נתנאל צ'ונה ז"ל (צילום: נדב שלו)
נתנאל צ'ונה ז"ל (צילום: נדב שלו)

מכבדים את צ'ונה: ערב לזכרו של הראפר ממעלה אדומים שנפטר בפתאומיות בגיל 30

נתנאל צ'ונה, מאמני ההיפ-הופ שהיה מוכר בשם הבמה 'צ'ונהמאן', נפטר בפתאומיות לפני כחודשיים לאחר שלקה בלבו. בן 30 במותו. חבריו לקהילה מקיימים הערב, שלישי, אירוע לזכרו ב"מזקקה". אמו ל"כל העיר": "הוא היה אדם עם עומק, עם המון חוכמה ועם לב ענק, כזה שמרגישים אותו בכל שיר שלו"

פורסם בתאריך: 18.2.20 19:19

נתנאל צ'ונה – מאמני ההיפ-הופ בארץ, שהיה מוכר בשם הבמה 'צ'ונהמאן', נפטר לפני כחודשיים בפתאומיות בביתו שבמעלה אדומים. בן 30 במותו. צ'ונה נפטר ככל הנראה לאחר שלקה בדום לב. הערב, שלישי, מקיימים חבריו ערב לזכרו במרכז התרבות "מזקקה" שבמרכז העיר ירושלים, תחת השם – "עושים כבוד לצ'ונה".

אוראל שמואל, אמו של צ'ונה ז"ל, מספרת הערב בשיחה עם "כל העיר", על בנה שהחל את קריירת השירה שלו עוד בגיל 14.  "כבר כנער הוא התחיל לכתוב ולשיר ראפ", היא מציינת. "הוא התחבר לזה בעקבות מות אביו בגיל 14, שחלה במחלת הסרטן, וככה הוא מצא את עצמו מתפרק ומתבטא. היה בו את המשהו המאוד מיוחד שהוא רק שלו", מתארת אמו, "היתה לו ענווה ייחודית ברמה שמעוררת כאב. בן אדם צנוע וחכם. הוא היה אדם עם עומק, עם המון חוכמה ועם לב ענק, כזה שמרגישים אותו בכל שיר שלו. הוא ידע תמיד לכבד את כולם, איש של חסד ושל נתינה, הוא היה חבר של אמת, מאוד-מאוד מסור לדעות שלו, הוא היה מאוד דעתן ונאמן למשפחה ולחברים. מוכשר מאוד. מאוד מעוררת השראה ההירתמות וההתגייסות של עולם הראפ, מהארץ ומחו"ל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



צ'ונה פעל בעבר גם תחת שמות הבמה "קלונקס" ו"נתי ג'י", אך הוא לא זכה להגיע להשמעות במיינסטרים. אולם, צ'ונה היה מוכר מאוד בקרב קהילת הראפ בארץ ובחו"ל. במהלך פעילותו כאמן הוא הוציא 8 אלבומים באופן עצמאי. במרכז התרבות מזקקה מציינים בדף הפייסבוק כי הערב יתארחו במקום אמנים שעבדו עמו: "צ'ונה היה דמות חריגה ובולטת בנוף היפ הופ הישראלי, כתב והקליט מאות שירים אותם העלה ליוטיוב, לפעמים על ביטים שמצא באינטרנט, לפעמים על הפקות מקוריות – תמיד מקורי לגמרי, תמיד ללא פשרות".



בהמשך מובלט סגנונו הייחודי של צ'ונה. "הסגנון שלו היה לא פשוט לאוזן, לא מעוניין להתחנף או לרכך את האמת שלו. ממנה צמחו המילים שלו והאסתטיקה שלו", כך נכתב עליו בדף "מזקקה". "אבל רכיב היסוד שמפרידים בין אמנות גדולה, כזו שמשנה את תפיסת המציאות לבין בידור שנכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה היה שם בכמויות – דחיפות. כוח פנימי בלתי נתן לעצירה שמביט בעולם ומביט פנימה ויודע שמשהו צריך להשתנות, שיש דברים להגיד ושהם צריכים להשמע. שצמח ולמד מההיפ הופ כיצד להשמע, שהחיבור בין מילה וקצב היה הקשר האורגני שלו לעולם".

במזקקה מדגישים כי כל הכנסות מהאירוע יהיו קודש להוצאת ספר אוטוביגורפי שכתב צ'ונה ז"ל. יהי זכרו ברוך.





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חלי

    מעולם לא שמעתי על הראפר הזה,ולא הכרתי את עבודתו,המוסיקה שיצר.
    מכל מקום,מותו של גבר צעיר מדום לב,באישון לילה
    מצער מאד.
    יהי זכרו ברוך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר