פתיחת שנת לימודים בעידן הקורונה - כיתה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)
כיתת לימוד בימי הקורונה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)

יו"ר הנהגת ההורים בירושלים ל"כל העיר": "המדינה שכחה את התלמידים, היא מפקירה אותם"

אריק קפלן, יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, מודאג מהחלטות הקבינט שעלולות להשאיר את תלמידי כיתות ה' עד י"ב בבית: "מספר רופאים מאוד בכירים אומרים שיש ואפשר להחזיר את מערכת החינוך"

פורסם בתאריך: 15.11.20 18:27

החזרה החלקית לשגרה במערכת החינוך שכללה את תלמידי א'-ד' בלבד על פי החלטות קבינט הקורונה העמידה הורים רבים לילדים בסיטואציה מאתגרת ולא פשוטה, כאשר מצד אחד עליהם לדאוג לכלכלת הבית ומצד שני להשגיח על ילדיהם ולדאוג שיופיעו בשיעורי הזום והלמידה מרחוק וחלק פעיל במערך הלמידה. כל זאת תוך התמודדות עם מצוקות ומדברים שהילדים חווים עם המצב בבית ומחוץ למערכת החינוך.

אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים מתייחס בשיחה עם "כל העיר" לדיון היום בקבינט הקורונה על פתיחת מערכת החינוך כולה – כיתות ה' עד י"ב, ולהשלכות הקשות מהמצב על הילדים. "בכל יום שמערכת החינוך לא נפתחת, אנחנו נראה את הנזקים האלה נמצאים ופוגעים בילדים שלנו לעוד ויותר שנים, כל עיכוב כמוהו דחיה בחזרה לשפיות ובפגיעה בעתידה של מדינת ישראל, הנוער הזה זה העתיד של מדינת ישראל. אני לא מדבר על תלמידי כיתות י"א וי"ב שצריכים ללמוד בגרות וזה מאוד חשוב, אבל בגרות בסוף אפשר להשלים, אני מדבר על הנפש של הילדים האלה, הבן שלי לדוגמא, בכיתה ז', היה ארבע פעמים אולי בבית ספר מאז כשנה, ממרץ".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


קפלן מוסיף ואומר כי "ארגון ההורים הארצי בקשר יומיומי גם עם משרד החינוך וגם עם ועדת בחינוך בכנסת ולוחצים להחזרת כל הילדים, מה' ועד י"ב, אני יכול להגיד שאתמול שמענו מספר רופאים מאוד בכירים שאומרים שיש ואפשר להחזיר את מערכת החינוך, לצערנו הרב מדינת ישראל שכחה את התלמידים, היא מפקירה אותם, אנחנו נשלם על זה ביוקר בשנים הבאות, על הנזקים הכלכליים אני מקווה שבתוך שנה שנתיים – נתגבר, את הנזקים הרגשיים והנפשיים של הילדים אנחנו נמשוך איתנו עוד הרבה שנים".


אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)

אריק קפלן (צילום: אלבום פרטי)


בהתייחס למצוקות ולמצבם של בני הנוער, מספר קפלן כי "קיבלנו נתונים מעמותות שמטפלות בילדים ויש עליה של עשרות אם לא מאות אחוזים בפניות, החל באלימות בתוך הבית כי הבתים הפכו לסיר לחץ. הילדים נמצאים בחרדות אדירות ואנחנו רואים פניות שעוסקות במצוקות נפשיות אצל ילדים צעירים, מה שלא היה בעבר מכל מיני ארגונים, יש ילדים שנעלמים מהשיעורים, לא מדבר על כאלה שאין להם מחשבים, אלא ילדים שפשוט לא מסוגלים לשבת חמש שעות מול זום ואפילו לא שלוש שעות, הם פשוט נעלמים, עכשיו בדרך כלל מורה יכול לעקוב ולזהות מצוקות, אבל אתה לא יכול לעקוב אחרי ילד בזום, אתה לא יודע מה קורה בבית והאם הוא רעב או לא".

"ראש הממשלה ושר הבריאות צריכים לקבל את ההחלטה הזו ולפתוח את מערכת החינוך", מבהיר קפלן ומוסיף כי "הבעיה שההחלטות הן פוליטיות ואני אומר את זה בצער רב".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עזרא

    שום החלטה לא מתקבלת אם אינה מתאימה לאדון ביבי ביחס לבחירות בין קרובות בין רחוקות
    האדון צריך לערוך חשבונות הוצאות מול הכנסות מבחינת צבירת קולות ורק אז תיהעה הצבעה.
    לא התלמידים וחא העסקים ולא משפחות שנפלו כלכלית מענינים את האדון.
    חכמים זוכרים דברים כאלה כשמגיעים לקלפי לצערי הירושלמים להוטים להשחיל לעצם את בעבי והליכוד פעם אחר פעם ועל נאמר לא בוכים על חלב שנמכר שנשפך. מכרתם את עצמכם בבחירות האחרונות הרבה הרבהסבלנות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר