פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: תומר אפלבאום)
פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: תומר אפלבאום)

מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין ל"כל העיר": "בדיקות תקופתיות לסגל ולתלמידים ימנעו התפרצויות קורונה"

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין תומך בשיחה עם "כל העיר" בחזרתם של כלל התלמידים לבתי הספר: "מערכת החינוך חייבת לפעול באופן מלא, אתמול זה כבר מאוחר מדי"

פורסם בתאריך: 24.11.20 09:09

אמש החליט קבינט הקורונה, בתום דיון סוער אל תוך הלילה, כי מערכת החינוך תיפתח במלואה – כיתות ז'-י"ב יחזרו ללמוד בבתי הספר. מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כבר תקופה ארוכה שקורא לקבינט להחזיר את כלל התלמידים לכיתות: "אין שום סיבה לא לקיים לימודים בכלל הכיתות", כך הוא אומר בשיחה עם "כל העיר". "השאלה הגדולה היא – לא האם לפתוח את מערכת החינוך, אלא איך לפתוח אותה", מבהיר פרופ' רוטשטיין. "אנחנו רואים יוזמות מקומיות שמשלבות את פתיחת מערכת הלימודים עם בדיקות מהירות וגם רגילות לצוות ולתלמידים, ולדעתי זאת המגמה שצריך ללכת עליה".

יחד עם זאת, פרופ' רוטשטיין קורא לבצע בדיקות קורונה לצוותי ההוראה ותלמידים: "בדיקות תקופיות לסגל ולתלמידים ימנעו התפרצויות קורונה, ואין שום תירוץ שלא לפתוח את מערכת החינוך באופן מלא. אנחנו עושים חטא מאוד גדול בנוגע לעתיד המדינה ועתיד התלמידים, אנחנו יוצרים מצב שאנשים התרגלו לבטלה, הלימודים בזום הם לימודים לא איכותיים, לא טובים וזה יתנקם בנו בעתיד, יש פיתרון – הוא טכנולוגי, ויש ליישם אותו ולאפשר לימודים סדירים, מה שיאפשר גם להורים לעבוד בצורה מלאה ולא חלקית, ולתלמידים להמריא חזרה למסלולים שיבטיחו להם גם את העתיד, כי העתיד של ילדינו זה חלק חשוב מאוד בעצם קיומנו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מה דעתך על התנהלות הקבינט?
"אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אני עוסק רק באלמנטים הרפואיים, ולכן כרופא אינני מבין מה הקשר בין פתיחת קניון לבין פתיחת לימודים, ולהפך. לדעתי, בלי שום קשר, מערכת החינוך חייבת לפעול באופן מלא, אתמול זה כבר מאוחר מדי".

על הדרישה לפתוח את הקניונים נמנע פרופ' רוטשטיין להתייחס באופן ישיר, אך אומר כי "אני חושב שהמדיניות צריכה להיות מדיניות רפואית אפידמיולוגית, ולא מדיניות פוליטית. לכן, כל הדיונים הפוליטיים לא צריכים בכלל להישמע. ההחלטה צריכה להיות נקייה – אם צריך מסכות – אז לשים מסכות כי זה רפואי, אם צריך בידוד חברתי – אז צריך בידוד כי זה רפואי וכו'. אסור להכניס את הפוליטיקה להחלטות הרפואיות שמתקבלות".

על הערכות כי החיסונים שישראל רכשה מכמה חברות, ביניהן פייזר ומודרנה, יגיעו לארץ במהלך הרבעון הראשון של 2021, סבור פרופ' רוטשטיין: "אני חושב שלהיות בעת הזאת נביא זה מסוכן, אנחנו רואים שה-12 חברות שמפתחות את החיסון מתקרבות בצעדי ענק לקו הסיום, אבל צריך טיפה סבלנות. צריך שהשלב השלישי של הניסויים הקליניים יסתיימו בכל החברות, צריך מעקב טיפה יותר ארוך עד שיושגו היעדים שעומדים בפני החברות, ולכן בנושא הזה אני מאוד מקווה שאם המדינה תהיה מספיק זריזה באלמנטים הקשורים בבירוקרטיה שלה, ייתכן וכבר בחורף הזה יהיו פה חיסונים, אם המדינה תהיה פחות זריזה ועם יותר בירוקרטיה, אני חושש שאת החורף הזה נצטרך לעבור איכשהו בלי חיסונים".


חיסונים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

חיסונים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


על האוכלוסיות שאמורות להתחסן ראשונות בתור ועל הקבוצות שחוששת מהחיסון, מתייחס פרופ' רוטשטיין ואומר כי "יש לנו חובה לאומית להגן על מי שחלש, לכן כשיהיו חיסונים פה אני חושב שיהיה נכון לחסן את כל בעלי הסיכון הגבוה. בהמשך, יהיה חשוב לחסן את הסגל הרפואי, כדי שאם יהיו התפרצויות יהיה מי שיוכל לטפל. בסדר הזה צריך ללכת, ואז בסופו של דבר לדאוג לכל המדינה. אני חושב שאסור לכפות חיסונים על האוכלוסיה", מדגיש פרופ' רוטשטיין. "הציבור הוא מאוד חכם ומודע לחומרה של הנגיף, ולכן ברגע שיהיו חיסונים אני חושב שחלק גבוה מאוד מהציבור ירצה להתחסן".

בימים האחרונים נפתחה בהדסה מרפאה ייעודית למטופלים פוסט-קורונה – מדובר באנשים שחלו בקורונה והבריאו, אך עדיין מתמודדים עם השלכות רפואיות ונפשיות שונות. "למדנו שהקורונה יש לה השפעה ארוכת טווח על אלו שחלו בה", מספר פרופ' רוטשטיין, "גם על אלה שחלו בה בצורה קלה או בינונית, ולא רק אלו שהיו מונשים ומורדמים. הצרכים של האוכלוסיה לאחר המחלה הם בעצם לא נענים כי אין גוף מקצועי שמבין היטב את התרחישים לאחר המחלה, והיה צורך לפתוח שרות מקצועי שלמד ויודע, איך לטפל בחולים לאחר הקורונה, כאשר מדובר בשילוב של אנשי רפואה מבריאות הנפש ואנשי רפואה מסורתית".


יו"ר חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל ישראל דליה איציק, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: raya ozruso-cottrell (רעיה אורסו קוטרל)

יו"ר חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל ישראל דליה איציק, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: raya ozruso-cottrell (רעיה אורסו קוטרל)


בתוך כך, בשבוע שעבר נרשמה סערה בהדסה, כאשר שמה של השרה לשעבר דליה איציק, יו"ר חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל, עלה כמי שמועמדת לשמש בתפקיד יו"ר דירקטוריון נשות הדסה – פרופ' רוטשטיין, איך לומר, לא בדיוק מתלהב מההצעה. בשיחה עם "כל העיר" הוא מבהיר כי הוא לא איים להתפטר במידה ואיציק אכן תיבחר לתפקיד. "לא איימתי להתפטר, ואינני דן בדברים תיאורטיים", אומר פרופ' רוטשטיין. "צריך לדון במועמדות של כל אחד שמציעים שיהיה יו"ר דירקטוריון. בסופו של דבר ההחלטה שלי כמנכ"ל הדסה היא לעבוד עם יו"ר שיהיה מקצועי, שיידע לנהל את הבורד בצורה טובה, ולא שום דבר אחר. ולכן ההחלטות שלי יתבצעו על פי מי שייבחר שסופו של דבר, ולא בתחילתו של דבר. אני מקווה שכל התהליך יהיה בכיוון של המשך פיתוח, קידום ומיצוב של הדסה כבית חולים מוביל במדינת ישראל".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר