אדם מקבל חיסון ניסיוני של חברת פייזר במרילנד שבארה"ב (צילום: אי.פי)
(צילום: אי.פי)

בדרך לעיר מחוסנת: קצב המתחסנים בירושלים זינק לכ-10,000 ביום

מבצע החיסונים בירושלים מתקדם בקצב בכלל קופות החולים בעיר - כמות המתחסנים בירושלים צועדת לקראת ה-200,000. תמונת מצב אופטימית

פורסם בתאריך: 15.1.21 14:09

מבצע החיסונים בירושלים תופס תאוצה. אם בתחילת המבצע קצב החיסונים בעיר עמד על כ-1,000 מתחסנים ביום, כעת הקצב עומד של כ-10,000 מתחסנים ביום.

ביום שלישי חוסנו ביום אחד 6,026 ירושלמים וירושלמיות, וביום רביעי הקצב ניזק ל-9,724 מחתסנים ביום, כאשר כמות המתחסנים בירושלים הגיעה אתמול, חמישי, לכ-162,484.

השבוע הוריד משרד הבריאות את גיל המתחסנים ל-50, והצפי הוא כי לקראת סוף חודש ינואר גם בני ה-40-30 יורשו לגשת לקבל חיסון.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמו כן, כבר בתחילת השבוע, החלו קופות החולים לחסן את צוותי החינוך בעיר, במטרה לחזור לשגרת לימודים מיד לאחר הסגר. הראשונים להתחסן – אנשי החינוך המיוחד. בנוסף, בעירייה הדגישו כי כלל מערכת החינוך תחוסן – החל ממלווי וממלוות ההסעות ועד מנהלות ומנהלי בתי הספר.

ראש העיר משה ליאון מסר בהמשך למבצע החיסונים של אנשי החינוך כי "מדובר בצעד חשוב לשמירה על מערכת החינוך בריאה, פתוחה ופועלת מיד לאחר הסגר. שגרת החינוך לתושבי העיר ותלמידיה היא אחד הדברים החשובים עבורנו. נמשיך להיאבק בנגיף הקורונה, יחד ננצח אותו ונחזור במהרה לשגרה".

השבוע גם החל מגן דוד אדום במבצע מתן החיסון השני במוסדות הדיור המוגן ובבתי האבות בירושלים. במד"א הדגישו כי בשבוע הבא "תהפוך ישראל למדינה הראשונה בעולם אשר תחסן באופן מקיף את כלל אוכלוסיית הגיל השלישי בדיור המוגן ובבתי האבות".

את החיסון השני מקבלים כלל הדיירים והעובדים במוסדות לגיל השלישי ברחבי הארץ. מבצע חיסוני הקורונה לגיל השלישי בבתי אבות ודיור מוגן החל לפני כשבועיים, וביום חמישי האחרון הגיע לסיומו של סבב החיסון הראשון, לאחר מתן החיסון לכ-150,000 דיירי ועובדי הדיור המוגן ובתי האבות בישראל.

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר כי "אנו שמחים לעמוד, שלושה שבועות לאחר השקת מבצע החיסונים לגיל השלישי, ולהוציא לדרך את סבב החיסונים השני – המהווה את האור בקצה המנהרה. הודות לחיסון אוכלוסיית הגיל השלישי, בקרוב מאוד הם יוכלו לשוב לשגרת חייהם, לנכדים ולחיק המשפחה אליה כה התגעגעו בתקופת הקורונה. זהו יום חשוב שבו בני הגיל השלישי, עושים את הצעד השני והחשוב בדרך להיות מחוסנים ומוגנים. מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ימשיך לעמוד בחזית המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה ויעמוד בכל משימה לאומית שתוטל עליו במסירות, במקצועיות ובמהירות".

לצד מבצע החיסונים, התחלואה בירושלים המשיכה השבוע להיות גבוהה, למרות הסגר המהודק. לפי הנתונים ביום חמישי סך הנדבקים בירושלים עמד על 15,473 חולים פעילים, כאשר ביממה האחרונה אותרו 1,896 מאומתים חדשים. יש לציין כי רוב החולים החדשים מהמגזר החרדי בירושלים. נכון ליום חמישי – 1,110 – מאומתים מהמגזר החרדי, 529 במגזר הכללי, 93 ממזרח העיר ו-165 לא משויכים לאף מגזר. באותה יממה דווח כי החלימו מהנגיף 1,887 ירושלמים וירושלמיות.

השכונות האדומות בירושלים לפי מתווה הרמזור היו: נוה יעקב, סנהדריה, רוממה, רמות, רמת שלמה, גבעת שאול, גבעת מרדכי, בית וגן, בוכרים, גאולה, מאה שערים, הר נוף, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, גילה, קרית היובל, רמת שרת, מלחה, לב העיר (נחלאות ומרכז העיר), מוסררה, ואדי ג'וז, שייח ג'ראח ופסגת זאב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב ותיק

    כרגיל ,מזלזלים בכל רחבי העיר בהנחיות ( מסכה על הסנטר או על הפה בלבד) .אחר כך מיתפלאים למה התחלואה עלתה כל כך….המישטרה פוחדת להיכנס למאה שערים ( כי הגועליציה והממשלה יתפרקו ) .
    בהר הבית כמו בשוק מחנה יהודה ,היתקהלויות שלוחות רסן ואין אכיפה .ככה לא מנהלים מילחמה. שנהיה בריאים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר