מרים פרץ, יהורם גאון (צילומים: פרטי, אייל טואג)
מרים פרץ, יהורם גאון (צילומים: פרטי, אייל טואג)

סקר גיאוקרטוגרפיה ל"כל העיר": מרים פרץ – המועמדת הפופולארית בקרב הציבור לנשיאות המדינה, יהורם גאון אחריה

לפי סקר גיאוקרטוגרפיה, שנערך השבוע עבור "כל העיר" - 27.7 אחוזים מהנשאלים ומהנשאלות היו רוצים כי מרים פרץ תיבחר לנשיאות המדינה; אחריה - 16.4 אחוזים השיבו בסקר כי היו מעדיפים את יהורם גאון. התוצאות המלאות

פורסם בתאריך: 1.1.21 14:02

בשנה הקרובה צפויה להסתיים כהונתו בת שבע השנים של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, והמרוץ לנשיאות המדינה כבר בעיצומו. הבחירות ה-17 לנשיאות המדינה ייערכו ביוני 2021 – אז חברי הכנסת ה-24 צפויים לבחור את הנשיא ה-11 של מדינת ישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מסקר של מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני, שנערך השבוע, בימים שני ושלישי (29.12.20-28.12.20), עבור "כל העיר", עולה כי מרים פרץ היא המועמדת הפופולארית ביותר בקרב הציבור בישראל לשמש בתפקיד נשיאת המדינה. פרץ, תושבת גבעת זאב, היא כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2018 על פעילותה לחיזוק הרוח היהודית-ישראלית, אשת חינוך ששכלה שניים מבניה – קציני צה"ל.

מדובר בסקר טלפוני, בלתי תלוי ואובייקטיבי, שנערך השבוע בקרב 560 גברים ונשים, בגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל, מגזר יהודי וערבי, כחלקם באוכלוסייה. בגיאוקרטוגרפיה מציינים כי טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 4.4 אחוזים ברמות מובהקות סטטיסטית של 95 אחוזים.

השאלה שהועלתה בפני 560 הנשאלים והנשאלות היתה: "מבין המועמדים הבאים שאקריא בפניך, מי היית רוצה שייבחר לנשיאות המדינה?". השמות שהוקראו בסקר אקראי: מרים פרץ, יהורם גאון, עמיר פרץ, יהודה גליק, יצחק הרצוג, יולי אדלשטיין, שמעון שטרית.

לפי תוצאות הסקר: מרים פרץ מקבלת את התמיכה הרחבה ביותר בציבור – 27.7 אחוזים מהנשאלים ומהנשאלות בסקר היו רוצים שפרץ תיבחר לנשיאת המדינה. אחריה – 16.4 אחוזים מהנשאלים השיבו – יהורם גאון.

ליצחק הרצוג, שכיום משמש יו"ר הסוכנות היהודית – 11.6 אחוזים מהנשאלים היו רוצים שייבחר לנשיא המדינה. לעמיר פרץ, שמשמש כיום שר הכלכלה והתעשייה ויו"ר מפלגת העבודה, וליולי אדלשטיין, שמשמש כיום שר הבריאות וחבר כנסת במפלגת הליכוד – הצביעו בסקר 8.4 אחוזים. לשר לשעבר שמעון שטרית הצביעו בסקר 4 אחוזים מהנשאלים וליהודה גליק – 3.1 אחוזים.

בסקר 6.8 אחוזים מהנשאלים השיבו לשאלה – "אף אחד מהם", ו-1.3 אחוזים ציינו "אחר שאני ממליץ עליו". 12.4 אחוזים מהנשאלים ציינו שאינם יודעים.


סקר נשיאות המדינה


חרדים-חילונים-מסורתיים

אחד הפילוחים היותר מעניינים בסקר גיאוקרטוגרפיה עבור "כל העיר", שבדק מי המועמד הפופולארי ביותר לתפקיד נשיא המדינה – הוא התפלגות ההצבעה לפי דתיות. מתוצאות הסקר עולה כי למרים פרץ יש תמיכה רחבה בקרב כלל המגזרים.

מסורתיים: בקרב הציבור המסורתי- 48 אחוזים ציינו את שמה של מרים פרץ, 19.6 אחוזים תמכו במועמד יהורם גאון, שמעון שטרית מקבל תמיכה של 6.5 אחוזים בקרב הנשאלים המסורתיים ואילו יולי אדלשטיין – 6 אחוזים. אחריהם – יצחק הרצוג מקבל תמיכה של 5.2 אחוזים מהנשאלים מהציבור המסורתי, יהודה גליק – 2.2 אחוזים ועמיר פרץ – 1.5 אחוזים.

8.1 אחוזים מהנשאלים המסורתיים השיבו על השאלה בתשובה כי אינם יודעים; ו-2.9 אחוזים מהציבור המסורתי בסקר לא נקבו באף אחד מהשמות.

חילוניים: גם בקרב הציבור החילוני גורפת פרץ את מירב התמיכה בקרב הנשאלים בסקר. 27.2 אחוזים מהחילונים שהשתתפו בסקר ציינו את שמה של פרץ כמי שהיה רוצה שתיבחר לנשיאת המדינה. אחריה יהום גאון – 19.1 אחוזים מהחילונים נקבו בשמו, יצחק הרצוג – 17.1 אחוזים מהחילונים, יולי אדלשטיין – 8.9 אחוזים, למועמד עמיר פרץ – רק 3.5 אחוזים מהנשאלים החילוניים בסקר ציינו את שמו. כמו כן, 1.9 אחוזים מהנשאלים החילוניים בארץ ציינו את שמו של שמעון שטרית ו-1.3 אחוזים מהנשאלים החילוניים ציינו את שמו של יהודה גליק.

בקרב הנשאלים החילוניים – 8.4 אחוזים לא ציינו באף אחד מהם; ו-10 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

דתיים וחרדיים: רוב החרדים בסקר תומך גם הוא במרים פרץ. 25 אחוזים מהנשאלים בקרב ציבור זה ציין את שמה של פרץ, 18.6 אחוזים – נקבו בשמו של יולי אדלשטיין, יהורם גאון מקבל תמיכה של 15 אחוזים בקרב הציבור החרדי, 10.5 אחוזים מהנשאלים החרדיים הצביעו ליהודה גליק. אחריהם – יצחק הרצוג ועמיר פרץ קיבלו כל אחד מהם תמיכה של 2.1 אחוזים מהציבור החרדי שהשתתף בסקר, ו-1.8 אחוזים מהחרדיים נקבו בשמו של שמעון שטרית.

16.7 אחוזים מהנשאלים בפלח אוכלוסיה זה ציין כי אינו יודע, 7.3 אחוזים מהנשאלים החרדיים השיבו "אף אחד מהם", 0.4 אחוזים – ציינו שם אחר.


יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: אמיל סלמן)

יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: אמיל סלמן)


עמיר פרץ (צילום: ניר קידר)

עמיר פרץ (צילום: ניר קידר)


יולי אדלשטיין (צילום: תומר אפלבאום)

יולי אדלשטיין (צילום: תומר אפלבאום)


נשים-גברים

נשים: לפי הפילוח המגדרי – מהסקר עולה כי 38.8 אחוזים מהנשים שהשיבו בסקר ציינו את שמה של מרים פרץ לדמות שהיו רוצים שתיבחר לנשיאות המדינה. אחריה, 13.6 אחוזים מהנשים ציינו את שמו של יהורם גאון, 7.9 אחוזים מהנשאלות בחרו ביולי אדלשטיין, 7 אחוזים מהנשים בסקר ציינו את שמו של יצחק הרצוג, 4.8 אחוזים מהנשים בסקר נקבו בשמו של שמעון שטרית, יהודה גליק – 4.3 אחוזים וסוגר את הרשימה עמיר פרץ – 1.7 אחוזים מהנשים בסקר ציינו את שמו.

5.7 אחוזים מהנשים בסקר השיבו – "אף אחד מהם"; 16 אחוזים מהנשאלות השיבו כי אינן יודעות ו-0.2 אחוזים מהנשאלות השיבו שם אחר.

גברים: מהסקר עולה כי 27.4 אחוזים מהגברים ציינו בסקר את שמה של מרים פרץ. 23.2 אחוזים מהגברים – יהורם גאון, יולי אדלשטיין – 13.1 אחוזים, יצחק הרצוג – 12.4 אחוזים, עמיר פרץ – 3.5 אחוזים ולשמעון שטרית – רק 1.7 אחוזים מהגברים הנשאלים בסקר ציינו את שמו.

מהנתונים עולה כי 7.2 אחוזים ציינו – "אף אחד מהם"; 5.7 אחוזים – מסרו כי אינם יודעים ו-2.3 אחוזים המליצו על שם אחר.


שמעון שטרית (צילום: מתוך דף הפייסבוק של שמעון שטרית)

שמעון שטרית (צילום: מתוך דף הפייסבוק של שמעון שטרית)


יהודה גליק (צילום: אוליבייה פיטוסי)

יהודה גליק (צילום: אוליבייה פיטוסי)


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. דתי שפוי

    צריך לבטל מוסד הנשיאות בישראל !
    מיותר , לא מועיל , ואף מזיק!
    לא מצדיק בזבוז של יותר ממיליון שקל בשבוע אחד בלבד!!

  2. ירושלמית

    מרים פרץ יודעת אנגלית?!?
    נשיא אמור לתקשר באנגלית עם מנהיגי העולם,
    ולהיות מסוגל להרים טלפון או לטוס גם בשבת.

  3. זירבל

    לירושלמית, את גזענית בתחפושת, גם פוטין לא דובר אנגלית והוא נשיא של מדינה לא פחות חשובה, בנוסף למה היא צריכה לטוס בשבת גם רובי ריבלין לא טס בשבת ולדעתי אף נשיא ישראלי לא יטוס בשבת מה השטויות האלה.

  4. דרומי

    ירושלמית את מדברת שטויות…למה דוד לוי היה שר חוץ ידע אנגלית??? מדובר באישה מדהימה שיודעת לאחד ולחבר את עם ישראל וזה מה שצריך ולא איזה פוליטקאי לא יוצלח זאת אמא של כולם אישה עם ערכים עם רצון לעזור ולתמוך אישה מספר 1…
    אה ועוד משהו מי אמר שהיא צריכה לטוס בשבת?
    שטויות!

  5. שפיות ודעת

    לציבור זיכרון קצר שטרית גרם לחקיקות טובות והוגנות כמו נושא המשכנתאות.אדם מוכשר עם השכלה וידע עצומים.אדם נעים הליכות מרשים ביותר.בהחלט ראוי יותר מכולם לשמש כנשיא.תפור עליו

  6. משה

    עדיף את הגברת מרים פרץ.מחבקת ואוהבת את כל ציבור העם.רק מקוה שביב לא יפעיל את הקסם ויבאי לנו נשיא מהמגזר הערבי.ביבי הקוסם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר