אילוסטרציה של מותג, אבי זיתן (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, בני בכר)
(צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, בני בכר)

הטור של אבי זיתן | כוחו של סיפור המותג בעסק הקטן

תתחברו לאני שלכם - סיפור מותג מרגש יכול לעשות עבודה טובה פי כמה מאשר רשימת מסרים יבשים וטכניים

פורסם בתאריך: 2.8.20 11:10

יתרון לקוטן, טור שישי

מכירים את זה שאתם קונים בחנות שלמוכר בה יש איזשהו סיפור, כזה שאתם מצטטים כשאתם מספרים על חווית הרכישה אצלו? לדוגמה כאשר אתם מארחים חברים וחותכים ירקות לסלט, אתם ככה כבדרך אגב מספרים שקניתם אצל הירקן עם הטנדר הישן והחבוט, שכבר 40 שנה נוסע לפנות בוקר בכל יום לשוק הסיטונאי, לבחור בעצמו את הסחורה.

תחשבו כמה כוח יש לסיפור, הוא גורם לנו לזכור את החנות והמוכר ומאפשר לחבר אליו ערכים חיוביים. מחקרים מראים שסיפור יכול לגדיל את הזכירות של המסר פי 22! יותר מאשר מסר שלא מחובר לסיפור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הסיפור קיים איתנו כבר שנים רבות. למעשה משחר ההיסטוריה אנשים השתמשו בסיפורים על מנת לתקשר בינהם ולהעביר מסרים. ציורי הקיר מתקופת המערות שימשו את בני האדם על מנת לספר לבאים אחריהם על קורותיהם, תרבותם וחייהם. מדורת השבט, סביבה התכנסו כל ערב שימשה את זקני השבט לספר סיפורים וכך ההיסטוריה והמידע שרדו ועברו מדור לדור. וביננו, אנחנו זוכרים סרטים שראינו עוד כשהיינו ילדים בזכות העלילה שריגשה אותנו, אבל אנחנו מתקשים לזכור חומרים שלמדנו למבחנים בבית הספר מאותה תקופה, פשוט כי הם היו משעממים, טכניים ולא מרגשים.

גם לעסק שלנו חשוב שיהיה סיפור, שכן עסקים שיודעים להשתמש בכוחם של סיפורים, לא רק נוגעים בלקוחות אלא מייצרים אצלם קשר רגשי, קשר שמוביל לרכישה ונאמנות. היכולת לספר סיפורים, סטוריטלינג (Storytelling), היא אומנות שחשוב להכיר ובעיקר ליישם בכדי שהעסק שלנו, המותג שלנו, ייצר את אותו רגש וחיבור ובכדי שהמסר אותו אנחנו רוצים להעביר לצרכנים אכן יגרום להם לבחור בנו.

קחו לדוגמא את מותג הגבינות 'מחלבות גד'. כולנו מכירים את הסבא שמתנוסס על גבי האריזות ואת הסיפור שלו שמופיע בפרסומות. אבל מעבר להיותו של הסיפור בולט וקל לזכירה, יש בו שני אלמנטים שגורמים לו להיות אפקטיבי ומניע לפעולה. הראשון הוא חיבור רגשי לסיפור המותג והשני הוא מסר שיגרום לצרכן להבין איך אנחנו כמותג, כעסק, יכולים לעזור לו.

בסיפור של 'מחלבות גד', הסיפור המרגש הוא על גבינות שמייצרים בהתאם למסורת – למשפחתיות, לפשטות ולאהבה לייצור גבינות ואילו המסרים של הקפדה על האיכות ועל ייצור גבינה כפי שהיה גם לפני 100 שנה, הם שהופכים את הגבינות למיוחדות, לנחשקות ולטובות יותר מאחרות בתפיסת הצרכנים.

נסתכל גם על מותגים נוספים מתחום החלב בארץ שיש להם סיפור מותג שבנוי נכון: מחלבות טרה, שמחברים את הסיפור של "הוצאנו את החומרים המשמרים" למסר של בריאות לכל המשפחה, מעדן החלב 'מילקי', שכבר שנים רבות מספר את סיפור הנחשקות של המעדן המחובר למסר של הפינוק האישי, ומותג היוגורטים דנונה שמתגאה בסיפור של היותו מותג היוגורט המקורי ומחבר את הסיפור למסר של תזונה מאוזנת.

אנחנו כעסק קטן יכולים להיות הבסיס לסיפור המותג שלנו. אבל צריך לזכור שהסיפור לא נועד לפאר אותנו ולספר כמה אנחנו מדהימים. הסיפור נועד כדי שלקוחות שלנו יבינו כמה טוב שאנחנו קיימים ולהזכיר להם שיש לנו את היכולת לסייע להם. גם בסיפור על הירקן, לא הטנדר החבוט ולא השנים הרבות שהוא ירקן גורמים לנו לזכור אותו ולבחור בו. עצם העובדה שהוא בעצמו קם כל בוקר לבחור את הירקות מראה את המחויבות שלו להביא לנו את התוצרת הטובה ביותר עבור הסלט שלנו. זה כוחו של סיפור.

את הסיפור שלנו חשוב שהלקוחות יפגשו, אבל לא חובה לשים אותו בפרונט. אפשר שהוא יהיה נוכח באתר שלנו בסעיף 'אודות', או בכמה משפטים באלמנטים השיווקיים שאנחנו מכינים וכמובן גם ברשתות החברתיות. אפשר וכדאי גם שהסיפור יועבר מפה לאוזן, כך כל אחד יספר את הסיפור כפי שהוא חווה אותו וייתן דגש על הסיבות שלו לבחירה במותג.

תזכרו, סיפור מותג טוב ומרגש, יכול לעשות עבודה טובה פי כמה מאשר רשימת מסרים יבשים וטכניים. אז תתחברו לאני שלכם, לסיבות שהביאו אתכם לעסוק במה שבחרתם, במקצוע שאתם אוהבים ושאתם באמת טובים בו, ומשם תבנו את הסיפור המרגש שלכם.

אבי זיתן, מומחה לשיווק ולאסטרטגיה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר