סופר פארם, סניף המדרחוב במרכז העיר (צילום: מאיר דהן)
סופר פארם, סניף המדרחוב במרכז העיר (צילום: מאיר דהן)

המחסור החמור במסכות ובאלכוג'ל בחנויות הפארם בירושלים: "מנסים לחדש את המלאי"

מחיצות בין הרוקחים והרוקחות לבין הלקוחות, סימונים על הרצפה לשמירת מרחק של שני מטרים וחיטוי תדיר של משטחים - בסניפי הסופר פארם שבמרכז העיר וברמת בית הכרם מספרים ל"כל העיר" על העבודה בזמן משבר הקורונה: "הצוות שלנו עובד קשה ובמסירות נפש"

פורסם בתאריך: 28.3.20 19:26

עם התפרצות מחלת הקורונה בישראל – גם בירושלים החלה התנפלות על חנויות הפארם, וכעת, בימים אלה כמעט ולא ניתן להשיג מסכות רפואיות, אלכוג'ל ואף נרשם מחסור של כפפות סטריליות.

"היום יש דברים מסוימים שאני מגבילה את קנייתם", מספרת ל"כל העיר" ענת שפירא, רוקחת ומנהלת סניף סופר פארם שברחוב ההסתדרות במרכז העיר, "זאת על מנת לגלות אחריות כלפי הלקוחות. למשל, מי שירצה לקנות היום 500 מסכות, שזה מעבר לשימוש אישי וסביר, לא נאשר לו לקנות את הכמות הזאת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש בכלל מסכות בסניפים?
"אנחנו כל הזמן עם האצבע על הדופק למלא את המלאים. אני לא יכולה להבטיח שמוצר שקיים עכשיו יהיה בעוד שעתיים, ומוצר שאינו קיים כרגע במלאי – אני לא יכולה להתחייב מתי הוא יגיע למדפים, אבל אנחנו עושים מאמץ לספק מסכות, כפפות, אלכוג'ל. מנסים לחדש את המלאי, ועושים כל מה שצריך לעמוד בפני הביקוש הרב".


מחיצה בין הרוקחת לבין הלקוחות, סניף סופר פארם מרכז העיר (צילום: יריב דגן)

מחיצה בין הרוקחת לבין הלקוחות (צילום: יריב דגן)


"יש הרבה מאוד אנשים שנמצאים ברמת סטרס גבוהה ורוצים לרכוש מוצרי היגיינה בכמויות", מתארת שפירא. "גם אם מישהו רוצה לקנות כמות גדולה של אלכוג'ל – אני לו אמליץ לשלב את זה עם סבון ידיים כי זה לא מוצר שצריך להשתמש בו כל הזמן – אלא רק במצבים מסוימים. מעבר להיותי מנהלת סניף אני גם רוקחת, ויש לי אחריות לגבי הדברים האלה".


סימונים על הרצפה - שומרים מרחק. סניף סופר פארם מרכז העיר (צילום: יריב דגן)

סימונים על הרצפה – שומרים מרחק (צילום: יריב דגן)


הגדלתם את שעות העבודה? 
"סניף המדרחוב עובד גם בתקופה הזו במתכונת הרגילה", אומרת שפירא. "רוב הסניפים שלנו עובדים בשעות הרגילות, והם פתוחים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנחנו מעניקים שירות רגיל בכל המחלקות תוך כדי שמירה על אמצעי זהירות נדרשים. למשל: בבית המרקחת הותקנו מחיצות בין הרוקחים ללקוחות כדי לשמור על הרוקחים וגם להשרות תחושת ביטחון ללקוחות, בליווי מתן ציוד היגייני אישי ושמירת ניקיון על משטחים. בנוסף, יש לנו גם סימונים ברצפה על מנת שלקוחות ישמרו שני מטרים מרחק אחד מהשני".

"הצוות שלנו עובד קשה ובמסירות נפש", מדגישה שפירא, "זו תחושת שליחות. לפעמים מרוב עומס אנו לא מצליחים לצאת להפסקה. חשוב לנו שיהיו רגועים בתקופה הזו כדי שנוכל לתת את השירות הטוב ביותר".


סופר פארם, סניף בית הכרם (צילום: שמרית גוב-ארי לוי)

סופר פארם, סניף בית הכרם (צילום: שמרית גוב-ארי לוי)


שמרית גוב-ארי לוי, מנהלת סניף סופר פארם בשכונת בית הכרם, מוסיפה ומספרת על ההיסטריה סביב רכישת מוצרי ההגיינה: "אין ספק שהיתה תחושה של היסטריה סביב מוצרי ההיגיינה – מסכות, כפפות, אלכוג'ל וכו'. לצד זאת", מציינת גוב-ארי לוי, "גם היתה עלייה בכמות צריכת התרופות כמו אופטלגין ואקמול. להיערך לצריכה כל כך גבוהה היה קצת בעייתי כי מדובר בפיק לא שגרתי, אבל אנחנו דואגים לתת מענה ולמלא תמיד את האספקה. מלבד זאת, אנחנו גייסנו את כל צוות העובדים על מנת להעניק את השירות הראוי. אני מרגישה מחויבת שנישאר פתוחים תמיד למען הציבור, זו תחושת שליחות ואנחנו כאן בשיא כוחנו במיוחד בתקופות כאלה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טיפטיפ

    בבתי מרקחת בגבעת שאול על כנפי נשרים יש מלא מסכות ואלכוג׳ל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר