פרופ׳ דנה וולף (צילום: דוברות הדסה)
פרופ׳ דנה וולף (צילום: דוברות הדסה)

בדרך לתרופה לקורונה – הדסה הקימה קו בדיקות לגילוי נוגדנים

קו בדיקות לגילוי נוגדנים נגד קורונה יצא לדרך ביום רביעי בהדסה בניהולה של ]רופ' דנה וולף. המחלימים הראשונים שנבדקו היו בני הזוג מספינת הקורונה שהבריא מהמחלה, בהם נמצאו נוגדנים המעידים כי הם מחוסנים לנגיף

פורסם בתאריך: 9.4.20 12:02

ביום רביעי בבוקר, לפני ליל הסדר, נפתח בהדסה קו לבדיקות לגילוי נוגדנים נגד מחלת הקורונה. הנבדקים הראשונים היו בני הזוג מספינת הקורונה ביפן, שהגיעו ארצה לפני כחודשיים, שכיום מחוסנים נגד הנגיף. לאחר מכן בוצעו בדיקות ל-13 מחלימים מהמחלה בבית מלון ירושלמי.

הסרולוגיה (קיום נוגדנים) מאפשרת למעשה לקבוע האם התרחשה הדבקה בגורם מחלה מסוים וכן את שלב ההדבקה – הדבקה פעילה או זיהום ישן: על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בבדיקה. שמי מנצחת על קו הבדיקות היא פרופ' דנה וולף, מומחית למחלות זיהומיות אשר מנהלת כבר למעלה מחודשיים את מערך המעבדות הקורונה בהדסה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהדסה מציינים כי מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין דיווח ביום שלישי בלילה לראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת קו הבדיקות לגילוי נוגדנים נגד קורונה, ועל היוזמה לייצור הקו הטיפולי של רכז נוגדנים לוירוס. "לראשונה בארץ, איסוף פלאסמה ממחלימים יאפשר להפיק נוגדנים לוירוס ולהציל חיי אדם", מדגישים בהדסה.

"בשיטת ה-PCR לגילוי הנגיף הקיימת ברוב המעבדות, בעצם מגלים את הנגיף בתאי חלל האף והלוע,, מסבירים בהדסה. "בבדיקה זאת ניתן לקבוע רק את מצב החולה העכשווי, קרי האם יש או אין לו באותו הרגע וירוסים בגופו. לעומת זאת, קו הבדיקות המקצועי לבדיקות הסרולוגיות החדש בהדסה, מאפשר לאבחן את רמת הנוגדנים שהגוף מייצר נגד הנגיף. בשלב הראשוני של המחלה מייצר הגוף נוגדן מסוג IgM, אשר נוכחותו בדם מצביעה על מחלה חריפה. תוך כשבוע מההדבקה מייצר הגוף נוגדן נוסף מסוג IgG, נוגדן העולה בהדרגה תוך מספר שבועות ומצביע על הדבקה שהייתה. לנוגדן זה חשיבות רבה כי הוא מעיד על החיסון שהגוף פיתח נגד הנגיף. הנוגדן נשאר בדרך כלל בדם למעלה משנה. נוכחותו הגבוהה מעידה על חיסון ואי יכולת הדבקה של המחלים".

פרופ' רוטשטיין מספר כי מתוך המחלימים ל-75 אחוזים יש כבר רמת נוגדנים גבוהה לנגיף, מה שמאפשר לנצל ממחלימים אלה שבהם כבר אין וירוסים בבדיקת ה-PCR את הפלאסמה בדמם, ולהכין נסיוב עם ריכוז גבוה של נוגדנים כדי להציל חולים קשים ומונשמים.

"הדסה התארגנה כבר לניסוי קליני, לטיפול ברכז הנוגדנים לחולים הנמצאים במצב קשה", נמסר מהדסה. "בשילוב עם העדה החרדית בירושלים, ידגמו ויאספו בשכונות החרדיות בהם יש אחוז גבוה של חולי קורונה, תרומות פלאסמה ממחלימים. מהפלאסמה הטריה שתאסף, יופקו הנוגדנים מסוג IgG בהם יעשה שימוש להצלת חיי אדם. היוזמה ההדסאית התקבלה בהתלהבות בעדה החרדית וצעיריה מתגייסים כיום למבצע ״הצלת חיים״ לחולים הקשים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בן

    אז אם קראתם החרדים יסייעו בהצלת חיים של חולים קשים ואם לא קראתם אתם מוזמנים לקרא "הדסה התארגנה כבר לניסוי קליני, לטיפול ברכז הנוגדנים לחולים הנמצאים במצב קשה", נמסר מהדסה. "בשילוב עם העדה החרדית בירושלים, ידגמו ויאספו בשכונות החרדיות בהם יש אחוז גבוה של חולי קורונה, תרומות פלאסמה ממחלימים. מהפלאסמה הטריה שתאסף, יופקו הנוגדנים מסוג IgG בהם יעשה שימוש להצלת חיי אדם. היוזמה ההדסאית התקבלה בהתלהבות בעדה החרדית וצעיריה מתגייסים כיום למבצע ״הצלת חיים״ לחולים הקשים".
    אז זהו על זה אתם לא מגיבים כל הכבוד לחרדים שהסכימו להיות שפנים של הדסה להצלת חיים בהסכמת העדה החרדית

  2. מלכה

    שמישהו יסביר בבקשה מה זה בדיקה לגילוי נוגדנים.
    שמישהו יאיר את עיני בבקשה.
    אני לא יוצאת מהבית יותר משלושה שבועות.
    אני מתה מפחד, אני בקבוצת סיכון. תעזרו לי בבקשה.
    בתודה מראש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר