תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב גולומב (הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)
תוכנית הפינוי-בינוי ברחוב גולומב (הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

קרית היובל ממשיכה לקפוץ לגובה: המהפך של שיכוני גולומב

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית לפינוי 'שיכוני הרכבת' הישנים ברחוב גלומוב בקרית היובל, במקומם ייבנו ארבעה מגדלים בגובה 29-20 קומות, שיכללו כ-400 דירות חדשות

פורסם בתאריך: 12.8.20 07:37

המהפך של שיכוני גולומב בקרית היובל – הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית, הכוללת פינוי ובינוי של ארבעה מגדלים חדשים, הכוללים כ-400 יחידות דיור חדשות. שלושה מגדלים יתנוססו לגובה של 29 קוומות, ומגדל נוסף – 20 קומות.

הוועדה המחוזית, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה את הבנייה בשטח כולל של כ-20 דונם, לאורך רחוב גולומב, "אשר עתיד להוות אחת השדרות של רובע 'יובלים גנים' המתחדש ובצמוד לצומת הרחובות בוליביה ושטרן, המהווה את אחת הכניסות לשכונת קרית היובל", מציינים בוועדה. "ברחוב גולומב עתיד לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה, אשר הוועדה החליטה על קידומו לאחרונה, בתוואי אשר שייתן מענה לשכונות העוברות תהליך התחדשות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בנוסף, התוכנית שהוגשה על ידי עיריית ירושלים, כוללת הקמת גני ילדים, מעונות יום, מסחר ומשרדים בקומת הקרקע לאורך רחוב גולומב.

"כיום מצוי במתחם מבנה רכבת במצב תחזוקתי ירוד ובו 112 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט, בהתאם לתוכנית האב שהוכנה לשכונה", מדגישים בוועדה. "בשל הפרשי הגבהים בין רחוב גואטמלה לרחוב גולומב, התוכנית מציעה הקמת מעלית שתחבר בין את הרחובות ותאפשר גישה אל הרכבת הקלה והפארק שבציר גולומב".


שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים (צילום: אלידור חדד)

שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים (צילום: אלידור חדד)


מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "אישורה של התוכנית הינה נדבך משמעותי נוסף במימושה של תכנית האב ליובלים גנים. מדובר במגרש אשר נקבע כבעל עדיפות גבוהה להתחדשות. התוכנית קובעת את הריסתו של המבנה ובנית מבנים חדשים לאורך שטח ציבורי רחב ואפקטיבי והנגשה טובה לתחנת הרכבת הקלה".


מתחם גולומב (הדמיה: משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

מתחם גולומב (הדמיה: משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)


ראש העיר משה ליאון מוסיף ומוסר: "זהו חלק נוסף בתוכנית שלי לחיזוקה של ירושלים ותוספת בניה חדשה עבור משפחות צעירות. המתחם החדש שיקום בסמוך לקו הרכבת הקלה יכלול בתוכו מגורים מסחר ותעסוקה לרווחת תושבי ירושלים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ג. 15

    ומי שיסבול יהיו הדיירים בגואטמלה 15. הבנייה, הליכלוך, האבק ובסופו של דבר חסימת הנוף! הרי בעלי הדירות בגואטמלה 15 חתמו על מסמך נגד הבנייה ולא קרה כלום. כנראה הקבלנים שילמו שוחד בשביל לבנות את המפלצות בטון האלה בגולומב! פרשת הולילנד 2. איכס!

  2. סימה

    מה שיקרה זה צפיפות אוכלוסין. כשיוקמו המגדלים אני פשוט עוזבת את קאית יובל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר