משלחת רופאי העיניים לאזרבייג'ן (צילום: פרטי)
משלחת רופאי העיניים לאזרבייג'ן (צילום: פרטי)

המשלחת מירושלים שהצילה את הראייה של פצועי המלחמה באזרבייג'ן

משלחת הומניטרית של רופאי עיניים ישראלים יצאה לטפל בכ-140 פצועי המלחמה באזרבייג'ן, בראשות ד"ר ישי פאליק, מנהל בית החולים משגב לדך של מאוחדת מירושלים: "אני גאה ליטול חלק במורשת הישראלית של סיוע הומניטרי לידידנו, ובאופן ישיר לנתח ולהחזיר ללוחמים שנפצעו את מאור עיניהם"

פורסם בתאריך: 14.3.21 16:48

משלחת הומניטרית של רופאי עיניים ישראלים יצאה לאזרבייג'ן לטפל בפצועי המלחמה, שהסתיימה לפני ארבעה חודשים. את המשלחת הוביל ד"ר ישי פאליק, מנהל בית החולים משגב לדך של מאוחדת מירושלים, ומומחה ברפואת עיניים בתחום השתלות הקרנית ושחזור פני שטח העין באמצעות תאי גזע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כידוע, בסוף ספטמבר בשנה שעברה פרצה מלחמה נגורנו-קרבאך השנייה, במסגרת ההסלמה בין שתי המדינות ארמניה ואזרבייג'ן. הכוחות של אזרבייג'ן פלשו לדרום נגורנו קרבאך, סמוך לגבול עם איראן, ובסוף אוקטובר 2020 הגיעו הכוחות לגבול הבינלאומי עם ארמניה והחלה התנגשות צבאית מסיבית. המלחמה בשטח נמשכה קרוב לחודשיים, ואחרי התערבות של רוסיה נחתם הסכם הפסקת אש ב-10 בנובמבר 2020.

כ-140 פצועים טופלו על ידי חברי המשלחת הישראלית – מרביתם איבדו את עיניהם לחלוטין ונזקקו להתאמת פרוטזות. כ-30 פצועים נזקקו לניתוחים – רובם ניתוחי שחזור ארובת העין שבוצעו על ידי צוות האוקולופלסטיקאים. למרבה הצער, רק פצועים בודדים היו בעלי פוטנציאל ראייה, וד"ר פאליק זכה להשיב את ראייתם של שלושה מהם בניתוחים מורכבים. האחד מהם היה אריף, סטודנט לעיצוב גרפי שנפגע מפגז שגרם לקרע בקרנית וקטרקט טראומטי. בעקבות הפציעה הוא הצליח להבדיל רק בין אור וחושך, ולאחר ניתוח משולש שכלל ניתוח קטרקט טראומטי, הכנסת עדשה תוך עינית והשתלת קרנית, הוא שב לראות.

קרנית נוספת הושתלה בעינו של הפצוע סמטין, בניתוח משולב יחד עם ד"ר יורה ברק מנהל יחידת הרשתית ברמב"ם. תחילה הוחלף שתל קרנית עכור בקרנית מלאכותית, שסיפקה נתיב ראות לצורך תיקון הפרדות רשתית על ידי ד"ר ברק, שמילא את העין בשמן סיליקון, ולאחריה הושתלה הקרנית מהתורם על ידי ד"ר פאליק, ששחזר בניתוח נוסף את פני השטח של העין שנכוותה קשות. זאת באמצעות תאי גזע מהעין הבריאה, מקרנית תורם.


ד"ר ישי פאליק ואחד המטופלים (צילום: פרטי)

ד"ר ישי פאליק ואחד המטופלים (צילום: פרטי)


ד"ר פאליק מספר ל"כל העיר" כי "אני גאה ליטול חלק במורשת הישראלית של סיוע הומניטרי לידידנו, ובאופן ישיר לנתח ולהחזיר ללוחמים שנפצעו את מאור עיניהם. תענוג מיוחד היה לעבוד בקבוצה מגובשת למען מטרה נאצלת ואני מודה מעומק לבי לכל חברי המשלחת ולשותפים שסייעו להצלחתה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר