אהרון יעקובוביץ (צילום: דוברות שערי צדק)
אהרון יעקובוביץ (צילום: דוברות שערי צדק)

הנס בשערי צדק: חולה קורונה שמצבו הסתבך ניצל ממוות

בשל סיבוך נדיר שגרם נגיף הקורונה, אהרון יעקובוביץ, תושב העיר בן 55 שנדבק בנגיף, אושפז במצב קשה ונזקק להחייאה. "זהו ממש נס שאני חי", הוא מספר, לאחר שמצבו השתפר

פורסם בתאריך: 13.12.20 17:33

צוות המרכז הרפואי שערי צדק הצליח להציל את חייו של אהרון יעקובוביץ, תושב שכונת רוממה בן 55, אשר נדבק בנגיף הקורונה במהלך החגים בתחילתו של הגל השני, סבל מחום גבוהה וקשיי נשימה והגיע לכדי מצב מסכן חיים.

צוות של מד"א הבהיל את אהרון מביתו אל מחלקת הקורונה בשערי צדק, בעקבות דיווח של בני משפחתו על מצבו הרפואי הקשה והסימפטומים מהם סבל כששהה לבדו בבית. בדיקת הדמיה שנעשתה לו בבית החולים הראתה כי הוא סובל מדלקת ריאות קשה שנגרמה על ידי הנגיף, והרופאים קבוע כי ישנו חשש כבד לחייו.



אהרון אושפז לאחר מכן במשך חודש ימים, כאשר הוא מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ כתר, אך מצבו הלך והידרדר, עד שהצוות נאלץ לבצע בו החייאה. לאחר שהצליחו לייצב את מצבו, הוא נשאר מורדם ומונשם, בזמן שבתו הצעירה נישאה והצוות הרפואי השמיע לו את טקס החופה שלה דרך הטלפון.

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר כי לאחר שלושה חודשים של אשפוז, בהם מצבו הרפואי התדרדר מספר פעמים, אהרון ישוב לביתו לבלות בחיק המשפחה בחג החנוכה, אך צפוי לו תהליך שיקום שיארך מספר חודשים.

ד"ר יגאל הלביץ, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ בשערי צדק, מדווח כי "הגיע אלינו בן אדם צעיר עם משפחה גדולה שמחכה לו וכל הצוות של שערי צדק התגייס כדי להחזיר אותו לחיק המשפחה. בספרות הרפואית אחוזי ההישרדות לחולי קורונה שעברו החייאה הם נמוכים ביותר. רוב המטופלים הקשים כמותו שלא שרדו את המחלה ואלו ששרדו נשארו עם נזקים לטווח ארוך. אנו מאוד שמחים שאהרון יצא מזה במצב קוגנטיבי מצוין ללא נזקים".

ד"ר שושנה זווין, מנהלת מחלקה פנימית ב', מוסיפה כי "הטיפול באהרון היה אינטנסיבי וצוותים רבים עשו את המרב כדי להחזיר אותו למצב בריאותי תקין. לאחר מספר פעמים בהם נשקפה סכנה ממשית לחייו הוא התאושש ועבר למחלקה הפנימית. בהדרגה מצבו הנשימתי השתפר, ובעזרת פיזיותרפיה התקדם מאוד מבחינה תפקודית".

אהרון יעקובוביץ, חולה הקורונה שחייו ניצלו על ידי צוות המרכז הרפואי שערי צדק, מספר כי "אינני זוכר הרבה מרגעי האשפוז במחלקה. אני כן זוכר שהתפללתי לצאת מזה ולשוב לחיק המשפחה ושהצוות התנהג במסירות נפלאה ועשה הכול כדי שלא ארגיש לבד כולל מתן כניסה למתנדבים ולמשפחה במחלקת כתר. בני המשפחה כולם חששו לחיי וכשהתעוררתי סיפרו לי בהודיה להשם שפספסתי את חתונת בתי אבל הרווחתי את חיי בחזרה".

"אני מלא הודיה ותפילה לקדוש ברוך הוא על החיים וכן אני מלא ברגשי תודה לצוות שהציל את חיי פרופ' פיליפ לוין, פרופ' שרון ענב, ד"ר דניאל בלמן, ד"ר יעל זיידנר, ד״ר יגאל הלביץ, ד"ר שמואל זימרמן, ד"ר עמרן רמלאווי מהמחלקה לטיפול נמרץ בשערי צדק, ד״ר לב שמולביץ׳, בנימין צעיר האח האחראי בטיפול נמרץ כתר, חיה ברויאר האחות אחראית בטיפול נמרץ כללי, ד"ר אריאל רוקח ממכון הריאה בשערי צדק, ד"ר שושנה זווין מנהלת מחלקת פנימית ב' בשערי צדק, האחות האחראית במחלקה רננה שלזינגר, העובדות הסוציאליות שירה יצהר ואסתי ברנשטיין, האחים והאחיות המסורים במיוחד במחלקות טיפול נמרץ ופנימית ב', וכמו כן גם לרב מוטי פריד יו"ר סעד ומרפא, שכולם יחד עשו הכל כדי שאצא מכאן בסייעתא דשמיא בריא ושלם. היום אני משתחרר מבית החולים לשיקום בתחושה טובה, זהו ממש נס שאני חי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מיכל

    ממש משמח טיפלתי בו שהגיע למחלקה ברוך השם הייתי שמחה לדבר איתו אם יש למישהו מספר ניד…. תודה

  2. אריאלה

    בשערי צדק זה דבר ידוע. תקראו לזה נס , אבל יש שם את הרופאים האדירים האלה. מחיים פגועים קשה כמעט ללא תקווה. זאת דרך עבודתם.

  3. מאיה

    אז למה לא הצילו כחה את כל החולים ?היו מתאמצים להציל את. כך את כולם ולא היו מתים מה הישתנה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר