פקקים בירושלים (צילומים: עדי זורע, מאיר אליפור, אורן בן-חקון, ארנון בוסאני)
פקקים בירושלים (צילומים: עדי זורע, מאיר אליפור, אורן בן-חקון, ארנון בוסאני)

איזו שכונה בירושלים היא שיאנית הפקקים?

פסגת זאב, רמות, גילה, בגין או ציר ירושלים-מעלה אדומים: איזה כביש הכי עמוס בעיר?

פורסם בתאריך: 29.5.17 13:05

ירושלים פקקים סביב לה –  איזו שכונה היא שיאנית הפקקים בירושלים?

גילה. מדי יום, בשעות העומס, מתנקזים לכביש המוביל אל השכונה, מציק בגין – מחלף הרומזרין, אלפי כלי רכב. עומסי התנועה – אדירים. "עד שלא יסתיימו העבודות על מחלף הרוזמרין הפקקים ימשיכו להיות בלתי נסבלים", מספר תושב גילה. "בצומת יש עומסים לאורך כל שעות היום, אך המשמעותיים ביותר הינם בבוקר בין השעות  9:00-7:00, הם נהגים מנסים לצאת מהשכונה גם לכיוון מחלף בגין דרום וגם לכיוון דרך חברון. בנוסף, יש את התנועה המגיעה מכיוון הר חומה והיוצאים מבית צפהפה שמנסה להשתלב עם כביש בגין דרום. לבסוף יש את עומסי התנועה שמגיעים מכיוון כביש המנהרות. בשעות האלה זמן ההמתנה בפקק יכול להגיע לחצי שעה, אולם המצב חמור יותר אחר הצהריים בשעות 19:00-15:00 בהם העומסים נמשכים זמן ארוך יותר".

פקק צומת גילה (צילום: עדי זורע)

פקק צומת גילה (צילום: עדי זורע)

הר חומה.  אבי רגב, מנהל מינהל קהילתי הר חומה: "שכונת הר חומה נמצאת במצב שהיא מנקזת מתוכה תנועה שמגיעה גם מתוך השכונה, תנועה ממזרח גוש עציון ומהכפרים, שגובלים עם הר חומה. העומס נוצר בעיקר בכיכר והלאה לכיוון דרך חברון. כבר הובטח לנו שהכיכר תיהרס ובמקומה תיבנה צומת מרומזרת, אך לצערי זה מתעכב. גם בכביש לכיוון גילה שבנוי כדו מסלולי, אבל בקצה הופך למסלול אחד יוצר עומס תנועה בשל כך. לזכות המשטרה יאמר כי הם ראו את הבעייתיות והחלו להכווין את התנועה בבקרים, כך שעכשיו התנועה זורמת טוב יותר וכרגע הפקקים עומדים על בין 25 דקות במקרה הרע ל-10 דק' במקרה הטוב".

 

עומסי תנועה בבגין (צילום: מאיר אליפור)

עומסי תנועה בבגין (צילום: מאיר אליפור)

פסגת זאב. מנגד, יש שיטענו כי תושבי פסגת זאב הם אלו שעומדים בפקקים זמן ארוך יותר. אריה בניונס, מנהל המנהל הקהילתי פסגת זאב מספר כי "העומסים מתחילים בבוקר מ-7:00, עומסים בתוך השכונה ובהמשך עומס על הגשר המוביל לתוך מרכז העיר. בצהריים עיקר הפקקים הם בתוך השכונה בסביבות השעה 15:00. עיקר הרחובות הפקוקים הם: מאיר גרשון, רחמילביץ, שמואל תמיר, דוד ניב, שישה עשר, משה דיין ועוזי נרקיס.

 

 

רמות והר החוצבים. כביש רמות ובהמשך אליו הציר המוביל להר החוצבים – פקוק ועמוס מאוד, בעיקר בשל נהגים רבים המגיעים מדי בוקר לעבודתם ב

הר החוצבים. בשעות הערב, התסריט חוזר על עצמו. בחודשים האחרונים הופעו שאטלים לעובדי הר החוצבים, אולם אלה לא הקלו באופן משמעותי על עומסי התנועה.

 

פקק בכביש הר החוצבים (צילום: אורן בן-חקון)

פקק בכביש הר החוצבים (צילום: אורן בן-חקון)

 

מעלה אדומים. ואולי בכלל הפקקים הרציניים נרשמים בכביש המוביל לירושלים ממעלה אדומים. "העומסים מתנקזים היום בשעות 7:00 ועד 9:00 בבוקר ביציאה לעבודה", מדגישים בעירייה מעלה אדומים. "משך הזמן בו עומדים בפקק יכול להגיע ל-45 דקות. וגם במוצאי שבת ישנם עומסים בלתי נסבלים".

פקק (צילום: ארנון בוסאני)

פקק כביש מעלה אדומים- ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

 

פקק מעלה אדומים-ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

פקק מעלה אדומים-ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

***

כביש בגין – מבט אווירי: העבודות להקמת מחלף הרומזרין מתקדמות

כביש 1 ירושלים-ת"א: האם יוקצה נתיב תחבורה ציבורית?

עומסי התנועה בצפון ירושלים 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר