ממתקים מסוכנים לילדים קטנים (צילום: מיכל פישמן-רואה)
(צילום: מיכל פישמן-רואה)

מדאיג: מגפת ההשמנה בקרב ילדים – ירושלים במקום השני ברשימת הערים בארץ

מחקר של חברת מדטרוניק העולמית מצא כי כ-30 אחוזים מהילדים בירושלים מתמודדים עם עודף משקל - במקום השני בארץ, כשבראש מדורגת חיפה

פורסם בתאריך: 18.4.21 17:49

מחקר ענק, שבדק 20 שנות פרסומי מחקרים על השמנה בישראל, מצא כי ירושלים היא העיר השנייה בארץ עם מספר הילדים הרב ביותר בעלי משקל עודף.

על פי נתוני משרד הבריאות לשנת 2017, כ-30 אחוז מהילדים בה סובלים מהשמנת יתר, כאשר רק חיפה מקדימה אותה עם 32 אחוזים. אחריה תל אביב עם 28 אחוז מהילדים בעלי המשקל העודף, בעוד העיר עם הילדים ה"רזים" ביותר היא אלעד, בה רק כחמישית מהילדים (22 אחוז) בעלי עודף משקל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המחקר מעלה כי הילדים הישראלים הם בין השמנים ביותר במדינות המערב. 12 אחוזים מהילדים בגילי 18-5 בקירוב הם בעלי BMI של מעל 30, וקצב ההשמנה אצל ילדים בארץ עלה מ-6 אחוזים בשנת 1975 ועד כפול מכך בשנים שחלפו.

המחקר שבוצע על ידי חברת מדטרוניק ישראל, בשיתוף עם חברת אקילו, ניתח מסדי נתונים ציבוריים וממשלתיים ומחקרים רבים שבוצעו בנושא בישראל, ומציגה נתונים עגומים למצב ההשמנה בישראל: בישראל 53 אחוז מכלל הציבור הישראלי בעודף משקל. מעלינו רק בריטניה (27.8 אחוזים מהאוכלוסייה) וארה"ב (36.2 אחוזים מהאוכלוסייה).

ישראל משלמת הרבה מאוד על ההשמנה: העלויות הישירות והלא ישירות שלה עומדות על כ-4 מיליארד  שקלים כל שנה, וכוללות בין השאר את הבדיקות המבוצעות במעבדות, ניתוחים, צילומי רנטגן ותרופות בשל סיבוכים.

לאנשים הסובלים מהשמנת יתר סיכוי של למעלה מפי 11 לפתח סוכרת סוג 2, הגורמת ל-1,000 מקרי מוות בישראל וכרוכה בפיתוח מספר רב של סיבוכים. עובדה זו היא משמעותית במיוחד לאור היותה של הסוכרת גורם סיכון מרכזי בקורונה, המגדיל פי 3.6 את הסיכוי להגיע לאשפוז בשל סיבוכי המחלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר