בית הכרם (צילום: Hovav)
בית הכרם (צילום: Hovav)

האם תמ"א 38 גוברת על תוכנית המתאר בבית הכרם?

על רקע אישור תוכנית המתאר 1600 לשכונה בוועדה המקומית - ועדת ערר קבעה כי תמ"א 38 גוברת על תוכנית המתאר. העירייה: "ההחלטה תילמד"

פורסם בתאריך: 15.6.17 10:14

לפני מספר חודשים הופקדה, כידוע, תוכנית מתאר חדשה לשכונת בית הכרם (תוכנית 16,000), אשר אמורה לקבוע את מדיניות הבנייה הכללית בשכונה. אתמול, ד', אושרה התוכנית בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

מהרגע שתוכנית המתאר הופקדה להתנגדויות, טענה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעירייה כי היא מנועה למדון בבקשות לפרויקט מסוג תמ"א 38 בשכונה, אף אם מדובר על בניינים שכבר עברו את האישורים הדרושים לכך לפני שהתוכנית הופקדה. לכן כ־15 בניינים שהגישו בקשות לתמ"א 38 נדחו על הסף.

***

אימפריית מובילאיי מתעצמת: 40 קומות למגדל החדש, במקום 30

"פרויקטים של פינוי-בינוי בעיר יכולים להימשך גם 10 שנים"

בגלל הארנונה: קבוצת ויסמן מקימה מפעל ייצור מחוץ לעיר

 

***

דיירי אותם בניינים החליטו לערער על החלטת הוועדה המקומית, כשעו"ד טל ליפר, שמייצג את אחד דיירי אחד מהבניינים, מסביר כי "משמעות ההחלטה שהוועדה המקומית עצרה את האפשרות לחדש בניינים בבית הכרם ויפה נוף. ברגע שהעירייה הפקידה את תוכנית 16,000 להתנגדויות היא בעצם אמרה: אנחנו לא מאפשרים התחדשות עירונית, וחיזוק מבנים".

לדברי עו"ד ליפר, התושבים שבקשותיהם נדחו פנו לוועדת ערר, שקיבלה את הערר וקבעה כי תוכניות מסוג תמ"א 38 נמצאות בדרגה גבוהה יותר מבחינת היררכיה תכנונית מאשר תוכנית מתאר, בהיותה תוכנית בעלת מעמד נורמטיבי מיוחד, ומשכך לא היה כל מקום לדחות את הבקשה לביצוע תמ"א 38.

"ועדת הערר אמרה שהמדינה החליטה לחזק את המבנים, שלא ייתכן שבגלל החלטה להפקיד תוכנית רעיונית תוקפא שכונה שלמה", מוסיף ומסביר עו"ד ליפר. "ועדת הערר אמרה שיש היררכיה תכנונית, ושתוכנית תמ"א גבוהה בהיררכיה, כך שהוועדה המקומית והעירייה יכולות לדחות על הסף דיירים שבאים לבקש אישורים. הם אפילו לא דנו בבקשה. זה ייקח שנים עד שיאשרו את תוכנית 16,000, אז עד אז תהיה הקפאה של חיזוק מבנים בבית הכרם? ההחלטה היא מתווה דרך ומשליכה על חיזוק מבנים בקנה מידה ארצית".

מהעירייה נמסר בתגובה: "החלטת וועדת הערר ונימוקיה שהתקבלה השבוע, תילמד על-ידי הגורמים המקצועיים, ולאחר מכן יוחלט כיצד ליישמה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר