המרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרכז הרפואי הרצוג)
המרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרכז הרפואי הרצוג)

המרכז הרפואי הרצוג מכפיל את גודלו – בהשקעה של 450 מיליון שקלים

מרכז הטיפול והאשפוז הגריאטרי הוותיק בירושלים פותח החודש בניין אשפוז חדש, שבו יתאפשר אשפוזם של מאות חולים נוספים, לצד מחלקות הקורונה הפעילות

פורסם בתאריך: 6.12.20 12:36

המרכז הרפואי הרצוג בגבעת שאול חונך בניין אשפוז חדש במהלך שנועד לצמצם את מצוקת מיטות האשפוז הגריאטרי בעיר. בניין האשפוז החדש הוקם בעלות כוללת של כ-450 מיליון שקלים.

המרכז, שעוסק בטיפול בבעיות רפואיות המאפיינות את הגיל השלישי, בשיקום ואשפוז גריאטרי, בהנשמה כרונית, בבריאות הנפש, בפסיכו טראומה ובחקר מדעי המוח, החל להפעיל בניין אשפוז בגובה 8 הקומות, המתפרש על שטח של כ-22 אלף מטרים רבועים ונבנה בהשקעה של כ-450 מיליון שקלים, מכיל כ-300 מיטות אשפוז חדשות ובית חולים חירום, שיכול לשמש לרפואת קורונה דחופה בעת הצורך. המבנה החדש תוכנן ועוצב על ידי האדריכל עופר קפלינסקי.

כידוע, בימים אלה פועלות בהרצוג שתי מחלקות קורונה, כאשר נכון ליום ראשון, 6.12, מאושפזים בהן 55 חולים, מהם – 25 במצב קשה, 28 – בינוני ושני חולים במצב קל.



ד"ר יחזקאל קן, מנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג, מסר כי המימון לתוכנית ההרחבה המשמעותית, בהיקף של כ-450 מיליון שקלים, הגיע בחלקו הנכבד מהנדבן היהודי השוויצרי סמסון, אשר על שמו נקרא בניין האשפוז החדש.

ראש העיר משה ליאון, ערך ביום שלישי שעבר סיור בבניין האשפוז החדש לקראת גמר בנייתו, וביקר בין היתר במחלקת השיקום החדשה בקומת המבנה השנייה, אשר כוללת כ-60 מיטות אשפוז חדשות. בחודשים הקרובים, ייפתח המבנה לציבור החולים ויאפשר אשפוז בכ-600 מיטות במקביל.


חזית בנין האשפוז החדש במרכז הרצוג (צילום: בית הרצוג)

חזית בנין האשפוז החדש במרכז הרצוג (צילום: בית הרצוג)


האדריכל עופר קפלינסקי, שתכנן ועיצב את בניין האשפוז החדש, מספר כי "בבניין שולבו אלמנטים רבים של בנייה ירוקה ותאורה טבעית, שמשלבת הצללות ובידוד, על מנת ליצור יעילות אנרגטית מקסימלית. המאמץ העיצובי מדגיש את הרצון לשלב בין המרחב הציבורי במחלקות, לבין הנוף הירושלמי סביב. משום כך, בכל מחלקה ישנו קיר זכוכית רחב שמאפשר זרימה חופשית מתחנת האחיות, ומחדר האוכל המשותף הפונה לנוף הירושלמי ולמרפסות הצופות אליו".

"בעיצוב הפנים, על פי חזון הנהלת בית החולים, המבנה, החומרים והאווירה, מזכירים במכוון בית מלון בוטיק חמים ונעים, והוענקו דגשים לחומרי חיפוי, המזוהים עם עולמות תוכן מתחום האירוח וההסעדה, כמו קנטים בגווני עץ, שהותקנו לאורך הפרוזדורים, וכן דלתות בגווני עץ, שמעניקות תחושה חמימה ונעימה. אני גאה שהצלחתי לתכנן בניין אשפוז מואר, שמעניק תחושת מרחב נעימה, המתכתבת עם הנוף הירושלמי. למרות האתגר הלא פשוט בבנייה על מדרון, הצלחנו ליצור מבנה שמזכיר יותר מלון בוטיק, מאשר בית חולים לרווחת הירושלמים ותושבי האזור".

אורנה כהן, המשנה למנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג, מוסיפה כי "השקענו מחשבה ומשאבים בבניית מחלקה מאובזרת כראוי ומצוידת היטב עבור המאושפזים שלנו. שמנו דגש רב על האסתטיקה, מתוך תפיסת עולם שאומרת שיש משמעות לתחושת הנינוחות, ולמראה הנעים של תנאי האשפוז על יכולת ההחלמה וגיוס הכוחות התראפויטיים של החולים אצלנו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר