ורב הקהילה, שי בר אשר".

רעייתו של סער ז"ל, אורלי, אומרת בשיחה עם "כל העיר": "מה שאני מרגישה בלב פנימה זה שעמוס השאיר לי צוואה להמשיך לבנות את בית הכנסת, וכל הר חומה ובפרט הקהילה מתגייסים למטרה".


עמוס סער ז"ל (צילום: דוברות בתי המשפט)

עמוס סער ז"ל (צילום: דוברות בתי המשפט)


"עמוס דאג לכל תהליך הבנייה של בית הכנסת, ודאג שנקבל שטח בעירייה", מוסיפה אורלי סער. "השם 'תפילת עמוס' נבחר מכיוון שהיו חשובות לו התפילות; כשמו כן הוא – היה עמוס בעבודה ועמוס במצוות".

חבר הקהילה נורני ממשיך ומספר כי "עמוס היה ממייסדי הקהילה והגבאי הראשי. אהבנו וכיבדנו אותו. הוא היה איש משפחה עניו ומסור. למרות תפקידו הקשה כקב"ט בבית המשפט העליון, לא החסיר דקה בעבודת הקודש".

"בית הכנסת החדש יוקם ברחוב סול ליפצין", מציין נורני. "בשטח החלו חפירות ועבודות בנייה לפני כמה חודשים. עמוס היה שותף להחלטות ולתוכניות. אנחנו רוצים להוקיר לו תודה".

לדברי נורני, "בעוד כשלושה שבועות – 26.2-25.2 – אנו נצא במבצע גיוס המונים כדי לכסות את ההפרש להמשך הבנייה, בשיתוף חברת קוזמאץ', שמעניקה לנו פלטפורמה דיגיטלית דרכה ניתן לתרום".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", סער ז"ל, קב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, נדקר למוות במדרגות בניין מגוריו בשכונת הר חומה ב-25.12.19. בשבוע שעבר, יום שני ה-27.1, הוגש כתב אישום נגד השכן ראובן ולר, 32, בגין הרצח. מכתב האישום עולה כי בעת שסער שהה בביתו, ולר דפק בדלת ביתו ודקר אותו למוות בסכין.


הדמיית בית הכנסת על שמו של עמוס סער - צילום באדיבות קהילת פנים מאירות

הדמיית בית הכנסת על שמו של עמוס סער (צילום: באדיבות קהילת 'פנים מאירות')




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר