ההכנות לפתיחת גן ילדים בתל אביב (צילום: מוטי מילרוד)
ההכנות לפתיחת גן ילדים (צילום: מוטי מילרוד)

אחרי הסגר: גני הילדים בירושלים נפתחים; החשש – מרד במוסדות החינוך החרדיים

ירושלים מתחילה לצאת מהסגר: אחרי מחדל סוכות הענק - המבחן האמיתי של המשטרה והעירייה יהיה באכיפת תלמודי התורה, שיפרו את ההגבלות ויפתחו את שעריהם

פורסם בתאריך: 18.10.20 07:43

היום, ראשון, 18.10, יוצא לדרך השלב הראשון של ההקלות על הסגר. ההקלות לא חלות על השכונות האדומות בירושלים, שימשיכו את הסגר, והן – רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף. 

בין השאר בוטלה מגבלת מרחק היציאה מהבית של עד 1,000 מטרים – ובוטל איסור השהייה בבית של אדם אחר. הגבלת ההתקהלויות עדיין בתוקף – עד 10 אנשים במקום סגור, ועד 20 אנשים במקום פתוח. החל מהיום גם רחבת הכותל המערבי נפתחה למתפללים ולמתפלות, במסגרת מתווה קפסולות.



אחת הבשורות של ההקלות בסגר היא ההחלטה לפתוח את מעונות היום וגני הילדים – אלו נפתחים גם בשכונות האדומות. אולם, לא בטוח שכל הגנים ייפתחו, מאחר והארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים הודיעו כי הם אינם ערוכים לפתיחה, ואלה ככל הנראה יחלו לפעול מחדש ביום שני או ביום שלישי.

ההקלות, כידוע, אינן כוללות את פתיחת הישיבות והאולפנות. ככל הנראה הישיבות ייפתחו ביום רביעי הקרוב, בהתאם למתווה קפסולות, גם בשכונות האדומות בירושלים.

בעירייה ובמשטרה חוששים ממרד במגזר החרדי-הקיצוני, לאחר שמנהיג הציבור החרדי-ליטאי הרב חיים קנייבסקי הורה למנהלי תלמודי התורה בריכוזים החרדיים לפתוח את הלימודים, וזאת לאחר שלא הצליחו להגיע להבנות על מתווה מוסכם.

לאחר מחדל סוכות הענק במאה שערים – שלא פורקו והובילו להתקהלויות ענק שעלולות להביא לעלייה בתחלואת הקורונה, כעת מגיע מבחן נוסף לעיריית ירושלים ולמשטרת ירושלים.

גורמים המקורבים למחזיק תיק החינוך החרדי סגן ראש העיר אברהם בצלאל (ש"ס) אומרים ל"כל העיר" כי "אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים כפוף להחלטות הדרג המקצועי והחלטות משרד הבריאות, ופועל בתיאום מלא עם ראש העיר מר משה ליאון מול מקבלי ההחלטות. מחזיק תיק החינוך קורא לפתיחת המוסדות במסגרת קפסולות ובדיקות קורונה לגננות ולמחנכים על פי כל כללי הזהירות, אך זאת בכפוף להחלטות גורמי הבריאות – עם החזרה לשגרה ופתיחת גני ילדים, אגף חינוך חרדי ומוסדות החינוך יפעלו כפי הוראת גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א ובהתאם להנחיות".

ומה בנוגע לצהרונים? בעירייה הבהירו ומסרו כי כי "מסגרות הצהרונים ייפתחו כסדרם, יש לקחת בחשבון כי החברות שמעסיקה המדינה לטובת ההזנה בצהרון נמצאות בשלב התארגנות. על כן, מומלץ להורים להביא גיבוי של אוכל ביום ראשון. מרכזי היום החינוכיים (שמרטפיות) עבור ילדי המורים של החינוך המיוחד, וכן ילדי הגננות והסייעות – תצא הודעה נפרדת. עיריית ירושלים מאחלת לתלמידים בהצלחה ותעשה הכל על מנת להמשיך למגר את התחלואה בעיר".

מה עם בתי הספר? לפי החלטת קבינט הקורונה תלמידי כיתות א'-ד' צפויים לחזור בתחילת חודש נובמבר. לגבי כיתות ה'-י"ב – התלמידים צפויים לחזור לכיתות רק לקראת ינואר 2021, וזאת בהתאם לנתוני התחלואה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר