המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

דרמה בהדסה: שני חברים במועצת המנהלים התפטרו

שני דירקטורים במועצת המנהלים של הדסה, יובל ינאי ודן זיסקינד, התפטרו - הרקע: המאבק של מועצת המנהלים נגד מנכ"ל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין והדחתו של יו"ר הדירקטוריון ארז מלצר; נשות הדסה בתגובה: "צר לנו שדווקא בתקופה כה מאתגרת ישנם דירקטורים, שמשיקולים לא ברורים, בוחרים לנטוש ואף לנסות לתת לכך הסברים תמוהים"

פורסם בתאריך: 22.12.20 18:12

שני חברי מועצת מנהלים של הדסה, יובל ינאי ודן זיסקינד, התפטרו הערב מתפקידם. במכתב ההתפטרות החריף ששיגרו השניים הם טוענים כי התנהלות נשות הדסה היא בעייתית, בכל הנוגע למאבק שמנהל הדירקטוריון מול מנכ"ל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין, ובכל הנוגע להדחתו של יו"ר הדירקטוריון ארז מלצר ולמינוי של חזי אופיר במקומו.

ינאי וזיסקינד כותבים בין השאר כי "החודשים האחרונים, ובמיוחד השבועות האחרונים הפכו קשים, לא נעימים ומאכזבים מנקודות מבט שונות. ראשית ומעל לכל – הדרך שבה הארגון מנוהל". במכתב נטען כי "אפילו בשבוע שעבר, במהלך ישיבת הדירקטוריון, שהפכה להיות ישיבה המוקדשת בעיקר לנושאים שלא על הפרק, "זה נראה יותר כמו אסיפת בעלי מניות ולא ישיבת דירקטוריון".

במכתב מסבירים השנים ומתארים כי במהלך ישיבת הדירקטוריון הם לא קיבלו עדכון עסקי. לדבריהם, הם קיבלו בהפתעה את ההחלטה לסיים את תפקידו של ארז מלצר כיו"ר הדסה. "למרבה הצער, אנו מרגישים שרוב חברי הדירקטוריון לא חולקים את אותה השקפה, והיא באה לידי ביטוי בישיבת הדירקטוריון בשבוע שעבר על ידי מילים קשות".

עוד טוענים השניים במכתב: "הופתענו מהבקשה הפתאומית למנות את חזי אופיר ליו"ר זמני. הדבר נעשה בניגוד לכל תהליך מינוי מקובל – זה לא היה על הפרק, מעולם לא קיבלנו את קורות החיים שלו והוא לא התבקש לעזוב את החדר במהלך ההצבעה. כמו כן, נראה כי מינויו עומד בסתירה עם ההתנגדות של נציגי הממשלה למועמדותו ליו"ר. אנחנו לא יודעים את הסיבות שעומדות מאחורי ההתנגדות של נציגי ממשלה, אך איננו מבינים מה גרם לבעלים (נשות הדסה) לנקוט צעד אשר מתנגש עם עמדת נציגי הממשלה. מדוע לעצבן את הממשלה כשאנחנו זקוקים כל כך לשיתוף הפעולה עימה?".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מארגון נשות הדסה נמסר בתגובה: "צר לנו שדווקא בתקופה כה מאתגרת, בה צריך להירתם למען בתי החולים, ישנם דירקטורים שמשיקולים לא ברורים בוחרים לנטוש ואף לנסות לתת לכך הסברים תמוהים. אין לנו כוונה לעסוק בכך.
נשות הדסה יחד עם כל הצוות המסור של בתי החולים ימשיכו לפעול ולהיאבק למען המשך תפקוד בתי החולים הדסה לטובת תושבי ירושלים ומדינת ישראל".


פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: תומר אפלבאום)

פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: תומר אפלבאום)


מהדסה נמסר בתגובה להתפטרותם של שני חברי מועצת המנהלים כי"הנהלת המרכז הרפואי הדסה מאשרת בתגובה לשאלות העיתונאים, כי שניים מחברי מועצת המנהלים של הדסה התפטרו היום מתפקידם ההתנדבותי בבורד. שני המתפטרים, יובל ינאי ודן זיסקינד, היו מהבולטים והאיכותיים בין חברי מועצת המנהלים בהדסה ומונו מקרב הציבור. יובל ינאי אף שימש כיו"ר וועדת הכספים שהוא אורגן חיוני של במועצת המנהלים. במכתב ההתפטרות שלהם הם מסבירים את צעד ההתפטרות הלא צפויה שלהם במתרחש במועצת המנהלים מאז החליטו נשות הדסה, חודש לפני סיום תקופת ההבראה, שלא להאריך את כהונתו של ארז מלצר כיו"ר מועצת המנהלים של הדסה".

עוד נמסר מהדסה כי "המתפטרים מותחים ביקורת על ההחלטה המהירה, המפתיעה והלא מובנת של נשות הדסה שנעשתה בלי יידועם מראש בתקופה רגישה הקרובה לסיום הסכם ההבראה, חוסר הבהירות לגבי תקציבי בית החולים והאשמות 'סרק' של נשות הדסה אל יו"ר הדירקטוריון בדבר חוסר קיום ממשל תאגידי שלא דווחו למועצת המנהלים, כאשר פניותיהם לנשות הדסה 'הבעלים' כלל לא נענו. המתפטרים מותחים ביקורת על בחירת והליך בחירת היו"ר הזמני של מועצת המנהלים, מר חזי אופיר, ועל הקונפליקט שיצרו נשות הדסה מול משרד האוצר בנושא מינוי יו"ר מועצת המנהלים בשעה שהדסה כל כך זקוקה לשיתוף פעולה עם בכיריו. לבסוף מותחים המתפטרים ביקורת על חוסר האמון בין נשות הדסה וחלק ממועצת המנהלים למנכ"ל הדסה, כאשר הם (המתפטרים) חושבים שהוא המנכ"ל הנכון בזמן הנכון, שלמרות הקושי בשליטה בו הוכיח עצמו בשנים בהן הוא מכהן כמנכ"ל ועל כך שחלק ממועצת המנהלים הצטרפה לבעלים בהחלטה להצר את צעדיו החיוביים הנדרשים להדסה כדי להצעידה קדימה. שני חברי מועצת המנהלים שהתפטרו מציינים, כי לא חוו התנהגות כזאת מצד הבעלים ביחסיהם בין מועצת המנהלים ובעלים, וישמחו לחזור ולהתנדב למועצת המנהלים של הדסה עם המנכ"ל הנוכחי במידה והנסיבות ישתנו לטובה".

"הנהלת הדסה אם כך, נמצאת בימים קריטיים אלה בערב סיום תקופת הבראה של 7 שנים ללא מניין חוקי של מועצת מנהלים", כך מוסרים בהדסה, "עם יכולת החלטה ובמציאות קשה ומיותרת בעודה בחזית קורונה בגל שלישי עם למעלה מ- 100 חולי קורונה בינוניים וקשים ובית חולים עמוס ומלא חולים כשהיא לחוצה אל הקיר בנושא יכולת מימון המשך פעילות תקינה של בית החולים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר